Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QE75Q7FNA 2018 herstart continue

(Onderwerp aangemaakt op: 05-12-2018 09:09 PM)
11463 Weergaven
Saci112
Apprentice
Opties

Apparaatdetails

Product: Samsung QE75Q7FNA 2018

Aankoopdatum: 18 september 2018
Softwareversie: T-KTM2DEUC-1153.3 - BT - S

Wat is het probleem?
De televisie start telkens opnieuw op.

Wanneer begon het probleem?

De televisie werkte in het begin voldoende (herstarten gebeurde 1x per week, ik dacht dat het iets tijdelijks was). In de afgelopen 3 weken lijkt de tv continue te herstarten.

Wat houdt het herstarten in?

Je bent televisie aan het kijken, op de Xbox aan het spelen of op Youtube filmpjes aan het kijken. Zonder ook maar iets te doen start de TV opnieuw op (zwart beeld > Samsung QLED logo > beginscherm). Dit kan zich 3 tot 15 keer per uur herhalen. Het komt met regelmaat voor dat hij de melding geeft ''Voeding van apparaatfout controleren'' (zie foto hieronder)

Foutmelding op de TV.JPG

Het ene moment blijft de TV normaal functioneren, maar op een ander moment kan hij zomaar een paar keer opnieuw starten. Soms start hij helemaal niet op en dan is het een kwestie van de voedingskabel ontkoppelen en koppelen.

Welke acties heb ik inmiddels ondernomen?

• Smarthub reset
  • Smarthub geupdated
  • Tijd timer + ECO-oplossing uitgezet
  • TV opnieuw instellen (inclusief de externe apparaten zoals KPN, Xbox)
  • Helderheid omlaag gehaald
  • Kabels ontkoppelen en opnieuw koppelen

Dit alles heeft niets geholpen.

De TV is nog geen paar maanden oud.

- Folie van het scherm zit er nog op
- Samsung-doos heb ik bewaard inclusief toebehoren
- TV staat nog los op de grond ipv aan de muur ivm dit probleem

Ik heb de TV inmiddels ter reparatie aangeboden bij Samsung. Ik ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben?

0 Likes
Spring naar oplossing
19 Antwoorden
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Hallo  Saci112,

Bedankt voor de feedback, Via jou uitleg wist ik dat dit ongeveer de oorzaak was aan de glasvezel kabel , maar ben in ieder geval blij dat het Opgelost is geraakt 👍, Top man en met een beetje hulp van iedereen is het op een goed einde goed gekomen,  Saci112 het was een eer om jou te kunnen hebben helpen en wens jou veel suxxes en kijk plezier toe 😀, en rest jou nu nog enkel als deze Case als Opgelost aan te vinken 😉

Mvg 

Ahmed Servilux

Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Hallo Mariëlla,

Heb je al geprobeerd met een andere Hdmi kabel te proberen, om te kijken of jou Hdmi niet kortsluit met de Tv en ook eens te proberen in een andere Hdmi ingang poort 😀,

Wou je ook nog even vragen welk volledig Type Model is jou  Tv toestel.

Mvg

Ahmed Servilux

Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

@Mariel8  schreef:

Hoi Zaki,

Ik was even nieuwsgierig of de monteur het probleem nog heeft kunnen oplossen?

Bij ons ligt het ook niet aan het dunne kabeltje. Wij hebben nu alle kabels los uit de box en tot nu toe geen problemen. Zodra er een HDMI in gaat, komen de problemen van opnieuw opstarten terug.

Hoor graag wat bij jou de uitkomst is.

Groeten

Mariëlla

Hallo Mariëlla,

Heb je al geprobeerd met een andere Hdmi kabel te proberen, om te kijken of jou Hdmi niet kortsluit met de Tv en ook eens te proberen in een andere Hdmi ingang poort 😀,

Wou je ook nog even vragen welk volledig Type Model is jou  Tv toestel.

Mvg

Ahmed Servilux

0 Likes
Mariel8
Journeyman
Opties

Hoi Ahmed,

Wij hebben ook alles al geprobeerd van kabels tot reset. Niets helpt behalve kabels eruit.

Ons type nummer is QE55Q8FNALXXN en zodra wij bv de decoder voor tv erin doen begin het opstarten en afsluiten. Ditzelfde met de dvd speler enz.

Heb jij nog suggesties wat te doen?

Groeten Mariëlla 

0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Hallo Mariëlla,

Dan heb je inderdaad al het mogelijke gedaan, en je hebt het ook met de DVD speler en andere Randapparatuur  getest waaruit blijkt dat toestel direct uitvalt,  dan kan ik niets anders uitsluiten en vrees ik dat het probleem ook eventueel

1-)  ook aan de One connect kabel kan en zou kunnen liggen omdat het beeld en geluid via de One Connect glasvezel kabel doorkomt.

2-) Moest dit niet het geval zijn blijft de 2 de oorzaak en ligt het probleem aan het Moederbord in de One connect box zelf, en zal de Servilux Monteur in de Service Menu een EDIT WRITE  uitvoeren (Poorten herschrijven en Reset uitvoeren) en als laatste moest dit ook niet lukken zal het Mainbord vervangen moeten worden ☹. Maar dit alles zal eerst de Monteur in de Service Menu de Errors fouten ter plaatse moeten aflezen. Zou zeggen Mariella meld het toestel aan (of is al reeds mss aangemeld voor reparatie). En we wachten samen af 😀 komt nog wel dik in Orde 👍.

Mvg

Ahmed Servilux 

0 Likes
Mariel8
Journeyman
Opties

Hoi Ahmed,

Ik heb een afspraak gemaakt en ze gaan op afstand even kijken wat er mis zou kunnen zijn. Waarschijnlijkiets met de HDMI poorten. Morgen gaan ze inloggen in onze box en dan zien we verder.

Dank voor je bericht. Heb er ook vertrouwen in dat het goed komt hoor.👍😉

Groetjes Mariëlla 

0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Groetjes Mariëlla,

Dat is met alle plezier gedaan 🙂 Mariëlla en jij ook Thanks voor de feedback 👍, dan gaan ze vanop afstand je Hdmi Poorten resetten waarschijnlijk, hopelijk komt het dan vanop afstand toch in orde,Hou me up to date ben benieuwd  😁, Wens je Suxxes en een aangename dag verder.

Mvg

Ahmed Servilux 

Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties

Hoy Mariëlla,

Ben even benieuwd en wou even vragen hoe het verder is verlopen met jou telefonische afspraak, hebben ze jou probleem kunnen oplossen vanop afstand via Remote Management 😀 ?

Mvg

Ahmed

0 Likes
Mariel8
Journeyman
Opties

Hi Ahmed,

We zijn tot nu toe optimistisch, maar had nog geen bericht gegeven omdat het nog even testen is van de apparaten die aangesloten zijn.

Ze hebben de HDMI poorten gereset en daar lag het niet aan. Toen de tv een harde reset gegeven en tot nu toe geen problemen gehad. We moesten natuurlijk alle instellingen weer opnieuw doen, maar ook daar geen problemen mee. 

Een harde reset kan je helaas niet zelf anders kun je dit soort problemen dus ook heel goed zelf oplossen. Als het terug komt, zal er wel een monteur komen. Tot nu toe zijn wij blij met het resultaat.

Dank voor je bericht.

Groetjes en fijne dagen.

Mariëlla

0 Likes
Ahmed_Servilux
Pathfinder
Opties
Thanks voor de feedback 👍 Mariëlla, hoop dat alles op zijn plaats blijft en opgelost is ☺ geraakt en als er iets moest zijn horen we het wel In ieder geval Wens ik jou ook Fijne Prettige feestdagen toe !

Mvg
Ahmed
0 Likes