Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Reinigen Q80 met anti-glare

(Onderwerp aangemaakt op: 16-06-2020 12:54 AM)
406 Weergaven
Alexander_M
Voyager
Opties

Nu weet ik dat je de TV met een zachte microvezel doek moet schoonmaken en die heb ik ook, dat die er niet bij zit voor die prijs snap ik ook niet maar goed.

Maar nu zegt de advisory dat je bij vlekken die niet wegaan water  gebruiken nu weet ik uit ervaring dat dit meestal nog meer vegen en vlekken geeft vanwege de mineralen zoals kalk.

Er bestaat een middel genaamd SafeClens  en het enige wat ik ken dat na osmose water echt streeploos schoonmaakt.

Het is alcohol en andere oplosmiddelen vrij niet geleidenden speciaal voor schermen met anti glare Filters, camera lenzen met filters etc, maar mag alleen niet op nylon filters gebruikt worden.

Weet iemand waar het filter dat Samsung gebruikt van gemaakt zijn en of je dit kunt gebruiken gebruik liever geen water namelijk

0 Likes
2 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Ik zou zelf garantietechnisch niets anders gebruiken dan wat Samsung aanraadt, en Samsung raadt inderdaad alleen water aan. Voor je het water gebruikt kun je het eenvoudig zelf destilleren als het water dat uit de kraan komt te veel kalk en andere mineralen bevat: https://nl.wikihow.com/Water-destilleren, methode 1. Je hebt immers maar een heel klein beetje water nodig.

kevin-sig
Alexander_M
Voyager
Opties
Gelukkig heb ik beschikking over een osmose filter dus vul daar wel een flesje mee.

Dat spul waar ik t over heb is trouwens ieee gecertificeerd en wordt door de professionals gebruikt. Is speciaal voor schermen met filters het enige middel wat je ook direct op t scherm kan spuiten.

Gebruikt t al jaren op mijn Eizo IPS 4K reference schermen hebben ook zo een wideangle en glare filter, en deze schermen zijn vele malen duurder dan de Q80r.
Mijn 30” scherm was €2999-, Eizo gevraagd en dit spul raden zij aan.