27-06-2022 12:47 AM - bewerkt 27-06-2022 12:47 AM
Hallo,
Ik heb sinds kort een Samsung Frame 2021 met One remote. Daarbij heb ik een harman kardon citation multibeam 700. Deze is met optische kabel verbonden met de Samsung tv. Alles werkt prima. Geluid speelt gewoon af via de optische kabel. Maar ik kan de volume niet regelen met de samsung one remote. Ook kan ik via Harman Kardon - IR learning optie de afstandbediening niet instellen.
Wat gaat hier fout? Als ik via de one remote volume knoppen indruk krijg ik wel op de samsung tv volume knoppen te zien met tekst "Harman Kardon (optisch)" en plus en min. Maar volume reageert er niet op.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Is het uberhaubt mogelijk om via optische aansluiting volume te regelen met de One Remote of moet ik de Soundbar connecten met hdmi?
groet,
Roy
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-06-2022 10:43 AM
Goedemorgen @RHA82 ,
Het is inderdaad niet mogelijk om bij een optische connectie met de AB van de tv het volume te regelen.
Dit moet met de AB van de Harman Kardon gebeuren. Of via HDMI aansluiten inderdaad..
op 22-03-2024 03:44 PM
Via whatsapp heb ik contact gehad met Samsung Nederland en kreeg advies om via USB de TV te updaten en alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik heb daarnaast ook een nieuwe afstandsbediening gekocht omdat ik de bijgeleverde witte een gammel en cheap ding vind :-). Ik heb de BN59-01357B / BN59-01357D gekocht.
TV is opnieuw ingesteld en de nieuwe afstandsbediening gekoppeld en ik kan de Harman Kardon Citation Bar bedienen (volume) met de nieuwe afstandsbediening die met optische kabel is verbonden aan de TV. Voor nu happy, ik hoop dat het stabiel blijft deze keer.
op 27-06-2022 08:42 AM
op 27-06-2022 10:43 AM
Goedemorgen @RHA82 ,
Het is inderdaad niet mogelijk om bij een optische connectie met de AB van de tv het volume te regelen.
Dit moet met de AB van de Harman Kardon gebeuren. Of via HDMI aansluiten inderdaad..
op 28-06-2022 12:51 AM
hoi patrick bedankt voor je reactie. wat ik kon vinden is modelcode SOC1001A
Het is een 50inch the frame uit 2021.
op 28-06-2022 12:53 AM
Hoi Dick,
bedankt voor je reactie. Ik vrees dat ik idd aangewezen ben op de opties die je noemt. Aangezien de AB van Samsung geen infrarood uitzend. Behalve de powerknop op de AB.
super bedankt voor het meedenken!
op 20-03-2024 07:22 PM
Update: ik heb het een tijd lang wel werkend gehad. Ik heb een frame uit 2019 (qe65ls03rasxxn) en een citation bar via optisch. Tv draait op versie 1420. Maar het is na een paar weken ook weer spontaan gestopt met werken. Een ander ingestelde afstandsbediening doet het wel nog en als ik die gebruik dan laat de tv ook zien op het scherm met een melding optisch/harman kardon. Via Samsung is het niet stabiel werkend te krijgen. Ook niet via HDMI overigens.
op 22-03-2024 11:54 AM
Hallo @Ruud0,
Bedankt voor de update. Ik vraag er intern over na. Zo snel mogelijk kom ik weer bij je terug.
Met groet,
Ajay
op 22-03-2024 03:44 PM
Via whatsapp heb ik contact gehad met Samsung Nederland en kreeg advies om via USB de TV te updaten en alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik heb daarnaast ook een nieuwe afstandsbediening gekocht omdat ik de bijgeleverde witte een gammel en cheap ding vind :-). Ik heb de BN59-01357B / BN59-01357D gekocht.
TV is opnieuw ingesteld en de nieuwe afstandsbediening gekoppeld en ik kan de Harman Kardon Citation Bar bedienen (volume) met de nieuwe afstandsbediening die met optische kabel is verbonden aan de TV. Voor nu happy, ik hoop dat het stabiel blijft deze keer.
op 22-03-2024 03:56 PM