Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung The Frame 2022 geluid issue bij ARC modus op versterker

(Onderwerp aangemaakt op: 09-12-2022 10:59 AM)
717 Weergaven
andras steiner
Journeyman
Opties

Hallo,

Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een Samsung The Frame 2022 QE55LS03BAU

Op de Tv heb ik via HDMi op poort 1 aangesloten een KPN Arris vip STB en op de ARC HDMI 1 een Yamaha RX-S601D surround versterker. Na veel issues heb ik het redelijk werkend maar er blijven een aantal vervelende dingen over. Ik heb veel geprobeerd en ook een dure HDMI kabel gekocht om kabelproblemen uit te sluiten maar helaas geen resultaat.

1. Als ik bijvoorbeeld Netflix of Youtube kijk rechtstreeks op de TV heb ik mooi Dolby Digital+ geluid. Op het moment dat ik de Netflix App afsluit door op het huisje te klikken dan kom ik terug op het huis scherm. Tijdens het moment van terugschakelen naar het hoofdscherm **bleep** ik over alle speakers een harde tsss geluid. Ik vermoed dat het signaal via HDMI ARC heel kort wordt onderbroken en dit geeft deze vervelende eigenschap. Hoe los ik dit op?

2. Als ik geen TV meer wil kijken maar de TV in Art modus schakel door 1 keer op de uit knop te drukken dan schakelt de versterker ook uit. Als ik dan weer radio wil luisteren moet ik de Versterker weer aanzetten.

3. Als de TV in ART modus staat met nachtmodus aan en de zon schijnt niet in de kamer dan gaat de TV heel snel uit. Als ik dit uitzet en ik zet de slaapstand naar 1 uur. Dan blijft de TV de hele dag in ART modus staan. Wat ik graag wil is dat de TV in ART modus staat maar als er 1 uur geen beweging is dan moet de TV uitschakelen en pas inschakelen als er weer beweging is. Hoe stel ik dit in?

4. Laatste punt is dat mijn TV sinds de levering heel veel ghosting (witte) vlekken heeft bij donker beeld. Ik heb dit de dag na levering gemeld en het probleem is bevestigd na foto`s en gesprekken echter sindsdien wacht ik op de omruiling. De Whatts app service heeft mij al al uren gekost en de telefonische service is belabberd. Ervaren jullie dit ook? Ik ben bijna geneigd om de koop ongedaan te maken.

Ik ben heel benieuwd of ik geholpen kan worden. Alvast bedankt

0 Likes
13 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @andras steiner, goedemorgen. 

Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en welkom op de Samsung Community! 

1.  Hoe staat het geluidsformaat voor de digitale geluidsuitvoer ingesteld op je TV? En ervaar je dit ook zonder de versterker? Heb je hiervoor ook de instellingen van je versterker nagelopen? 

2. Dit kan je op de TV niet instellen, de versterker staat ingesteld als TV luidspreker, wellicht dat de versterker wel een bepaalde CEC instelling heeft hiervoor.

3. Ervaar je dit ook als je de nachtmodus hebt uitgeschakeld? Schakel ook de ECO-instellingen uit op het toestel

4. Waar heb je de TV gekocht? En is er een omruiling aangevraagd? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
andras steiner
Journeyman
Opties

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 Hoi Martijn,

1 Hierboven mijn huidige instellingen. Op de versterker heb ik alles nagelopen en daar staat alles goed, het signaal komt echt uit de TV wat het rare tsss geluid produceert. Er is namelijk ook een verschil of ik op doorloop of auto of atmos heb staan.

3 Gisteren de hele dag nachtmodus uit gehad en de TV blijft dan wel aan staan maar gaat ook niet na 1 uur  geen beweging uit??? Dit zou wel moeten en ik kan dus ook niet zien of het beeld dan weer aan gaat als ik voobij loop?

4 De Tv heb ik rechtstreeks bij Samsung site gekocht. Ik ben afgelopen dagen aan het appen en bellen geweest maar er is nog steeds geen nieuws. Ook de vraag om telefonisch service te krijgen met de instellingen krijg ik niet voor elkaar bij de medewerkers. Ze ehbben allerlei problemen en stellen het maar uit... Ik ben dus nog niks opgeschoten kan jij iets betekenen?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

andras steiner
Journeyman
Opties

Hoi Martijn, hulp op afstand is ingepland echter ik krijg het niet voor elkaar om de tv na x tijd uitbreiding laten gaan als er geen beweging is. De tv blijft simpelweg de hele dag aanstaan als er niemand thuis is.  De functie van de beweging sensor is toch dat de tv uitgaat bij geen beweging en weer aangaat als er beweging is? Ik hè. De timer nu op 5 min en de nacht modus  uit. Graag advies

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Houd je ons op de hoogte? Mijn collega zal ook deze vragen voor je kunnen beantwoorden 😇

0 Likes
andras steiner
Journeyman
Opties

Helaas hij heeft geen antwoorden kunnen geven waarom het scherm niet uitgaat en of het vanzelf weer aan moet gaan. Zeer teleurstellend 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Is jouw TV verder up-2-date? Ik zie op de product pagina een update staan van 5 december. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3deLKCN 

Maakt dat geen verschil dan zal de volgende stap een serviceverzoek worden: https://bit.ly/3J4HpwQ

0 Likes
andras steiner
Journeyman
Opties

Hoi Martijn, de tv heeft de meest recente software en is dus up to date. Als de timer van de Art mode op 5 min staat gaat het netjes uit bij geen beweging maar als het op 15 of 30 min staat dan blijft het de hele dag gewoon aan staan

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wat is de software uitvoering van jouw TV? De update op de product pagina is namelijk nog niet via de TV zelf te downloaden.

0 Likes