op 02-12-2016 01:42 PM
Hallo,
Sinds twee weken krijgt ik de melding Fan NG op mijn Home Cinema set, na verloop van tijd valt hij uit en moet hem opnieuw opstarten, de ventilator draait wel en er zit geen stof tussen.
Is dit een software of hardware probleem?
Mvg. Niels
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-08-2017 11:03 PM
Niels schreef:
Hallo Ronald,
Nee helaas heb ik nog geen oplossing hiervoor gevonden, het vreemde is dat soms de melding een tijd niet krijg, en soms al binnen 5 minuten.
Ik heb het apparaat zelf opengemaakt en de ventilator omgedraaid...dit elders op t grote internet gevonden na een hoop speuren...Lijkt er ook op dat de ventilator verkeerd om gemonteerd is...
simdsdien heb ik geen problemen meer gehad...
op 21-08-2017 09:58 PM
Ik heb een home cinema systeem uit de 6500 serie. 4 jaar oud dus geen garantie meer. Zelfde melding. Fan NG. Al meer dan een jaar. Onwillekeurig uitschakelen van het systeem enz. Ik heb wel een elektronica achtergrond.
Ik geloof zelf niet dat het omdraaien van de ventilator gaat werken.
Ik heb bij samsungparts (https://www.samsungpartsnl.com) een ventilator besteld. Onderdeel FAN-DC BRUSHLESS motor g5015m12d+6-es-o
Kost €38 inclusief verzendkosten. (Elders waarschijnlijk goedkoper te krijgen of goedkoper alternatief. Maar doe alleen als je er verstand van hebt.) Werd na een dag of 4 geleverd.
Vervanging ventilator bij mijn systeem is dood eenvoudig.
Zorg eerst dat het systeem niet aangesloten is op de netspanning.
3 schroeven van de kap eruit halen aan de achterkant (bovenin).
2 schroeven van de ventilator eruit halen aan de achterkant. De kap voorzichtig open maken. Na het verwijderen van de 3 schroeven gaat dat vrij eenvoudig.
Ventilator stekker loshalen en daarna de ventilator voorzichtig eruit halen. Nieuwe erin zetten.
Vast schroeven met twee schroeven. Stekker vast zetten.
Kap dicht doen en vastschroeven met 3 schroeven.
Systeem werkt weer als een tierelier. Voor 38 euro gefixt. Je hoeft geen elektronica wonder te zijn om dat te kunnen.
DOE DIT ALLEEN ALS DE GARANTIE IS VERLOPEN. Anders via je garantie laten maken.
Hans
op 02-12-2016 02:05 PM
op 05-12-2016 03:40 PM
Hey Niels, welkom op de Community!
Dit is waarschijnlijk een hardwarematig probleem, zoals KevinW ook aangeeft.
Draait de ventilator wel tijdens het spelen?
Stel je ook even voor in Het-Grote-Voorsteltopic
Vinden we leuk!
op 04-07-2017 01:21 PM
op 10-07-2017 09:22 AM
op 06-08-2017 11:03 PM
Niels schreef:
Hallo Ronald,
Nee helaas heb ik nog geen oplossing hiervoor gevonden, het vreemde is dat soms de melding een tijd niet krijg, en soms al binnen 5 minuten.
Ik heb het apparaat zelf opengemaakt en de ventilator omgedraaid...dit elders op t grote internet gevonden na een hoop speuren...Lijkt er ook op dat de ventilator verkeerd om gemonteerd is...
simdsdien heb ik geen problemen meer gehad...
op 10-08-2017 02:49 PM
Hey @GeMMeX, fijn dat je 't zelf hebt kunnen oplossen! Uiteraard adviseren wij niet om zelf te sleutelen aan de Home Cinema Set, omdat de garantie dan komt te vervallen. In ieder geval fijn dat 'ie het nu weer doet.
op 11-08-2017 02:36 PM
op 14-08-2017 09:31 AM
@GeMMeX Binnen de garantie is het sterk af te raden, buiten de garantie denk ik dat het een kwestie van afwegen is. Mocht namelijk je eigen gesleutel fout gaan en je wenst alsnog een reparatie, dan kan het zijn dat de set niet meer te redden is of de kosten een stuk hoger uitvallen. In dit geval is het gelukt, dus is het alleen maar positief uitgepakt!
op 21-08-2017 09:58 PM
Ik heb een home cinema systeem uit de 6500 serie. 4 jaar oud dus geen garantie meer. Zelfde melding. Fan NG. Al meer dan een jaar. Onwillekeurig uitschakelen van het systeem enz. Ik heb wel een elektronica achtergrond.
Ik geloof zelf niet dat het omdraaien van de ventilator gaat werken.
Ik heb bij samsungparts (https://www.samsungpartsnl.com) een ventilator besteld. Onderdeel FAN-DC BRUSHLESS motor g5015m12d+6-es-o
Kost €38 inclusief verzendkosten. (Elders waarschijnlijk goedkoper te krijgen of goedkoper alternatief. Maar doe alleen als je er verstand van hebt.) Werd na een dag of 4 geleverd.
Vervanging ventilator bij mijn systeem is dood eenvoudig.
Zorg eerst dat het systeem niet aangesloten is op de netspanning.
3 schroeven van de kap eruit halen aan de achterkant (bovenin).
2 schroeven van de ventilator eruit halen aan de achterkant. De kap voorzichtig open maken. Na het verwijderen van de 3 schroeven gaat dat vrij eenvoudig.
Ventilator stekker loshalen en daarna de ventilator voorzichtig eruit halen. Nieuwe erin zetten.
Vast schroeven met twee schroeven. Stekker vast zetten.
Kap dicht doen en vastschroeven met 3 schroeven.
Systeem werkt weer als een tierelier. Voor 38 euro gefixt. Je hoeft geen elektronica wonder te zijn om dat te kunnen.
DOE DIT ALLEEN ALS DE GARANTIE IS VERLOPEN. Anders via je garantie laten maken.
Hans