Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Rode vlekken en striemen op Samsung UHD TV model UE55F9000SL

(Onderwerp aangemaakt op: 04-09-2020 09:17 AM)
1805 Weergaven
Snyer
Journeyman
Opties

Sinds een paar dagen komen en gaan er rode vlekken en striemen op de TV. Het strandtestbeeld ziet er goed uit. De TV heeft zijn laatste update gekregen. Bij het veranderen van zender is er ook even een volledig rood scherm gedurende een fractie van een seconde. Het lijkt me dat bij zwart de fout het meest zichtbaar is. Heb reeds de connectie tussen de tv en de one connect eens losgemaakt en teruggezet.

0 Likes
12 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Snyer ,

Is de volledige Model Code van de tv UE55F9000SLXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Het introductiejaar van de tv is 2013. Is de huidige softwareversie van de tv de 2237.0?

Ga naar (Schermmenu)->Ondersteuning->Contact met Samsung. Zou je voor mij nogmaals de beeldtest willen doen?

Bij (Schermmenu)->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Het beeld testen.
Dit moet echt volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375.

Dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, het volgende willen doen:

• De tv resetten. Bij (Schermmenu)->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Snyer
Journeyman
Opties

Heb nog eens de beeldtest gedaan die bestaat uit 3 beelden. Een strandfoto , een beeld met brede verticale banden en een beeld met smalle verticale banden.Enkel de strandfoto lijdt onder dit fenomeen : vooral de paarse zeester en de blauwe emmer.  Ik heb ondertussen ook contact met Samsung support die het probleem ook gaat opnemen, klantennummer aangemaakt . Daarnet de stekkers voor de voeding eruit gehaald om even te laten afkoelen.

0 Likes
Snyer
Journeyman
Opties

Hallo dkoster,

hierbij de antwoorden

Na een reset en een uur zonder spanning.

UE55F9000SLXXN ? Ja!

2237? Ja!

Beeldtest met alle apparatuur losgekoppeld: Test 1 toont het probleem, test 2 en test 3 zijn ok. 

Aanvullend:

Bij het gebruiken van het menusysteem gebeurt dit met een rode achtergrond terwijl normaal er een zwarte achtergrond is. 

Met de one connect losgekoppeld van de TV  wordt dit duidelijk gemaakt met een animatie die suggereerd een verbinding te maken tussen de TV en de Oneconnect box : terug met een rode achtergrond die wel naar (normaal) zwart overschakelt na een 20 seconden. Hierdoor mijn vrees dat de "root cause of the problem" zich in de TV bevindt.

Mvg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Snyer ,

Het is lastig om aan de hand van alleen tekst te beoordelen wat er precies aan de hand is.

Ik zou de foto's graag zelf willen beoordelen. Daarom graag de foto's uploaden incl. een foto van het Menu.

Het klopt dat je een melding die je krijgt als je de OCB loskoppelt. Nog twee vragen:

Heb je de tv nog gereset? Wat bedoel je met 'om even te laten afkoelen'. De tv of de OCB?

Staat de OCB op een plek waar ie z'n warmte kwijt kan?

Groet, Dick
Snyer
Journeyman
Opties

TV is gereset.

Tv en OCB zijn zonder spanning gezet gedurende 1 uur , begrijpelijkerwijze Testbeeld1.jpgTestbeeld2.jpgTestbeeld3.jpgkoelen ze dan af.

De OCB staat in een TV kast met verluchtingsspleten. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Snyer ,

De beeldtestfoto's zien er goed uit. Ik begrijp daar om de volgende zinnen niet:

'Het strandtestbeeld ziet er goed uit' en vervolgens 'Enkel de strandfoto lijdt onder dit fenomeen : vooral de paarse zeester en de blauwe emmer'

In de beeldtestfoto eisen wordt ook gevraagd om een foto van een normale uitzending bij daglicht te maken.

Deze mis ik. Ook had ik een foto gevraagd van de rode achtergrond bij het Menu.

Overige vragen. Zie je dit bij alle Bronnen terug? Bv. YouTube of normaal tv kijken?

Hoe kijk je tv? Met een decoder, CI+ module, ethernet, etc.?

Groet, Dick
Snyer
Journeyman
Opties

Beste Dick,

De strandfoto leek me aanvankelijk OK maar bij dichterbij toekijken waren er toch fouten , daarom mijn bijstelling.

Gisteren heb ik Samsung service gecontacteerd en zijn er testen gedaan : een monteur moet ter  plaatse komen, men gaat een voorstel doen. Gezien de daling van de prijzen van een gelijkaardig toestel zal het waarschijnlijk uitdraaien op een nieuw toestel . Het probleem blijft bij het gebruik van de Youtube app.  

Hoe ik TV kijk is irrelevant want de testen gebeuren en tonen het probleem  zonder verbinding met de beeldbron. Als afsluiter geef ik nog 2 detailfoto's van het strandtestbeeld waar inderdaad 'bij nader inzien' het probleem zich manifesteert.  Aanvankelijk had ik die fout niet opgemerkt. De foto's zijn nu bijgevoegd. Uiteraard is de foto van "Hawaii Five-0"  genomen met verbinding naar de beeldprovider Telenet (grappig dat de onderdtiteling net zegt " Ik kom met assistentie") . 

Alles losgekoppeld.jpgdetail emmertje.jpgdetail zeester.jpguitzending.jpg

,

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Snyer ,

Bedankt voor je uitgebreide reply! Poe, dat ziet er heftig uit! De oorzaak hiervan is alleen te bepalen door een monteur.

In het geval van een defect aan het LED/LCD scherm zal dit geen goedkope reparatie worden.

Ik ben ook bang dat dit gaat uitdraaien op het aanschaffen van een nieuwe tv.

Deze is tenslotte al 7 jaar oud 😉, maar dit kan natuurlijk ook bij een tv van bv. 3 jaar oud gebeuren.

Hopelijk hoef ik niet meer 'met assistentie' te komen 😉..

Ondanks alles toch een fijn weekend toegewenst?

Groet, Dick
Snyer
Journeyman
Opties

Samsung heeft ons een loyaliteitskorting en daar bovenop nog eens de gebruikelijke 300 euro bij registratie  . Nemen we terug een garantie van 250 euro om de garantie ter verlengen tot 5 jaar : ik denk het niet . 

Allen bedankt, in het bijzonder Dick. Het was een goede opfrissing van mijn kennis , de eindconclusie een ietwat koude douche.

Met vriendelijke groet,

Erwin Reyns