op 11-06-2019 07:51 PM
op 11-06-2019 08:53 PM
Goedenavond @TommySB ,
Eerst even m'n standaard vragen. Is volledige Model Code van de tv QE55Q7FNALXXN?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Is de huidige softwareversie van de tv de 1251.0?
Bij (Menu) Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Introductiejaar van de tv is 2018.
Onlangs ook een vraag hierover gehad. De refresh rate is ruim voldoende. 100Hz
Samsung spreekt liever over PQI dan over Hertz. Deze is 3200!
Picture Quality Index (PQI) is een getal dat aangeeft hoe goed de beeldkwaliteit is door aantal bepalende factoren te combineren, waaronder scherpte, helderheid, contrast, kleur en beweging. Hoe hoger de PQI, hoe beter de beeldkwaliteit ten opzichte van andere Samsung-tv's. Zie onderstaande URL met de specs op de site van Samsung.
Klik op Specificaties->Alle specificaties weergeven:
https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv-q7f/QE55Q7FNALXXN/
Je zou op je tv 'mogelijk' de snelle beelden kunnen corrigeren bij de Auto Motion Plus-instellingen.
Bij (Menu) Instellingen->Beeld->Expertinstellingen->Auto Motion Plus-instellingen.
Deze staat normaliter op Auto, maar je kunt het ook op Aangepast zetten.
Hier kun je wat spelen met de Trilvermindering. Stand 9-10 zou het beste resultaat moeten geven.
LED Clear Motion uitgeschakeld laten staan.
Je kunt evt. ook nog Uit selecteren ipv Auto. Sommige beweren dat dit een verbetering geeft.
Clear Digital View moet aan (groen bolletje erachter).
Beeldmodus op Standaard ipv Dynamisch. Bij (Menu) Instellingen->Beeld->Beeldmodus.
Het contrast is anders overdreven, kleuren zijn niet meer natuurlijk en de helderheid ligt zeer hoog.
Dit staat even los van het bovenstaande.
Een heel verhaal. Ik hoor ‘t wel...
Fijne avond!
op 12-06-2019 10:36 PM
Hallo Dick,
Dank je wel voor je reactie. Ik ga het morgenavond eens bekijken en dan geef ik je een antwoord op je vragen.
Groeten.
op 13-06-2019 07:54 PM
Dag Dick,
Die model code vind ik niet terug. De softwareversie is inderdaad 1251.0
Ik had al wat zitten experimenteren met instellingen maar zonder veel resultaat.
Op sommige tv's zit een sportbeeldmodus maar die vind ik niet terug op de QLED QE55Q7F.
Groeten.
14-06-2019 10:54 AM - bewerkt 15-06-2019 11:41 PM
Goedemorgen @TommySB ,
Die Model Code moet echt op de sticker staan. Verder nu even onbelangrijk.
Jammer dat het experimenteren geen succes heeft gehad!
Op deze tv zit helaas geen Sportmodus. Alleen Filmmodus.
Je zou hierover nog contact op kunnen opnemen met de leverancier en dit voorleggen.
Eventueel dit issue onder de garantie laten vallen..
op 18-06-2019 10:08 AM
Goedemorgen @TommySB ,
Is je probleem inmiddels opgelost?
op 18-06-2019 03:59 PM
Nee maar ik heb nog niet kunnen bellen naar Samsung.
op 28-06-2019 12:14 PM
Bij Samsung konden ze me ook niet echt helpen.
Mag ik nog een vragen waarom je vraagt of het volledige Model Code van de tv QE55Q7FNALXXN is?
Ik denk dat het QE55Q7FN is. Maakt dat een verschil uit?
Groetjes.
28-06-2019 12:18 PM - bewerkt 28-06-2019 12:23 PM
Goedemiddag @TommySB ,
QE55Q7FN is het model.
De volledige Model Code bepaald met XXN aan het einde of het een Benelux model is..