op 04-01-2023 06:34 PM
Beste forum leden !
ik word nu al 6 weken van het kastje naar de muur gestuurd vanwege vlekken op mijn televisie scherm het betreft de samsung 4k uhd tv uit 2021
ik zal een foto toevoegen van het vlek verschil vooral bij donkere reclames en of programmas
het zijn dus soort schaduws wat 1 zwarte vlek word en dat word dus 1 geheel zo zie je de haren van mensen niet meer en soms heel de personen niet.
kunnen jullie mij hier mee helpen ?
op 04-01-2023 06:46 PM
Goedenavond @Sven keppel , Sven,
Heb je wat meer informatie over de tv? Er zijn nogal wat "samsung 4k uhd tv's uit 2021" 🤷♂️.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Waarmee kijk je tv? Decoder? Zo ja, welke? CI+module? Wie is je provider?
Hoe is de tv aangesloten op het internet? Wifi? Bedraad?
Zou je misschien, om te testen, een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug? Zou je een beeldtest willen doen?
Bij Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto’s hiervan posten.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen?:
op 04-01-2023 06:51 PM
Hey dick !
ik ga zo even wat fotos maken en wat testjes uitvoeren voor je . Dan kom ik zo met meer info ! Geef me even .
op 04-01-2023 07:27 PM
Hey dick ,
Model nummer : QE43Q65AAUXXH
software update : T-NKLADEUC-2101.0,BT-S
alle bronnen zien er het zelfde uit dus met die schaduw tijdens donkere scenes.
de tv bekijken wij met het 4k kastje van kpn
de resultaten van de beeldtest staan er bij !
op 04-01-2023 07:39 PM
Hoi @Sven keppel , Sven,
Bedankt voor de foto's, maar waarschijnlijk heb je de eisen niet goed gelezen.
De foto's moeten bij daglicht gemaakt worden. Maar goed. Ze zien er verder prima uit.
Dit is overigens geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv.
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Zou een oorzaak kunnen zijn. Waar is deze tv aangeschaft? Ik mis nog belangrijke antwoorden:
Zou je misschien, om te testen, een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug? Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen?:
op 04-01-2023 07:43 PM
De democlip net gedaan daar is t ook op te zien ! En de tv is aangeschaft via bol.com
gewoon via een nederlands bedrijf dus
op 04-01-2023 07:50 PM
Hoi @Sven keppel ,
Je bent wel erg snel met je antwoorden. Bol.com werkt met partners.
Sommige halen dit soort trucs uit. Het zijn altijd Nederlandse bedrijven.
Waarschijnlijk heb je ook het artikel niet goed gelezen.
Ik mis nog steeds antwoorden op mijn vragen:
Is dit gebeurd? De tv minimaal een half uur spanningsloos zetten.
op 04-01-2023 07:53 PM
@Dick
Heey dick ! Snel met antwoorden is vaak de reden dat iemand nogal gefrustreerd is en zich echt bedonderd voelt .
ik heb de reset uitgevoerd vanaf de 1 e x dat u mij terug berichtte . Daarna is die gelijk spanningsloos gezet en heb ik dat al 5 x eerder gedaan toen ik met samsung zelf belde .
sorry voor mijn boosheid maar wil gewoon graag dat dit opgelost word en dat gebeurd steeds niet .
met vriendelijke groet
op 04-01-2023 08:01 PM
Hoi @Sven keppel ,
Ik begrijp je boosheid, maar om je te helpen heb ik wel goede info nodig.
Anders duurt het nog 6 weken. Je hebt iig het nodige gedaan.
Als je je hieraan stoort moet je het onder de garantie laten vallen.
Je moet dit melden bij de leverancier, want daar heb je een koopovereenkomst mee.
Niet met Samsung. De leverancier is verplicht om jou een deugdelijk product te leveren.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/
Ik hoop wel dat je daar een beetje service krijgt, want leveranciers die dit soort tv's verkopen hebben dit meestal niet in huis..
op 04-01-2023 08:10 PM
Wat vervelend om te horen dat bol.com weer bezig is geweest. Helaas haalt bol.com dit soort fratsen vaker uit. Je bent in iedergeval niet de eerste wie dit overkomt. Ik vind het echt schandalig als ik eerlijk ben.
Als je in de toekomst wat wilt aanschaffen doe dit dan rechtstreeks bij de Samsung webwinkel, dan zit je altijd goed🙂
Voor nu hoop ik dat onze TV-Expert @Dick je kan helpen.