Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Instellingen menu niet beschikbaar op Samsung TV

(Onderwerp aangemaakt op: 10-08-2023 05:53 PM)
5546 Weergaven
Wendy010-
Apprentice
Opties

Op onze tv QE55Q60R kunnen wij niks aanpassen of doen in onze instellingen hij lijkt in een beperkte modus te zitten. 

de tv heeft geen verbinding met het netwerk en doordat we niet in de instellingen kunnen, kunnen we deze ook niet aanmelden.  Hierdoor kunnen ze op afstand niet meekijken. En kan ik mijn “smart” tv niet gebruiken overal is internet verbinding voor nodig. 

ook kunnen wij de tv niet resetten omdat we niet in de instellingen kunnen. 

iemand enig idee of de tv gereset kan worden zonder in de in stellingen te komen of herkent iemand dit probleem? 

we hebben de smart afstand bediening en niet die met cijfertjes. 

0 Likes
36 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Wendy010- ,

Gaat het over deQE55Q60RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
De enige mogelijkheid is een soft reset. Dat mag met de tv aan.
De powertoets op de AB ingedrukt te houden totdat het Smart TV logo verschijnt.
Daarna loslaten en de tv zal opnieuw opstarten. Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Wendy010-
Apprentice
Opties

Beste Dick,  durf ik niet te zeggen dit model stond op de factuur ik heb hem niet van de muur afgehaald om daar naar de sticker te kijken. 
Helaas heb ik beide al geprobeerd dit veranderd niks en mijn televisie gaat hetzelfde aan als dat die uit ging.. 

de tv werkt verder naar behoren maar doordat er nu geen netwerk is kunnen we er niks meer mee.. zelfs met een kabel vanuit de modem doet de tv niet verbinden. En doordat we niet in de instellingen kunnen kunnen we zelf niks wijzigen. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Wendy010- ,

De tv hoeft niet van de muur hoor 😉. Vervelend dat het zo niet op te lossen is.
Het kan zijn dat de tv in Winkelmodus staat.
De enige optie die dan overblijft, is om er door een monteur naar te laten kijken.
Daar zijn wel kosten aan verbonden.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Wendy010-
Apprentice
Opties

Dit kost inderdaad minimaal €160 euro, heeft u enig idee of dit soort problemen verholpen kunnen worden of dat dit een lastig iets is ? 

voor nu een chromecast in de televisie gedaan die wel verbinding heeft waardoor ik het scherm van mijn televisie wel kan gebruiken. 

het nadeel Is dat we een nieuwe modem hebben en hierdoor de internet verbinding is verbroken, hiervoor hadden we al jaren dezelfde verbinding en hadden ze er op afstand in gekund. Nu die verbinding weg is lukt dat helaas niet meer. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Wendy010- ,

Alleen een monteur kan bepalen wat er precies aan de hand is.
Zonder instellingenmenu en internet kun je zelf niks meer doen.
Hopelijk wordt het snel en niet al te duur opgelost.

Houd je ons op de hoogte?

Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Zie je wel een balk op het scherm als je de hometoets indruk?
0 Likes
Wendy010-
Apprentice
Opties

Ja die zien we wel, ik kan ook navigeren naar instellingen alleen daar kan ik dan niks meer.  Ik kan dan niks aanklikken of wisselen van regel. Alleen het pijltje gebruiken om terug te gaan. 

0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Als je een nieuw modem hebt gebruik de SSID en wachtwoord van het oude modem dan zou internet van de tv weer moeten werken
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Kees59 ,

Daar zal je niet veel aan hebben, want het nieuwe modem zal waarschijnlijk een ander IP-adres uitdelen.
De tv houd het oude IP-adres vast. Vandaar dat het bekabeld ook niet lukt.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes