Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung qe65q67rall

(Onderwerp aangemaakt op: 01-03-2020 10:33 AM)
591 Weergaven
Dimi3
Student
Opties

Beste, recent een samsung qled qe65q67r aangekocht, nu wou ik mijn Sonos Beam en 2x Sonos one s er op aan sluiten en krijg enkel pcm( stereo) geluid. Heb al veel geprobeerd maar niks lijkt te werken? 

0 Likes
4 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Dimi3 ,

Lekker aan het tobben 😉. Is de volledige Model Code van de tv QE65Q67RALXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Is de huidige softwareware van de tv de 1351.3?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Hoe heb je de Sonos aangeloten? Misschien al geprobeerd.

Via HDMI of WiFi? Indien met HDMI de HDMI (ARC) poort gebruiken.

Welke geluid wil je hebben? Surround? Misschien onderstaande proberen.

Als het goed is, kun je bij PCM Dolby Digital of Dolby Digital+ selecteren.

Bij Instellingen->Geluid->Expertinstellingen->PCM.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Dimi3
Student
Opties

Beste, dat is idd het type! Nu als ik de hdmi arc poort gebruik krijg ik geen geluid door. Nu gebruik ik hdmi audio uit poort en kan ik enkel pcm (stereo) gebruiken.Dus dolby en dolby + kan ik niet selecteren. Heb ook al eens geprobeerd optisch aan te sluiten maar is net zelfde probleem. Dit zou toch niet mogen bij zo n toestel!!! 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Dimi3 ,

1 uitroepteken is meer dan voldoende en het hoeft niet per se aan de tv te liggen.

Hier iets aan? Misschien ook al gedaan:

https://www.coolblue.nl/advies/sonos-playbar-of-playbase-aansluiten.html.

Dus op de ARC poort aansluiten van de tv aansluiten. De Sonos Beam heeft ook HDMI (ARC) aan boord. Zie specs:

https://www.coolblue.nl/product/813826/sonos-beam-zwart.html#product-specifications

Misschien de Sonos app downloaden op je telefoon om de Beam in te stellen? Werkt wel via WiFi.

De  instellingen op de tv zijn, als je ze zou kunnen selecteren, niet van toepassing:

Bij Instellingen->Geluid->Expertinstellingen->PCM kun je idd Digital Dolby en Digital+ Dolby selecteren.

Dit is echter alleen voor "externe speakers". Dit lijkt mij meer een locaal probleem met de instellingen van de Sonos Beam..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Dimi3
Student
Opties
Beste, net even een diagnose gedaan van de Sonos en die krijgt stereo geluid binnen van de tv. Dus denk dat het probleem wel bij de tv moet liggen. Kan straks de Sonos nog eens opnieuw installeren.
0 Likes