op 27-10-2020 11:11 PM
wij hebben recent een samsung QLED Frame 50 Inch gekocht bij coolblue. Deze tv zou voorzien moeten zijn van airplay 2 en de apple TV app. De apple tv app staat er inderdaad op en werkt maar airplay komt niet te voorschijn op mijn iphone of ipad. Ook kan ik bij de algemene instellingen niet de apple airplay instelling vinden welke er volgens meerdere bronnen op het internet wel zou moeten zijn. De huidige versie van de software die op de tv staat is 1304. Kan iemand mij uitleggen waarom deze het niet doet en hoe ik dit kan oplossen. Airplay 2 is toch echt wel iets wat ik wil gebruiken.
software 1304.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 28-10-2020 09:35 AM
goeiemorgen dkoster,
Net stond er een update naar 1404 klaar en na het doen van die update doet airplay het wel. Bedankt voor je hulp in ieder geval.
Gr. Christiaan
op 28-10-2020 06:42 AM
Goedemorgen @christiaanbosch, Christiaan,
Wat is de volledige, dus incl. de letters XXN op het eind, Model Code van de tv?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Als de tv al aan de wand hangt, even checken op het aankoopbewijs.
Eventueel ook te vinden bij Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag hoor ik van je..
op 28-10-2020 08:00 AM
De modelcode is QE50LS03TASXXN.
op 28-10-2020 08:15 AM
Hoi @christiaanbosch , Christiaan,
Bedankt voor de info! Dit is een 2020 model. Volgens de site van Coolblue en Tweakers staat inderdaad dat deze tv Airplay 2 ondersteunt.
https://www.coolblue.nl/product/858681/samsung-qled-frame-50ls03t-2020.html#product-specifications
Op de site van Apple staat echter dat het alleen aanwezig is op 2018 en 2019 modellen. Zie:
https://www.apple.com/nl/apple-tv-app/devices/ Waarschijnlijk heeft deze site gelijk en klopt de info op bovenstaande sites niet.
Als je dit niet tegenkomt in het menu --> "Instellingen→Algemeen→Instellingen van Apple AirPlay" , dan vrees ik dat het er niet opzit.
Hang me hier niet aan op. Je zou dit kunnen verifiëren bij Apple zelf..
op 28-10-2020 09:35 AM
goeiemorgen dkoster,
Net stond er een update naar 1404 klaar en na het doen van die update doet airplay het wel. Bedankt voor je hulp in ieder geval.
Gr. Christiaan