op 12-01-2019 10:26 AM
Slecht geluid! Alles goed aangesloten en het geluid is vrij slecht krakend geluid. Nog iemand ervaring mee! En hoe opgelost?
op 12-01-2019 11:19 AM
Goeiemorgen @Mapsie,
Is de volledige Model Code van de tv UE50NU7440SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Dit zou versie 1202.3 moeten zijn. Bedoel je het geluid over de tv speakers of zit er een Soundbar tussen?
Zou je voor mij een geluidtest willen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Geluidtest starten.
Hoor je het hier ook op terug? Anders de tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Graag hoor ik van je..
op 12-01-2019 04:18 PM
Beste,
Ik heb de tv nu terug aangesloten. Mijn laatste versie software is: T-KTM3DEUC-1153.3, BT-S. Als ik een update wil doen, geeft die aan dat er geen nieuwere versie is. Geluid gaat over tv speakers. Ik heb alles gedaan wat u voorstelde. Geluid is beter, maar het klinkttamelijk hol. Op standaard gezet en de equalizer wat aangepast. Maar echt goed krijg ik het niet. Mijn vorige tv is ook een Samsung en dat geluid is stukken aangenamer!
Na verschillende HDMI- kabels te hebben geprobeerd, blijft het geluid toch nog niet optimaal. Ik hoor op de achtergrond licht geruis. Ik heb de instellingen al op standaard, versterken en geoptimaliseerd geprobeerd. Maar dat blijft hetzelfde. Zelfs met een usb stick hoor je het geruis. Soms is het beter, maar het geruis komt heel regelmatig terug. Ik denk dat er aan de tv-luidsprekers zelf een probleem is! Tv juist nieuw! Wat moet er gebeuren?
op 12-01-2019 08:09 PM
Hoi @Mapsie,
De tv geeft nog wel eens aan dat er geen update is. Deze is er wel, dus updaten via USB.
Hier te vinden bij Downloads:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE50NU7440SXXN/
Volg onderstaande procedure:
Mocht dit nog niet het gewenste resultaat opleveren, dan zou ik dit onder de garantie laten vallen.
Graag aanmelden bij de leverancier, want daar loopt je garantie.
Graag hoor ik van je..
op 14-01-2019 04:21 PM
Beste,
Ik heb alles gedaan wat u mij voorstelde, maar zonder resultaat. Hoe langer de tv opstaat, hoe slechter het geluid. Ik heb terug contact opgenomen met de leverancier. Er zou eventueel een monteur langs komen. Ik hoop op een goede afloop!
op 14-01-2019 04:43 PM
Hoi @Mapsie,
Bedankt voor je terugkoppeling!
Vervelend! Goed dat je het bij de leverancier hebt aangemeld.
Hopelijk kan de monteur het naar tevredenheid oplossen.
Houd me even op de hoogte..
Suc6 en fijne avond!
op 18-01-2019 07:28 AM
Hoi @Mapsie,
Is je probleem inmiddels opgelost?