Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Q9 QE55Q9FNA donkere plekken

(Onderwerp aangemaakt op: 14-07-2021 05:45 PM)
280 Weergaven
Dannydejager
Apprentice
Opties

Sind en paar weken hebben wij 2 donkere plekken in onze tv. Nu zag ik hier al meer over staan.  De tv is net buiten de 2 jaar. Wat kan ik doen? 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Danny2171 , Danny,

Bedankt voor de foto's! Zou je misschien het serienummer kunnen weghalen?
Dit i.v.m. eventueel misbruik. Er is zeker iets mis met het LED-LCD scherm.
De linker foto van de grayscales ziet er ook niet lekker uit. Hier moet sowieso een monteur naar kijken.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie. Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
 Dit is dus geen deugdelijk product. De leverancier is in deze verantwoordelijk.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Hierbij wat info:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://www.conformiteit.nl/

Je moet je dus wenden tot de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.

Houd me even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Dannydejager , Danny,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Zou je voor mij een beeldtest willen doen?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen -> Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's posten van de strandfoto en de grayscales.

Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:

• De tv resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten
signatureee
Groet, Dick

Danny2171
Pioneer
Opties
Ik heb inmiddels de tv gereset maar dat heeft niet geholpen. Heb nu de tv spanningsloos gemaakt en kijk vanmiddag nog een keer.
Omdat de tv tegen de muur hangt kan ik helaas niet achter op kijken maart heb wel het volgende :

MODEL : QE55Q9FNA
SERIAL : xxx
SOFTWAREVERSIE : T-KTM2DEUC-1310.4, BT - S
Alvast ook de foto's toegevoegd van de test. Op de foto met gegevens zijn ook de donkere plekken zichtbaar.

Groeten Danny de Jager20210712_163022_2846.jpg20210712_163032_2845.jpg20210712_163000_2847.jpg20210711_223353_2850.jpg
0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Danny2171 , Danny,

Bedankt voor de foto's! Zou je misschien het serienummer kunnen weghalen?
Dit i.v.m. eventueel misbruik. Er is zeker iets mis met het LED-LCD scherm.
De linker foto van de grayscales ziet er ook niet lekker uit. Hier moet sowieso een monteur naar kijken.
Het introductiejaar van de tv is 2018. De aankoopdatum is bepalend voor de fabrieksgarantie. Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
 Dit is dus geen deugdelijk product. De leverancier is in deze verantwoordelijk.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Hierbij wat info:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://www.conformiteit.nl/

Je moet je dus wenden tot de leverancier. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.

Houd me even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick

Danny2171
Pioneer
Opties
Oké gaan we doen tv is aangekocht in februari 2019
Danny2171
Pioneer
Opties
Volgende week woensdag komen ze de tv repareren we zijn heel benieuwd
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Danny2171 , Danny,

Dat is goed nieuws! Houd je ons even op de hoogte?

Fijne dag ☀️!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Danny2171
Pioneer
Opties
Tv is vandaag gerepareerd zeer goed en netjes gedaan.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Danny2171 , Danny,

Mooi bericht! Fijn dat het naar tevredenheid is opgelost!
Zou je misschien het topic als Opgelost willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Danny2171
Pioneer
Opties
Opgelost
0 Likes