op 25-12-2019 01:08 AM
Vandaag een soundbar aangesloten op mijn Samsung TV via HDMI Arc
Geluid werkt prima, ik kan via kpn kastje TV kijken met geluid van de soundbar via HDMI Arc
Ik kan via Smart TV ook Youtube luisteren, geen problemen.
Maar zodra ik Netflix aanzet, dan hoor ik hooguit het opstart geluidje van Netflix, maar bij het afspelen van een film (ook de voorstukjes als je nog in het menu zit) zit Geen geluid.
Dacht eerst dit dus te kunnen omzeilen door Netflix via mijn KPN kastje te kijken, maar helaas ik werd teleurgesteld via KPN tv modem, krijg ik precies hetzelfde resultaat.
Netflix gebeld, maar na een tv reset, (niet naar fabrieksinstellingen, maar iets met van het stroom af even wachten e.d.) konden ze verder niks voor mij betekenen, hoewel het toch wel alleen bij Netflix voorkomt, via twee verschillende apparaten.
Kan het een geluidsinstelling zijn van mijn Samsung TV waardoor het bij Netflix niet pakt? Ik wou juist graag Netflix kijken met fatsoenlijk geluid.
Mijn TV: Samsung UE49NU7170 - 4K tv
De Soundbar: Philips HTL1508
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-01-2020 11:50 AM
Je kunt het beste even nagaan of jouw soundbar een reset optie heeft. In de instellingen van de TV, kun je niet veel. Die geeft alleen data door, als er een (output) aansluiting is. Ik adviseer je om dit met een optische kabel te testen.
op 27-12-2019 03:29 PM
op 28-12-2019 01:42 PM
Nee ik heb geen optische kabel.
Ik hoopte dat ik iets met de instellingen zou kunnen doen om dit op te lossen?
op 02-01-2020 11:50 AM
op 07-01-2020 02:37 PM
O wauw, dus als je een soundbar koopt, moet je ook nog uitzoeken of die Netflix wel ondersteund? Hoe kun je zo iets van te voren beoordelen?
Nu inmiddels weer wat verder, kabels geleend e.d. En hoe gek het nu ook klinkt, het werkt ineens gewoon.
Eerst deed hij het wel via KPN modem en niet via TV
Daarna pakte hij het ineens wel ook via de Smart TV, heel apart.
op 10-01-2020 11:08 AM