op 16-12-2019 10:22 AM
Ik heb mijn Samsung QE55Q70R TV via de HDMI ARC poort aan de achterzijde aangesloten (via een HDMI kabel) op mijn Onkyo TX-NR656 op de HDMI ARC UIT poort. Ik heb via het instellingen menu van de receiver de Audio Return Channel geactiveerd (Auto) en ook op de TV Anynet+ (HDMI-CEC) aangezet en via de "Settings” (instellingen) >> “Sound” (geluid) >> “Sound output” (geluidsweergave) >> “Receiver (HDMI)” (ontvanger [HDMI]) uit de lijst met beschikbare apparaten geselecteerd. De receiver staat op TV en er komt geen geluid uit? Mijn vorige Samsung UE55KS7000 met Connect box werkte wel??? Iemand een idee??
op 07-01-2020 09:20 AM
Goedemorgen, Ik heb al jaren hetzelfde probleem met mijn Samsung TV en een aangesloten soundbar van een ander merk. Nu ook weer met een nieuwe Soundbar. Vanochtend ben ik terggebeld door Samsung met de mededeling dat HDMI ARC van Samsung alleen correct werkt met Samsung producten. De verkopers van Samsung TV's horen dit erbij te vertellen. Dit was het enige wat de servicemedewerker vertelde en daarmee moet ik het doen. Mocht u het probleem wel opgelost krijgen verneem ik dat heel graag.
Het was een heel vervelend gesprek met een hele vervelende medewerker van Samsung. Helaas is dat niet de 1e keer dat ik dat meemaak. De klantenservice van Samsung is niet echt klantvriendelijk en behulpzaam, in ieder geval is dat de ervaring die ik heb.
op 07-01-2020 09:26 AM
Dat is helemaal een bijzonder verhaal aangezien dit probleemloos werkte met mijn vorige Samsung TV, dezelfde kabel en dezelfde receiver. Deze TV was een SAMSUNG UE55KS7000 gekocht in 2016. Deze is echter verhuisd naar de slaapkamer en voor de woonkamer dus de nieuwe gekocht en aangesloten maar geen sound via de ARC.....
op 04-06-2020 12:17 PM
Beste,
ik kom even bij u ten rade...
Heeft u hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden want ik zit momenteel met net hetzelfde probleem.
(Samsing TV QE55Q85R - Onkyo Receiver TX-NR474)
Alvast bedankt.
Marc
op 05-06-2020 07:22 AM
Nee helaas is dit niet opgelost 👎
op 05-06-2020 12:54 PM
Jammer.
Indien ik een oplossing vind laat ik het u zeker weten.