09-12-2020 12:30 PM - bewerkt 09-12-2020 03:09 PM
Hi,
Ik heb sinds paar welen de Samsung QE85Q95T icm Sonos Playbar.
Alles werkt prima als ik TV apps zoals Netflix of Disney+ gebruik. Echter als ik kijk via Ziggo Mediabox Next, dan heb ik probleem met LipSync. De Mediabox is aangesloten via HDMI met One Connectbox. Sonos is met Toslink aangesloten op One Connectbox.
je kunt delaytime instellen, maar geluid loopt niet voor maar achter, dus je zou geluid moeten versnellen en dat kan niet.
Bekend probleem bij Samsung. Heb gebeld en ze vroegen mij om TV te resetten te updaten en alles opnieuw aan te sluiten. Heb ik gedaan, maar probleem is er nog steeds.
ik heb dit nu tijdelijk opgelost door Ziggo Mediabox Next rechtstreeks met Toslink aan te sluiten op Sonos. Beeld gaat via HDMI naar One Connectbox. Dan gaat het prima en is er geen LipSync probleem!
Maar om ook geluid te hebben bij gebruik TV apps heb ik tweede Toslink naar Sonos nodig en hiervoor heb ik Toslink splitter aan moeten schaffen. Nadeel is dat je dan weer extra afstandsbediening hebt voor schakelen tussen optische ingang 1 en 2.
Is er een update die dit gaat oplossen in de toekomst?
Groetjes ,
Alexander
op 10-12-2020 01:19 PM
Hi @AlexanderTol,
Welkom op de Community.
Dit lijkt dan toch aan de Next te liggen, aangezien ik verschillende topics, met uiteenlopende merken zie met dezelfde issues op de Community van Ziggo.
Je kunt proberen om Dolby uit te zetten op de Next: https://bit.ly/37Odo3a
op 21-12-2020 11:10 PM
Hi, ik heb hetzelfde probleem met de QE65Q95T met playbar en ziggo next.
Ik krijg met One connect remote ook de ziggo box niet uit.
geluid bij DD5.1 en volg niet sync op de next. Bij uitzetten wel.
ik ga echt niet nog kastje erbij nemen.
dit moet ziggo met Samsung maar oplossen.
nu hebben de app’s Netflix etc wel 5.1. Alleen tv nu niet.
ben benieuwd wat de oplossing wordt.
anton
op 23-12-2020 01:55 PM
op 23-12-2020 04:13 PM
Jazeker, alles geprobeerd. Niks werkt en lipsync is onmogelijk
op 23-12-2020 04:15 PM
Onze reactie op referentienummer 201223-001887
Goedemiddag meneer Wulp,
U heeft aangegeven problemen te ervaren met het beeld en geluid op uw Ziggo Mediabox Next welke niet gelijk lopen met elkaar. Dit is op te lossen door middel van het uitschakelen van het Dolby signaal in de instellingen van de box.
We verwachten dit probleem te kunnen oplossen in software update 4.29.
|
op 24-12-2020 11:44 AM
op 24-12-2020 01:56 PM
Dit is een work arround. Ik heb inderdaad de DD 5.1 op uit gezet in Ziggo Next box en dan is het sync. Maar dit is niet hoe het hoort.
De Ziggo Next pretendeert een 4K decoder te zijn. 4K hoort 5.1 geluid bij of zelfs wel Dolby Atmos etc.
Nu kijk ik TV PCM en op mijn TV met de App's wel DD 5.1 zoals Netflix, Disney+ etc.
Maar op TV zit helaas nog niet de Ziggo Next App. , die schijnt pas in voorjaar op Tizen te komen.
Het is wel behelpen zo.
Ben bang dat de Playbar op marktplaats moet en ik de Sonos Arc met HMDI E-ARC via HDMI moet gaan aansluiten om het probleem te verhelpen.
Dure TV, Duur Abonnement bij Ziggo en dure Playbar...... Hoe moeilijk kan het zijn om zaken te laten werken met elkaar.
Maar goed, we komen de feestdagen wel door zo.
2e Kerstdag belt Samsung in op mijn TV om probleem met One Remote op te lossen. One remote schakelt Ziggo Next box niet uit. Wel aan overigens, maar dat komt doordat de TV signaal vraagt van de Box.
Harder, zachter en kanaal wisselen lukt wel en ook in het menu komen via de TV, maar uitzetten ho maar.
op 25-12-2020 11:47 AM
inderdaad geen optie op dan maar Dolby uit te zetten. Heb juist mooie Sonos set met achterspeakers en sub om te genieten van Dolby.
Maar goed te horen dat er update 4.29 komt voor de Next!
Tijdelijk kan ik vooruit met mijn optical splitter.
Ik dacht eerst ook om Arc aan te schaffen. Eigenlijk alleen al omdat de playbar ineens maar zielig ding is tov de 85”😂.
Maar hier toch ook problemen mee:
Fijne dagen iedereen