op 10-11-2020 09:58 PM
Sinds kort heb ik de 65 inch Q95T tv van Samsung gekocht. Met de OneConnect Box.
Vanaf het begin ervaar ik problemen met de HDMI aansluiting naar mijn soundbar.
Zo gaf de 1e HDMI 2.1 problemen (ruis) maar dit lag aan de kabel zelf.
Nu een 2e dure HDMI kabel gekocht. Ook weer HDMI 2.1.
Echter... wanneer ik nu het geluid via de E-ARC aansluiting (HDMI poort 3 vd TV) door stuur naar de E-ARC HDMI poort van mijn Sony HT-ZF9 soundbar dan valt het geluid soms spontaan weg. Dit is geheel willekeurig. Vaak als de TV en Soundbar net zijn ingeschakeld. Erg vervelend!
Ik heb het idee dat dit probleem bij de TV ligt. Ik lees ook dat er veel problemen zijn met aangesloten soundbars.
Wat kan ik doen? Ik mag toch wel verwachten dat zo'n dure tv op zijn minst het geluid goed doorstuurt!
Iemand een tip?
Groet Mark
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-02-2021 02:11 PM
op 29-01-2022 12:42 PM
Hi, als jij tv kijkt gewoon een programma of film via de Sony, heb jij geen last van synchronisatie ik krijg beeld met geluid maar niet goed.
op 29-01-2022 04:37 PM
Hoi Victor,
Op mijn oude philips tv had ik in het begin last van het synchro probleem. Ik heb nu de Samsung Q95T en heb er momenteel geen problemen mee. Ik weet effe niet zeker of ik in het begin zowel de soundbar als tv heb moeten synchroniseren ( audio sync).
Als het goed is heeft zowel jouw tv als de soundbar een sync functie.
Eventueel een andere hdmi kabel proberen? Of E-ARC eens uitzetten/aanzetten? Verder heb ik de virtual surround functie en soundeffect op de Soundbar uitgezet. Ik vond het geluid niet echt mooi met deze functies actief. Is de soundbar voorzien van de laatste firmware?
Succes.
Groet Mark
op 14-04-2022 10:08 PM
Hoi Bruce,
Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb kort samengevat 3 problemen:
-stotterend/echo geluid
-geluid wat telkens kort (1 sec) wegvalt en dit dan om de 5 sec ofzo.
-Helemaal geen geluid. Dit komt terug wanneer ik de tv uit en weer aan zet of even van geluidingang wissel (dus naar geluid via de TV en dan weer terug naar HDMI-Earc.
Ik heb al diverse HDMI kabels van verschillende prijsklassen geprobeerd maar geen resultaat.
Jij gaf aan dat Samsung op afstand de tv kan besturen/bekijken en dan in een verborgen service menu wat instellingen kan aanpassen?
Wellicht moeten we dat eens proberen.
Ps. zijn er soundbars welke wel compatible met de TV zijn?
Groet Mark
op 14-04-2022 10:13 PM
Goedenavond @markhuijs ,
Bruce doet geen cases meer. Heeft een andere functie.
Er wordt sowieso meegelezen, dus dit komt wel wel bij de juiste personen terecht.
op 19-04-2022 10:33 AM
Goedemorgen, @markhuijs
Bedankt voor je bericht. Wij hebben inderdaad ook een mogelijkheid voor Hulp-op-Afstand. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Wanneer dit niet het gewenste resultaat oplevert zal een serviceverzoek de volgende stap worden 😇
Groeten,
Martijn
op 29-04-2022 07:34 PM
op 29-04-2022 07:51 PM
Hoi @markhuijs ,
Om van Q-Symphony gebruik te maken, moeten beide devices het ondersteunen en dat doen ze ook.
Voor de tv klik op Spec->Bekijk meer. Daarna naar Audio:
https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv/q95t-65-inch-qled-4k-smart-tv-qe65q95tclxxn/
Voor de soundbar:
https://www.samsung.com/nl/audio-devices/soundbar/q800a-black-hw-q800a-xn/#benefits