Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Neo QLED TV's worden niet wakker

(Onderwerp aangemaakt op: 05-09-2023 11:47 AM)
189 Weergaven
Timmmmaaahh
Journeyman
Opties

Ik had onderstaande op Reddit geschreven maar om ongekende reden werd dat meteen gewist. Ik probeerde al mijn taalvoorkeur op deze community naar Engels (VK of VS) te veranderen maar het blijft terugkeren naar Nederlands. Indien een vertaling is gewenst, laat maar weten. Antwoorden kan in beide talen :smiling-face:
------------------------------------------------

Good day, beautiful people of the world!

I'm not sure whose idea it was to install 55" Neo QLED TVs in a production environment but a client of ours got 10 of them and now I have to deal with them. All TVs are equipped with a thin client (small Windows computer) via HDMI that displays some information. The TVs themselves are not connected to any network and would like to avoid doing that. The idea is that, when the thin clients wake up in the morning, the TVs should wake up as well. The NEC systems we have do this flawlessly every time but the new Samsung systems just keep displaying their red stand-by light and a blank screen.

I've been browsing the settings extensively and have disabled anything that looked like 'eco', 'auto off' or similar. I'm trying to either get them to turn on from stand-by when a HDMI signal comes in or just stay on regardless of any signal. I had a similar problem with some LG TVs but those had a built-in schedule that I could use to turn them off/on at certain times.

Samsung doesn't seem to provide an obvious solution to this problem but I'm hoping you amazing people can help me find one. Thank you for your time!

Timmy

Model: QE55QN85CATXXN
Software: T-PTMCDEUC-1140.0, E1300025, BT-S

0 Likes
10 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Timmmmaaahh
Journeyman
Opties
  1. Dat beantwoord geen enkele vraag.
  2. Zoals reeds aangegeven is er geen netwerkverbinding maar ook al zou die er zijn, zou het niet mogelijk zijn om er mee te connecteren omdat het netwerk van onze klant geen rechtstreekse verbindingen toelaat.
  3. Met een hulp-op-afstand-sessie kan deze community niets leren indien anderen dit probleem ervaren in de toekomst.

Misschien hou ik het best bij eenvoudige vraag: is het mogelijk om op een 55" Neo QLED TV een schema in te stellen waarbij de televisie dagelijks automatisch aan- en uitgaat op voorafbepaalde tijdstippen?

PS. Het heeft een tijdje geduurd alvorens ik kon antwoorden, ik kreeg telkens de volgende melding bij het inloggen:

Kon de webpagina niet laden

De webpagina reageerde niet op tijd op het verzoek.

※ IAMGCSaeucentral1_1693894175102_99999-7746587329.999

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Timmmmaaahh 

Wellicht dat je dit met Standen en Routines kan instellen 😇 Wat het laden van de pagina aangaat, heb je ook de cookies van je browser geleegd? Gaat dit wel goed met een andere browser? 

Je kan natuurlijk wel je ervaring en de oplossing delen na een hulp op afstand sessie 😉

Gr.

Martijn

0 Likes
Timmmmaaahh
Journeyman
Opties

Wanneer ik zoek in de E-MANUAL (gevonden op deze pagina), bestaat Standen en Routines niet. Wel vond ik het trefwoord 'Routine', dat ik ergens zou moeten vinden onder 'Ambient Mode'. Ik heb momenteel geen toegang tot de toestellen maar ga dit zeker bekijken wanneer ik kan. Zou het overigens kunnen dat dit een "slim" dingetje is die connectiviteit vereist? Ik kan eventueel een hotspot opzetten en zo het toestel eens verbinden met het internet om eventuele updates binnen te halen maar een permanente verbinding is volledig uitgesloten.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

De opties Standen en Routines is beschikbaar op je telefoon. Je kan de TV koppelen met SmartThings.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Timmmmaaahh
Journeyman
Opties

Die instellingen kan ik niet vinden in SmartThings. Dit zijn de instellingen die ik kan zien wanneer ik de televisie heb geselecteerd:

Timmmmaaahh_0-1694070084672.png

Bij de sources zie ik de PC (HDMI1) maar daar kan ik verder niets mee aanvangen (ook lang duwen doet niets).

Timmmmaaahh_1-1694070158210.png

In de Ambient Mode kunnen er wel routines gemaakt worden (zoals ik al had gelezen in de e-manual) maar dat is enkel om een bepaald beeld (screensaver) weer te geven op bepaalde tijdstippen, het laat niet toe om een plan te maken dat HDMI1 tussen bepaalde uren wordt weergegeven, wat eigenlijk ideaal zou zijn (de bronnen beschikbaar maken als 'content').

Timmmmaaahh_2-1694070326274.png

Ook na een update naar versie 1220 kon ik nergens relevantie instellingen vinden op de televisie.

Timmmmaaahh_3-1694070782813.png

Waar zou ik 'Standen en Routines' moeten vinden? Heeft dit iets te maken met de televisie?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Kijk even op je telefoon bij de optie Standen en Routines 😇 Wij hebben ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

0 Likes
Timmmmaaahh
Journeyman
Opties

Waar? Ik heb een 5 jaar oude OnePlus 6T. Het ziet er naar uit dat 'Standen' een Bixby feature is.

Edit: Van Tweakers:

Samsung heeft nog meer goede ideeën uit iOS overgenomen voor de nieuwe OneUI-versie. De nieuwe optie 'Standen en routines' die redelijk prominent bovenaan het instellingenmenu is geplaatst, lijkt verdacht veel op de functie 'Focus' die met iOS 15 werd geïntroduceerd. Standaard zijn er bijvoorbeeld standen voor als je gaat slapen of autorijden en natuurlijk kun je zelf ook nieuwe aanmaken. Is zo'n stand ingeschakeld, dan kan de telefoon automatisch bepaalde instellingen activeren, apps starten of verbinding maken met andere apparaten. Je kunt ook automatisch de wallpaper en het lockscreen wijzigen op basis van de stand, precies zoals bij iOS.

Ik zie niet hoe dit in een aan/uit schema voor de televisie kan voorzien, zelfs al mocht ik die feature hebben. Kun je gewoon bevestigen dat een Samsung televisie niet de mogelijkheid heeft om een aan/uit schema in te stellen?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ik heb het ook even nagevraagd bij mijn collega's en het geen wat jij graag wilt kan helaas niet. Met SmartThings en een Samsung telefoon kan je bepaalde routines instellen, echter zal dit ook niet de optie bieden om de TV dan op een externe bron te zetten.

Wellicht dat een Chromecast dit wel kan met de Google home-app 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes