Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QLED Q60T wil niet inschakelen (schakelt na 1 sec terug uit)

(Onderwerp aangemaakt op: 10-08-2023 03:27 PM)
492 Weergaven
jotie36
Explorer
Opties

mijn Samsung QLED Q60T, aangekocht 2jaar en 1 dag geleden, wil niet inschakelen. 't is te zeggen: hij schakelt in en onmiddellijk terug uit. Tijdens het inschakelen krijg ik geen beeld, maar wel geluid gedurende ongeveer 1 seconde. Het rode standby-lampje knippert, maar brandt niet permanent. Heb reeds voedingskabel verwijderd, gecontroleerd, en opnieuw aangesloten; de batterijen vd afstandsbediening vervangen, zonder resultaat. Graag raad wat ik kan doen om dit euvel te verhelpen.

0 Likes
Spring naar oplossing
19 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @jotie36 ,

De aankoopdatum is hetzelfde als de besteldatum.
De leveringsdatum is niet bepalend voor de ingang van de garantie.
In jouw geval dus helaas brute pech..

signatureee
Groet, Dick

jotie36
Explorer
Opties

Dick, hier sla je volgens mij de bal mis. Heb wat opzoekingswerk gedaan en volgens https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/garantie/wet-op-de-garantie loopt de garantietermijn vanaf het goed is geleverd citaat: "De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit van het geleverde goed wordt vastgesteld binnen de 2 jaar vanaf de levering van het goed. De wettelijke garantie begint te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument."

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @jotie36 ,

Goed dat je erop terugkomt! Ik had gisteren zelf nog even zitten speuren omdat ik ook begon te twijfelen.
Ik denk dat je gelijk hebt, want ik vond deze site:

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_nl.htm

Ik hoop dat je er nog een leveringsdocument van hebt. Mijn excuses hiervoor!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
jotie36
Explorer
Opties

Ik heb de factuur waarop staat besteldatum 08082021; betaaldatum 08082021; factuurdatum 09082021. Ik heb dan de bevestigingsmail van mijn bestelling dd 08082021 waarin staat "verzenddatum 10082021". Tevens heb ik ondertussen een email ontvangen van de verkoper (iBOOD) waarin mij wordt medegedeeld dat ik nog net in de garantietermijn zit. So far so good, mag ik hopen. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @jotie36 ,

Dat is goed nieuws! Hopelijk wordt het naar tevredenheid opgelost.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

jotie36
Explorer
Opties

ik laat het hier alvast nog weten :winking-face:

Oplossing
jotie36
Explorer
Opties

Zonet werd mijn tv terug afgeleverd aan huis. Hersteld onder garantie.

Onder het motto: als het uitstekend is, dan mag het ook al eens worden gezegd: Topservice van CE Repair Services, alsook van iBOOD klantendienst.

Kennelijk zou er in België 25 maand garantie worden verleend ipv 24 maand (cfr. technieker CE Repair Services)

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @jotie36 ,

Bedankt voor je terugkoppeling!
Wat fijn dat het zo opgelost is!
Heel veel kijkplezier weer!

Fijne dag nog!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
jotie36
Explorer
Opties

Zonet werd mijn tv terug afgeleverd aan huis. Hersteld onder garantie.

Onder het motto: als het uitstekend is, dan mag het ook al eens worden gezegd: Topservice van CE Repair Services, alsook van iBOOD klantendienst.

Kennelijk zou er in België 25 maand garantie worden verleend ipv 24 maand (cfr. technieker CE Repair Services).

0 Likes
jotie36
Explorer
Opties

Graag gedaan. Btw, had net geantwoord op mijn eigen bericht, ipv op het onderwerp. Vandaar dat ik het nu opnieuw post.