Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Q70R met CI+ module Telenet verliest netwerk ID 22 en vraagt dit aan de gebruiker met een pop-up scherm

(Onderwerp aangemaakt op: 15-12-2019 03:16 PM)
1809 Weergaven
Stijn3
Journeyman
Opties

De instellingen van de parameters voor Telenet CI+ module gebeurde automatisch, door in het Menu te kiezen voor "Telenet" . Bij manuele controle blijken deze instellingen ook correct te zijn. Het netwerk ID voor Telenet is "22" De Telenet CI+ module werkt want alle zenders worden correct gedecodeerd. Maar als de TV wordt aangezet op een digitale zender die de module nodig heeft, dan vraagt de TV met een pop-up scherm om het netwerk ID in te geven. Je kan dan wel 22 ingeven, maar de pop-up aanvaardt dit niet. Je kan de pop-up enkel wegkrijgen door op "Back" van de afstandsbediening te duwen. Maar na een 30 minuten kan deze pop-up weer verschijnen. Telkens als je de TV aanzet krijg je na 5 seconden de pop-up hoewel de zenders perfect te bekijken zijn. Het lijkt dus dat de TV het netwerk ID vergeet? Of is er een communicatie probleem tussen de TV en de CI+ module van Telenet? 
De Samsung is de QE49Q70RALXXN voor Belgie en Nederland gemaakt. Dit TV-model is door Telenet gecertifieerd om goed te werken met het Telenet kaartje. De TV-software is geupdated op 12/12/2019. De Telenet CI+ module werd gekocht op 3 december 2019 in een Telenet winkel. Op de foto zie je de productcodes en serienummers. De Module is van het merk smardtv.com en werd blijkbaar aan Telenet geleverd door hun europese hoofdkawrtier in Frankrijk.

nummers kaartje en TV.jpg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Stijn3
Journeyman
Opties

Test Telenet kabelsignalenTest Telenet kabelsignalenHierboven de test van de signalen op de oude en de nieuwe coaxkabel.
Conclusie :

1. Coax kwaliteit heeft geen invloed op analoge signalen.
  2. Het digitale signaal verschilt zowel qua signaalsterkte als kwaliteit naargelang het tijdstip
  3. De signaalkwaliteit wordt 100% op de nieuwe coaxkabel. De signaalsterkte schommelt van 78-85 naargelang het tijdstip.
  4. De Samsung TV meet steeds 100%, zowel op de oude als op de nieuwe coaxkabel. En is dus minder gevoelig dan de oude Philips TV. Dat kan een groot voordeel zijn voor de Samsung TV beeldkwaliteit.

De Samsung Q70R aangesloten op de nieuwe coaxkabel en terug op fabrieksinstelling gezet.
De configuratie doorlopen zonder dat de Telenet CI+ module in de TV stak. En de keuze gemaakt voor digitale zenders, Telenet.
De zenders laten zoeken zonder dat de Telent CI+ module in de TV stak. TV uitgeschakelt.
Daarna CI+  module in de TV gestoken. TV aangezet.
Weeral kwam er een Pop-Up waarin het netwerk ID werd gevraagd. Maar deze keer werd "22" wel aanvaard en werd de Pop-Up dus automatisch gesloten.

Vanaf dan geen enkele pop-up meer gekregen.
Daarna de TV aangesloten op de oude coaxkabel.
Alles blijft perfect werken op de oude coaxkabel, geen Pop-Up meer.
Zal dit ook zo blijven na de kerstvakantie en de Telenet-kabel weer volop belast zal worden met internetgebruikers, Netflix-kijkers, ... enz ?
We wachten af.
P.S. Waarom blijft de signaalsterkte op 80% steken zelfs met een nieuwe super-coaxkabel op de +4 db uitgang van de Telent-NUI ? Bij nader onderzoek blijkt dat de coaxkabel die de binneninstallatie verbindt met het Telenet-aftappunt buiten op de gevel, amper 5,5 mm dik is. Dit kan onmogelijk de PE6 kwaliteit zijn, die Telenet nu eist bij nieuwe installaties. Want PE6 is 7,5 mm dik. Maar die oude kabel zit daar misschien al wel 30 -40 jaar. Dus misschien moet die ook nog vervangen worden.
Wordt vervolgd ..

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Stijn3
Journeyman
Opties

Ik zal eerst een rechtstreekse coax vanaf de Telenet NUI +4db uitgang naar de TV leggen. Om zeker te zijn dat het signaal OK is.  Volgens mijn Philips-TV is de digitale signaal kwaliteit 5/5(geen fouten), de signaal sterkte 3/5. Dan de TV terug naar fabrieksinstellingen, daarna zonder CI module de zenders opnieuw laten zoeken. Dan de CI module aansluiten . Als de fout blijft dan zal ik contact nemen met Telenet want misschien is er iets mis met initialisering van de Telenet CI+module. Toch raar dat alle digitale zenders goed te bekijken zijn en goed gedecodeerd worden. Hopelijk kunnen ze eens opnieuw opstarten vanop afstand. Hoewel ik bij Telenet netweeters-community heb gelezen dat daarvoor een technicus moet langskomen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Stijn3,

Heb je het inmiddels  kunnen testen met een rechtstreekse coax?

rsz-846676
0 Likes
Stijn3
Journeyman
Opties

Pas vandaag de supper professionele pre-fab coax toegestuurd gekregen. Hij is al aangekoppeld op de NUI(+4 db uitgang) van Telenet. En voorlopig op het einde afgesloten met de terminator die eerst op de NUI zat.

Weet u of ik de coax-kabel rechtstreeks op de samsung TV mag aansluiten (met verloop stekker F-connector -IEC connector)? Of moet ik een goedgekeurde Telenet-Interkabel contactdoos aansluiten op mijn nieuwe kabel en daarna de TV op de contactdoos ?

Want mijn kabel is nog niet vast geplaatst. Dat is een te langdurig werk in mijn oude woning. En ik wil het zo snel mogelijk testen. Als het probleem niet opgelost is met deze nieuwe super-kabel. Dan begin ik niet te breken en te boren.
Dan neem ik eerst contact met Telenet of het signaal goed is en of mijn nieuwe CI+ module goed is. Ik kan trouwens ook eens van module wisselen want ik er nog eentje in mijn oude philips TV.

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

@Stijn3 Goed dat je zelf al een aantal stappen hebt doorlopen. Ik adviseer je inderdaad om eerst even de andere CI+ module te testen. Ik hoor graag hoe dit gaat. 

---------
Signature-S21-2
0 Likes
Oplossing
Stijn3
Journeyman
Opties

Test Telenet kabelsignalenTest Telenet kabelsignalenHierboven de test van de signalen op de oude en de nieuwe coaxkabel.
Conclusie :

1. Coax kwaliteit heeft geen invloed op analoge signalen.
  2. Het digitale signaal verschilt zowel qua signaalsterkte als kwaliteit naargelang het tijdstip
  3. De signaalkwaliteit wordt 100% op de nieuwe coaxkabel. De signaalsterkte schommelt van 78-85 naargelang het tijdstip.
  4. De Samsung TV meet steeds 100%, zowel op de oude als op de nieuwe coaxkabel. En is dus minder gevoelig dan de oude Philips TV. Dat kan een groot voordeel zijn voor de Samsung TV beeldkwaliteit.

De Samsung Q70R aangesloten op de nieuwe coaxkabel en terug op fabrieksinstelling gezet.
De configuratie doorlopen zonder dat de Telenet CI+ module in de TV stak. En de keuze gemaakt voor digitale zenders, Telenet.
De zenders laten zoeken zonder dat de Telent CI+ module in de TV stak. TV uitgeschakelt.
Daarna CI+  module in de TV gestoken. TV aangezet.
Weeral kwam er een Pop-Up waarin het netwerk ID werd gevraagd. Maar deze keer werd "22" wel aanvaard en werd de Pop-Up dus automatisch gesloten.

Vanaf dan geen enkele pop-up meer gekregen.
Daarna de TV aangesloten op de oude coaxkabel.
Alles blijft perfect werken op de oude coaxkabel, geen Pop-Up meer.
Zal dit ook zo blijven na de kerstvakantie en de Telenet-kabel weer volop belast zal worden met internetgebruikers, Netflix-kijkers, ... enz ?
We wachten af.
P.S. Waarom blijft de signaalsterkte op 80% steken zelfs met een nieuwe super-coaxkabel op de +4 db uitgang van de Telent-NUI ? Bij nader onderzoek blijkt dat de coaxkabel die de binneninstallatie verbindt met het Telenet-aftappunt buiten op de gevel, amper 5,5 mm dik is. Dit kan onmogelijk de PE6 kwaliteit zijn, die Telenet nu eist bij nieuwe installaties. Want PE6 is 7,5 mm dik. Maar die oude kabel zit daar misschien al wel 30 -40 jaar. Dus misschien moet die ook nog vervangen worden.
Wordt vervolgd ..

0 Likes