op 18-08-2024 11:26 AM
Hallo, afgelopen week nieuwe Samsung (QE55S95DAT) gekocht.nu heb ik hem gekoppeld aan mijn Denon surround set(AVR3200) via de aansluiting”monitor arc” van de Denon, naar de 3e HDMI aansluiting van de Samsung, met nieuwe (en geschikte) kabel, In eerste instantie lukte dit niet, maar na reset tv gaat het gedeeltelijk goed. Muziek via spotify gaat keurig via mijn gewone speakers, maar als ik de tv aanzet, krijg ik alleen achtergrond geluid en muziek (ook niet zoals het zou moeten klinken) maar de spraak werkt niet. Ja heel in de verte, dan moet ik versterker bijna voluit zetten. Moesten we maar niet doen. Ik denk dat het een instelling op de tv is, aangezien de versterker het bij mijn oude tv (sony) wel goed deed. Op mijn vorige tv kon ik de Denon ook, via osd, afstellen. Dit kan ik op de Samsung niet vinden. Maar verder, wat een mooi toestel.
groet Tom van Veen
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-08-2024 03:24 PM
Hallo Tomar80,
Bedankt voor jouw bericht en nog gefelciteerd met jouw nieuwe Samsung televisie! Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay
op 15-09-2024 10:28 PM
Hoi, het is uiteindelijk met geduld en zelf proberen allemaal gelukt. Het geluid op de tv loopt alleen, af en toe, niet gelijk met het beeld. Dat lost zich op, door de versterker uit te zetten, zodat geluid via de tv luidsprekers loopt. Op mijn vorige tv ( sony) kon ik mijn versterker on screen afstellen. Ik weet niet hoe ik dit op de samsung moet doen. Als ik dat weet, kan ik de denon afstellen. Op de versterker kan ik niet goed zien wat ik aan het doen ben. Mijn vraag is dus, hoe kan ik op mijn scherm de versterker instellen?
groet, Tom
op 19-09-2024 05:56 PM
Hallo @Tomar80,
Ik heb het intern nagevraagd. Je kunt bij een Samsung tv niet op het scherm de versterker instellen. Ik hoop dat je desondanks nog volop van jouw televisie kan genieten.
Met groet,
Ajay