01-07-2022 09:37 PM - bewerkt 01-07-2022 09:38 PM
Ik heb een probleem waarbij bij het spelen van een game op beide consoles (ps5/Xbox series X even als een Google tv) het scherm/geluid ongeveer twee seconden zwart wordt en daarna weer normaal wordt. Het spel gaat op de achtergrond door maar zonder geluid en beeld. Na 2 seconden is het terug.
Ik heb het internet afgespeurd en het lijkt erop dat het er meer klachten zijn over dit probleem veel voorkomend probleem is bij de qn95s.
Wat heb ik al geprobeerd?
Graag zie ik een oplossing voor het probleem , ik ben naar mijn idee uit opties aan mijn kant welke ik nog kan proberen.
QE55QN95AATXXN
Firmware 2001.4
Controller 2.er02.0512
#QE55QN95AATXXN
op 01-07-2022 11:07 PM
02-07-2022 07:16 AM - bewerkt 02-07-2022 08:59 AM
@Patrick dat is een redelijk makkelijk antwoord. Gezien de omvang van de klachten lijkt het meer een HDMI handshake issue aan de kant van Samsung. Omruilen voor hetzelfde product zal de zelfde issues geven daar dit geen incident betreft. Dit issue is voor mij begonnen na de nieuwste firmware update .
op 02-07-2022 10:47 AM
op 08-07-2022 02:42 PM
Ik heb de QE55QN95A van 15-06-2021 en heb hetzelfde probleem en probeer dit al een jaar met Samsung op te lossen zonder resultaat. Ook belofte van een nieuwe kabel op te sturen zonder deze ook ooit te ontvangen is het nieuwe normaal voor Samsung . Alle ***** van nieuwe kabel - fabrieksreset - nieuw mainboard - software update ( ook door de online update door Samsung zelf ) tot zeer dure hdmi kabels helpen niet. Het probleem is alleen met spelconsoles ps - xbox enz. Andere tv merken hebben dit probleem niet ( ook geprobeerd ) . Ik zit al vele jaren in die sector , ben zelf ingenieur elektronica en heb ook een sterk vermoeden dat dit een handshake probleem is . Alleen op te lossen door een aangepast hdmi board met bijhorende software.
Samsung weet van dit probleem ( het is wel grappig als je een melding doet van dit probleem is het altijd de eerste keer dat ze dit horen ) maar , je komt dit probleem overal op al de Samsung community forums wereld wijd tegen . Betere oplossing is die hdmi borden vervangen plus de hdmi software. Mijn ervaring is dat ze mij van het kastje naar de muur blijven sturen tot dat je het opgeeft ?
Wat leuk leesvoer is , de reviews over Samsung eens te lezen op Samsung TrustPilot , daar geeft 81 % van de klanten maar 1 ster door dat ze zeer ontevreden zijn over service van Samsung. Hetzelfde op Samsung Electronics Benelux B.V. , zeer slechte reviews in Google . Samsung trekt zich natuurlijk daar geen kl.... van aan 🙂
Mijn raad is dan ook , als je iets van Samsung koopt , kijk of de winkelier de volledige garantie uitvoering op zich neemt en niet u een telefoonnummer geeft zodat je de problemen zelf moet oplossen. Er zijn webwinkels die dat doen , maar alleen voor smartphones van Samsung en niet de andere toestellen.
Het is onbegrijpelijk dat Samsung , dat nochtans goede producten kan maken als ze willen , zich zo laat kennen door zo'n slechte service. Ook de 2 service bedrijven die ze voor België en Nederland gebruiken staan krom van de klachten en toch blijven ze die 2 bedrijven gebruiken.
Je kan veel vinden over dit handshake probleem en lees vooral de reviews.
Veel geluk met het oplossen van dit probleem.
+
op 23-07-2022 09:02 AM
Update , nieuwe kabel gekregen van Samsung en zoals bij vele helpt deze niet het probleem op te lossen. De enige oplossing is volgens mij die hdmi borden vervangen plus de hdmi software. Samsung zal dit gekend probleem niet oplossen , te kostelijk . Spijtig.
op 25-07-2022 12:48 PM
Hi @Astro M42, goedemiddag.
Omdat je aangeeft dat een nieuwe kabel geen verschil maakt zal een reparatieverzoek de volgende stap worden. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 05-08-2022 08:15 AM
Bedankt voor het antwoord maar , als je alle forums van de Samsung community leest over de qn95a zal je vaststellen dat iedereen dit probleem heeft met de qn95a en dat Samsung dit nooit gaat oplossen , zelfs een nieuwe tv zal niet helpen omdat het probleem in de hdmi harware en bijhorende software zit. Te kostelijk voor Samsung en ze zullen alles doen om het niet te moeten oplossen. Zoals ik al melde , Samsung heeft bij klanten de kabels , HDMI - mainboard - connectbox al vervangen zonder oplossing en het probleem blijft .
Martijn , dit is geen kritiek op U , want je probeert iedereen te helpen wat lovenswaardig is.
Het probleem zit bij de zeer slechte service van Samsung zelf omdat ze het niet willen oplossen omdat het te kostelijk is voor hen om nieuwe HDMI - mainboard - connectbox met bijhorende soft - en firmware te maken dat dit probleem oplost.
Aan alle die dit probleem niet willen hebben , kan je best uitkijken naar een ander merk.
Groeten