Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung 65QN85A (aantal vragen)

(Onderwerp aangemaakt op: 03-11-2021 10:39 AM)
1343 Weergaven
freggel
Apprentice
Opties

Sinds kort heb ik de Neo Qled 65" typenummer QE65QN85AATXXN deze heb ik aan een Vogel FLat Base beugel aan de muur gehangen, maar het valt me op dat de backplate van deze tv's licht gebogen is en de beugels zijn recht.  Dus als je hem vast draait verbuig je de backplate lichtelijk, ik vroeg me af of dat kwaad kan? 

Tevens wordt in de handleiding verwezen naar schroeven die er 11-13mm diep in gaan, maar deze maat is uiteraard nergens te krijgen en wordt ook niet meegeleverd, de verschillende schroefgaten in de tv hebben ook verschillende dieptes lijkt het. ik werk met 20mm M8 schroeven en waar ik bij de een geen spacer nodig heb heb ik dat bij de andere wel om het vast te krijgen. Iemand die hier wat tips kan geven?

Ik zie ook wat backlight bleeding in de rechter onderhoek van deze tv (net boven het bedieningspaneel, kan dit komen door bovenstaande, ik heb hem nooit op de voet gehad, dus kan dat niet vergelijken?

Deze bleeding is vrij irritant en treed vooral op als ik HDR beelden kijk met een kleinere zwarte balk boven en onder. bij een grotere zwarte balk is het al niet meer zichtbaar (logisch met local diming ) en bij volledig beeld is het ook niet zichtbaar. ik vroeg me wel af hoeveel de toegestane hoeveelheid bleed is?

0 Likes
10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @freggel ,

Als Vogel een beugel levert, dan moet hun ook voor de juiste schroeven zorgen.
Misschien dat deze daar los te verkrijgen zijn..

signatureee
Groet, Dick

freggel
Apprentice
Opties

Hi Dick, dank voor je reactie alvast.

Daar heb je gelijk in, echter zijn bijna alle vesa beugels recht en is de achterkant van deze tv licht gebogen plastic, vandaar mijn vraag. Daarnaast bestaan er geen 11 of 13 mm M8 schroeven hiervoor gebruik je spacers, tevens staat er niet dat je 11-13mm M8 schroeven moet gebruiken, maar dat deze maximaal 11-13mm naar binnen mogen.
Dus 20mm kan prima als daar 1mm vanaf gaat voor de beugel en 1mm voor een ring en dan nog een spacer van 5mm hou je 13mm over. laat nou bij sommige gaten met 13mm op de M8 over geen schroefdraad te pakken zijn in de tv.

Wat betreft de beeldtest, dit zal ik vanavond uitvoeren als ik thuis ben.
Maar wat zijn de specificaties/defenities van acceptabel?
Backlight bleed heeft elke niet Oled tv namelijk en ik kan er best mee leven om de helderheid omlaag te zetten.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @freggel ,

Geen dank! Als je afbeelding C bekijkt in de eerste link, dan zie je een volledig ingedraaide schroef.
Vandaar mijn opmerking. Volgens mij zijn de onderste 2 gaten dieper. Bij mij eigen tv tenminste.
Of de Backlight Bleeding binnen de normen valt, kan ik niet beoordelen.
Je zou nog een test kunnen uitvoeren: https://www.youtube.com/watch?v=qXUjRtfU36Q
Ik zie de foto's wel verschijnen..

signatureee
Groet, Dick

freggel
Apprentice
Opties

Afbeelding C geeft inderdaad een volledig ingedraaide schroef weer, maar geeft ook duidelijk aan dat de afgebeelde schroef langer is dan 11-13mm, alleen het deel in de tv is namelijk 11-13mm.
Zoals ik eerder aangaf krijg ik bij 13mm in de tv in sommige gaten niet eens schroefdraad te pakken, vandaar dat ik 20mm schroeven gebruik met spacers. Het is natuurlijk ook niet wenselijk om 1tik op het schroefdraad te zitten met de kans dat een langsrijdende vrachtwagen de schroef eruit trilt :smiling-face:

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @freggel ,

Zie je nog kans om een beeldtest te doen? Heb je deze test nog gedaan?:
https://www.youtube.com/watch?v=qXUjRtfU36Q
Zou je een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug?

signatureee
Groet, Dick

freggel
Apprentice
Opties

Hi nee nog niet, maar het scherm wordt omgeruilt. Het valt me namelijk op dat het beeld ook enorm trilt. In games (zowel Xbox als stadia) bij snelle bewegingen wordt alles wazig en bij langzame beweging trilt de achtergrond enorm. Ook in game mode en met de motion plus aan. Ik hoop dat dit niet bij het scherm hoort...

Zonder game mode aan trilt het minder, maar dan zie je bij bewegingen dat de achtergrond later opgebouwd wordt (artefacts). Mijn oude Sony van 6 jaar oud heeft hier geen last van met een 50hz paneel.. als hij omgeruild is ga ik ervan uit dat het over is, hoewel ik dit probleem wel heel vaak tegenkom op diverse fora....

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @freggel ,

Fijn dat het scherm wordt omgeruild! Hopelijk lost dit het probleem op.
Anders weer even melden. Houd je ons even op de hoogte?

signatureee
Groet, Dick

freggel
Apprentice
Opties
Scherm is inmiddels omgeruild, maar het gestotter met snelle bewegende objecten of snelle actie scenes in close up is er nog steeds. Het lijkt op wat ik vind over de 2020 modellen, blijkbaar is dat bekende probleem niet helemaal opgelost, hopelijk gaat een firmware update iets opleveren en anders maar op zoek naar een sony tv die dat niet hebben
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @freggel ,

Jammer dat het niet echt opgelost is. Of dit firmware gerelateerd is, is moeilijk te zeggen.
Anders nog een keer met de leverancier contact opnemen.
Die is verantwoordelijk voor leveren van een deugdelijk product.
Daar heb je ook een koopovereenkomst mee. Niet met Samsung..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes