op 16-10-2020 06:10 PM
Goedenavond,
Mijn Samsung televisie verliest bijna dagelijks de kpn instellingen. Hierdoor moet je elke keer door een heel proces om weer televisie te kunnen kijken.
Ik heb al een gehele reset uitgevoerd maar het probleem blijft bestaan.
op 16-10-2020 08:59 PM
Goedenavond @dennis-b , Dennis,
Is de volledige Model Code van de tv QE55Q90RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1371.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Over welke instellingen en proces gaat dit 🤷♂️?
Graag hoor ik van je..
op 16-10-2020 09:46 PM
Beste Dick,
het volledige modelnummer is idd wat je aangeeft.
In de balk staat dan tv instellen. Volgens mij is dit dezelfde optie als instellen universele afstandsbediening. Je kiest dan je bron en welke provider.
als je de tv uitzet en later weer aanzet zijn de instellingen weer weg. Niet altijd en soms wel 2 of 3 keer per dag. Je kunt dan niet meer van kanaal wisselen oid. Als je dan alles opnieuw gaat instellen werkt het weer.
groet
dennis
op 16-10-2020 11:26 PM
Hoi @dennis-b , Dennis,
Bedankt voor je antwoord! Ik mis alleen nog even de gegevens van de KPN ontvanger.
Zou je die nog willen doorgeven? Thanks!
op 17-10-2020 02:33 PM
op 18-10-2020 08:44 AM
Goedemorgen @dennis-b , Dennis,
Bedankt voor de informatie! Ik mis nog een antwoord op een vraag.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1371.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Onderstaande zin is nogal verwarrend, want er is maar 1 manier om dit te doen.
"In de balk staat dan tv instellen. Volgens mij is dit dezelfde optie als instellen universele afstandsbediening"
Dit is de goede weg. Op de Smart Hub naar Bron. Daar omhoog en dan naar Instellen universele afstandsbediening.
Vervolgens de informatie op het scherm volgen. Als de Remote weer een keer opnieuw ingesteld moet worden, dan deze resetten.
1. Op de Remote de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets)
Of:
2. Met de tv aan. Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen. Zet de tv uit en dan weer aan
Je zou ook de Remote van de Arris als universele afstandsbediening kunnen gebruiken.
https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm