Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung one remote koppelen aan nieuwe mediabox van ziggo. De Humax 2008C-STB-ZG

(Onderwerp aangemaakt op: 29-08-2022 10:10 PM)
14789 Weergaven
Remi de Rooij
Apprentice
Opties

Ik kan mij nieuwe ziggo mediabox niet niet toevoegen als universele afstandsbediening op mijn Samsung one remote het gaat om het type:

Humax 2008C-STB-ZG ik krijg hem niet gevonden in de lijst ook niet als ik zoek op Humax. 

Heeft er iemand suggesties? 

0 Likes
Spring naar oplossing
33 Antwoorden
Bas2308
First Poster
Opties

Dit is niet precies wat ik bedoel :smiling-face:

We hebben een tv in de woonkamer aangesloten op de ziggo mediabox. Nu hebben we ook een nieuwe tv samsung frame in de keuken vlakbij. Nu heb ik de mediabox met een hdmi splitter om dus op beide tv ziggo te ontvangen. Dat lukt dus. Geluid en alles werkt op de nieuwe tv in de keuken alleen kan ik niet de kanalen van ziggo zappen. Als beide tv's aanstaan en ik zap in de woonkamer dan zapt de tv in de keuken mee. Is dit überhaupt op te lossen? Ik dacht te lezen met een universele afstandsbediening voor de tv in de keuken. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Bas2308 ,

Uiteraard loopt de andere tv mee, omdat de Next op 2 tv's is aangesloten.
Om te kunnen zappen in de keuken, zul je de AB van de tv moeten koppelen aan de Next.
Blijkbaar is dat niet mogelijk. Om er zeker van te zijn, moet je er remote naar laten kijken.

signatureee
Groet, Dick

Bas2308
First Poster
Opties

Ben bang dat het niet lukt. Een extra ziggo box erbij ***** zal de makkelijkste oplossing zijn.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Bas2308 ,

Daar ben ik ook bang voor. Misschien voor in de keuken een CI+ module.

signatureee
Groet, Dick

Bas2308
First Poster
Opties

Ja dat zou kunnen maar dan moet er weer een coax kabel in de TV want die aansluiting zit weer niet in de one connect box mini die bij frame 32' zit. Heb je een mooie frame tv lopen er 2 kabels uit. Heel fijn zo'n kleine tv maar de aansluitingen zijn anders. Er past ook geen invinsible cable in. Was dat allemaal maar van tevoren verteld...

0 Likes
kogschip
First Poster
Opties
Beste lezer.. volgens mij is er bij de Samsung 8 serie een software update uitgevoerd waardoor je nu de melding krijgt als je je one remote wil gaan koppelen aan ziggo mediabox next.. dan krijg je nadat je op de startknop drukt de melding: Niet ondersteund, deze functie is alleen beschikbaar op Samsung smart afstandsbediening. Probeer her opnieuw met Samsung smart afstandsbediening... nou ik kan je vertellen dat ik daarvan inmiddels 4 heb liggen.. geen een waarmee het lukt.
Iemand nog een idee?
Of moet ik echt een nieuwe tv gaan kopen?
Groetjes Arie
0 Likes
Laurens96
Moderator
Moderator
Opties

Hey @kogschip

Heb je de remote al opnieuw geprobeerd te koppelen zoals de handleiding dat voorschrijft? 

Mocht je dat gedaan hebben en het heeft niet geholpen. Wellicht helpt een soft reset van de tv dan wel. Druk de Aan/Uit toets op de afstandsbediening in en houdt deze ingedrukt tot de tv uitschakelt en na een aantal seconden weer inschakelt en het Samsung logo in beeld verschijnt (dit is heel kort). Nadat de tv weer is ingeschakeld, kun je de knop loslaten.

Als dit niet helpt, haal dan de stroom voor 30 minuten van de tv af door de stekker eruit te trekken. Als dat niet helpt,  

Eljoostinho
First Poster
Opties

Dag Dick,

Ik heb hetzelfde probleem. Wegens een verhuizing heb ik het systeem uitgetrokken. Vóór de verhuizing was mijn samsung afstandsbediening wél werkzaam aangesloten op onze Mediabox Next (Humax 2008C-STB-ZG). Inmiddels heb ik de hierboven beschreven optie met fabrikant ‘PACE’ met modelnummer DCR7111 ook al geprobeerd, zonder resultaat. Anynet+ staat aan. Heeft u wellicht nog een ander idee wat eventueel zou kunnen helpen? Zie afbeelding voor mijn Samsung TV gegevens. Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,

Joost

IMG_9603.jpeg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi Joost, @Eljoostinho ,

Een andere methode heb ik niet voor je. Je kunt er ook even remote naar laten kijken:

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’s selecteren en daarna pas naar beneden scrollen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag nog! ☀️

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Eljoostinho , Joost,

Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick