op 24-07-2019 10:30 AM
Heb mijn TV net een paar dagen. Aangesloten via Quantis CI+ 1.3 module met Ziggo smartcard. Alles werkt(e) perfect, in het begin.
Als ik nu de TV weer aanzet (na een paar uur niet gebruikt te hebben), verschijnt de melding:"Service niet beschikbaar" in beeld. Als ik van kanaal wissel, zie ik aan de rechterkant wel de info van het kanaalnummer en wat er op dat moment op dat kanaal wordt uitgezonden, maar verder geen beeld.
Maak ik de TV vervolgens stroomloos voor een paar seconden en zet hem dan weer aan, doet alles het weer perfect.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Dank je wel alvast voor het meedenken.
op 05-04-2020 03:39 PM
Gooi die rommel van Samsung gewoon weg, inruilen geld retour vragen en anders afdwingen via juridische stappen Samsung doet willens en wetens niets aan dit probleem en waarschuwde ook niet in winkels zelfs niet nadat ze inmiddels een half jaar geleden al wiste. Dat dit speelde!
gewoon LG aanschaffen! Beste advies wat ik kan geven, eigenlijk elk merk is beter... let op beter in service en communicatie en Sarins met dit probleem dus beter bij elk ander merk!!
op 05-04-2020 06:15 PM
Afstandsbediening aan/uit en even ingedrukt houden heeft bij mij geholpen, de laatste weken wat dat betreft geen klachten meer. Wel heb ik nu dat de inspreekfunctie plotseling in beeld komt en zegt dat de boodschap niet is verstaan (zonder de betreffende knop aan te raken). Deze week was ineens de kleur uit het beeld verdwenen, na enig zoeken bleek dat te maken te hebben met grijsinstellingen, stond plots ingesteld op aan. Rare problemen met dit apparaat, jammer want het beeld is uitstekend
05-04-2020 07:07 PM - bewerkt 05-04-2020 07:12 PM
@TheCrunch schreef:
Gooi die rommel van Samsung gewoon weg, inruilen geld retour vragen en anders afdwingen via juridische stappen Samsung doet willens en wetens niets aan dit probleem en waarschuwde ook niet in winkels zelfs niet nadat ze inmiddels een half jaar geleden al wiste. Dat dit speelde!
gewoon LG aanschaffen! Beste advies wat ik kan geven, eigenlijk elk merk is beter... let op beter in service en communicatie en Sarins met dit probleem dus beter bij elk ander merk!!
Hiervoor 5 jaar lang een Samsung tv gehad (2014 model) zonder noemenswaardige problemen. Gebruik al jaren, vanaf de Galaxy S1, Samsung smartphones. Heb Samsung soundbar, tablet, stofzuiger etc. in huis. Ik ben geen fanboy, maar tot nu toe altijd goed tevreden geweest met Samsung apparaten. Alleen dit toestel laat me nu zo in de steek, dat ik echt overweeg wat jij hierboven beschrijft...
op 05-04-2020 07:11 PM
@osmunda schreef:
Afstandsbediening aan/uit en even ingedrukt houden heeft bij mij geholpen, de laatste weken wat dat betreft geen klachten meer. Wel heb ik nu dat de inspreekfunctie plotseling in beeld komt en zegt dat de boodschap niet is verstaan (zonder de betreffende knop aan te raken). Deze week was ineens de kleur uit het beeld verdwenen, na enig zoeken bleek dat te maken te hebben met grijsinstellingen, stond plots ingesteld op aan. Rare problemen met dit apparaat, jammer want het beeld is uitstekend
A/b 5 seconde ingedrukt houden tot Qled logo in beeld verschijnt, verhelpt het probleem inderdaad voor eventjes. Totdat ik de tv weer uitzet en enkele uren later inschakel. Ineens "service niet beschikbaar". En nee, het maakt niet uit of ik de tv uitzet op NPO 3 of RTL 4 (beiden geprobeerd). Stroom er even af, daarna weer erop, zenders opnieuw laten zoeken en het probleem is weer 'even' opgelost. En 'even' kan 1 week zijn, maar ook 1 dag... Het is toch te zot voor woorden dat ik deze stappen regelmatig moet herhalen om in mijn geval een toestel van 1900 euro fatsoenlijk te kunnen gebruiken??
10-06-2020 03:28 PM - bewerkt 10-06-2020 03:29 PM
Sinds 2 weken hier ook weer problemen. Is een tijd weg geweest, maar nu weer terug. 😞
op 16-07-2020 04:58 PM
Ook wij hebben de steeds terugkerende opmerking dat se service niet beschikbaar is.
Waar kunnen we gezamenlijk een beroep doen op Samsung om dit probleem te verhelpen
Henk Reubzaet
16-07-2020 08:04 PM - bewerkt 16-07-2020 08:06 PM
Ik heb in beginsel overwogen een advocaat in te schakelen (maar moet je wel al je contacten en leverancier eerst in gelegenheid stellen iets recht te zetten) echter toen ik daar mee aankwam kon ik kosteloos, mijn samsungprut inleveren voor LG oled, kortom gewoon aandringen en alles goed vastleggen.
op 16-07-2020 08:37 PM
Na aandringen bij de verkoper is er contact ontstaan met Samsung. In overleg hebben zij ingelogd op onze tv en een aantal instellingen veranderd. (geen idee wat er precies is gebeurd). Dat is inmiddels zo'n 4 weken geleden, daarna geen enkel probleem meer en zijn we blij met de qled.
op 16-07-2020 09:49 PM
Aan het begin van deze serie over het probleem Service niet beschikbaar, staat dat dit is opgelost met een link naar de oplossing. Ik ben nieuw op dit forum en weet niet precies hoe en wat,,,
Klikken op die link (als het al een link is) geeft geen respons, dus het antwoord vind ik niet.
Wie helpt> Of toch maar naar Samsung?
Het betreft de QE55Q70RALXXN (dus een NL toestel)
Henk
op 19-07-2020 04:24 PM
Hoe kan ik iemand aanspreken? Bv Bruce???
Ik heb per ongeluk ene Dirk aangesproken doch die was boos dat ik hem op een of andere manier persoonlijk benaderde.
Ik wil gewoon met iemand communiceren
Henk