Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung AB niet meer te koppelen met KPN Arris VIP 5202

(Onderwerp aangemaakt op: 05-02-2022 11:29 PM)
2391 Weergaven
Marc1978
Explorer
Opties
Goedendag,

Tot gisteren werkte mijn Samsung AB one remote control perfect met mijn KPN decoder, Arris VIP 5202. Per vandaag werkt deze in eens niet meer. Het opnieuw koppelen lukt gewoon ook niet meer. Is er een software update geweest? Wie heeft de gouden tip? Waarom staat de KPN decoder Arris VIP 5202 niet in de lijst van in te stellen apparaten bij Samsung. Hoor graag wat te doen? Genoegen nemen met 2 AB's?

Het gaat om een The Frame 2021, modelcode QE75LS03AAUXXN.
0 Likes
12 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond, 

Met deze melding kan niemand in het forum iets beginnen🤷‍Totaal geen gegevens vermeld van de TV.

Post even de volledige modelcode van de TV, deze kun je vinden op sticker op de achterzijde. 

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Marc1978
Explorer
Opties
Excuus, inderdaad handig om die te vermelden. Het gaat om een The Frame 2021, modelcode QE75LS03AAU.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Marc1978 ,

Bedankt voor de informatie! Ik zie dat je hier eerder een topic over aangemaakt hebt:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/instellen-universele-afstandsbediening-voor-kpn-arris-...

Je zou de AB nog kunnen resetten. Verwijder de batterij(en) uit de AB.
Houd de Power button op de lege AB minimaal 20 seconden ingedrukt.
De batterij(en) terugplaatsen. Anders moet je weer Hulp op Afstand inschakelen.

signatureee
Groet, Dick

Marc1978
Explorer
Opties
Hoi Dick, dat is idd een soortgelijk topic maar van een andere Frame (model 2020). Ik heb nu de opvolger sinds 2 maanden en daar ontstaat nu idd hetzelfde issue. Bij het model 2021 kunnen de batterijen van de AB er niet uitgehaald worden aangezien er een vaste accu in zit. Ik dacht dat er nu mogelijk wat andere oplossingen/antwoorden zouden zijn. Ik zal toch niet de enige zijn waar dit issue zich afspeelt?
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Marc1978 ,

Je hebt inderdaad de Solar met accu. Sorry 🙈. Je zou die nog zo kunnen resetten.
Op de Remote de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets).
Eventueel de tv resetten. Bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
Omdat dit de tweede tv is waarmee je dit probleem hebt, begin ik te twijfelen aan de VIP 5202.
Misschien deze nog een poos spanningsloos zetten. Anders ook de KPN contacten..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Marc1978 , Marc,

Is het inmiddels gelukt om de AB te koppelen?

signatureee
Groet, Dick

Marc1978
Explorer
Opties
Hoi Dick, dank voor je antwoord en je vraag of het nu gelukt is. Opeens lukt het wel weer om te koppelen, echter na een dag stopt de AB er weer mee. Ik heb vandaag een hulp-op-afstand-sessie. Hamvraag is hoe het komt dat a) de koppeling niet goed gemaakt kan worden en b) hoe het komt dat de koppeling er dus weer mee stopt. Zowel Samsung als KPN geven aan, dat er iig geen software-update is geweest. Verder had ik nog even het idee, dat het bluetoothsignaal van de AB verstoord zou zijn...Ben benieuwd waar dit issue nu zit. Wordt vervolgd dus.
Members_clPQoTR
Apprentice
Opties

Hallo Marc en Dick, ik zag bovenstaande van bijna een jaar geleden en ben benieuwd naar laatste nieuws hierover c.q. hoe het is afgelopen. Ik heb sinds kort de OLED, model QE55S95BAT, en ook problemen om de solar afstandsbediening van deze Samsung smart tv te koppelen aan de Arris vip5202 van KPN. De vip5202 staat ook niet in de lijst van apparaten die de tv laat zien. Ben benieuwd of er toch een eenvoudige oplossing is.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Members_clPQoTR ,

Zoals je kunt lezen bij Marc, heeft deze een Hulp op Afstand sessie gehad.
Zou jij dit ook willen proberen? -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes