op 28-08-2019 08:42 PM - laatst bewerkt op 28-10-2022 08:23 AM door MartijnK
In mijn tv verschijnen sinds kort reclames in het menu.. En nee winkelmodus staat niet aan(zoals men bij de telefonische klantenservice dacht). Ook bij bekenden komt dit ineens in de menu's naar voren. Geen feature updates wel reclame.. Siert Samsung niet echt.
op 13-12-2019 12:18 PM
Ik ben er totaal niet blij mee.
Ik werk in de mediamarkt en het grootste aandeel blijft Samsung maar ben van plan om hier persoonlijk verandering in te brengen als Samsung hier van die domme antwoorden blijft geven en niet met een oplossing komt.
Per heden heb ik dus ook bij elke tv de text, deze tv bevat advertenties en vertel ik elke klant ook wat dit inhoud.
In 1 week tijd zien wij hierdoor het aandeel van LG gigantisch groeien.
Ik denk dat dit de enige manier is om ervoor te zorgen dat ik van die advertenties op mijn tv afkom.
Met vriendelijke groet.
A. Ryahi
op 13-12-2019 03:47 PM
op 13-12-2019 03:49 PM
TOP, ik kan niet anders zeggen. De arrogantie van Samsung gaat ze omzet kosten. DAT is het enige wat ze begrijpen.
Thanks voor de moeite!!
op 13-12-2019 03:54 PM
op 13-12-2019 03:55 PM
Ik kan het niet met zekerheid zeggem maar ik heb toch echt het gevoel dat ze opdracht krijgen van Samsung met wat ze wel en wat ze niet mogen zeggen.
op 14-12-2019 09:21 PM
ik was al niet blij met de manier waarop reclame door je strot wordt gedrukt door bedrijven en ik denk dat er strengere wetgeving nodig is om bedrijven te laten stoppen met het steeds opdringen van reclame.
samsung stop nu eens met het aanpassen van de software, maar voeg dingen toe en laat de klant bepalen of ze deze extra diensten ook willen. Apps die je niet kan verwijderen, veiligheidsupdates die niet of heel langzaam komen, opeens reclame spam, het zijn allemaal ergernissen die al jaren spelen en niemand die ze ook echt oplost.
zo jammer. maar op deze manier ga ik weer een domme TV ervan maken met een eigen mediabox die ik wel zelf kan aanpassen.
op 16-12-2019 11:22 AM
De reclames zijn een promotie van het app-aanbod of bijvoorbeeld content uit apps.
Een hulpmiddel om gebruikers op de hoogte te brengen van nieuwe diensten, zoals nu bijvoorbeeld Disney+.
De advertentie is een statische banner die als een tegeltje wordt getoond, uiterst links in de Launcher naast diverse apps, die de kijkervaring niet onderbreekt.
Er gebeurt niets zolang een gebruiker niet op de advertentie klikt. Wanneer er geen advertentiecampagne beschikbaar is, wordt er geen advertentietegel getoond.
16-12-2019 11:29 AM - bewerkt 16-12-2019 11:30 AM
En wat is het voordeel voor de klant? Voor Samsung is het gewoon ordinair geld verdienen na de verkoop.. Jammer dat een tv wel ads kan laten zien maar niet snel genoeg zou zijn voor bijvoorbeeld AirPlay.
op 16-12-2019 12:14 PM
Toen ik de tv kocht waren er geen ' promoties' te zien. Ik wil geen promoties of reclame op mijn 3000 euro kostende tv. Daarom kijk ik geen reguliere televisie meer maar enkel geen reclame tonende tv services zoals netflix en disney.
laat het aub mogelijk zijn zelf te bepalennof ik 'promoties' wil zien of niet.
ik vind het gedwongen karakter van promoties laten zien jullie product onwaardig!!
16-12-2019 06:35 PM - bewerkt 16-12-2019 09:39 PM
@BruceH schreef:Ik heb nog een aantal andere URL's gevonden die je kunt proberen te blokkeren:
- config.samsungads.com
- gpm.samsungqbe.com
- log-config.samsungacr.com
- samsung.com
- samsungacr.com
- samsungads.com
- samsungcloudsolution.com
- samsungcloudsolution.net
- samsungotn.net
Als dat niet werkt, ben ik bang dat het niet mogelijk is.
Een mooie aanvulling is Pi-hole waarmee je alles in een blacklist kan zetten. Ik vrees alleen dat er dan zo weer een nieuwe domein bij komt om de reclame toch door te drukken.
Is er ook al een lijst met merken waarbij deze rommel nog niet word mee gestuurd?