Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QE65Q950TSLXXN hdmi 2.1?

(Onderwerp aangemaakt op: 30-06-2020 12:51 PM)
1040 Weergaven
Anastassoulis
Apprentice
Opties

Ik las online dat er 1 poort 2.1 zou zijn (de 4de?), maar Samsung beweerd dat alle poorten 2.1 zijn.

In een review las ik dan weer het tegendeel, dat hdmi 2.1 op poort 1 zit. Echt duidelijk is het niet.

Zover ik weet is poort 4 de FreeSync, maar of dat effectief alle poorten 2.1 is geen idee.

Klopt dit echt? Want ik vind daar niets van terug online of in de handleiding...

Bedankt!

0 Likes
6 Antwoorden
ErikMartijn
Explorer
Opties

Volgens een reviewer moet de eerste poort de HDMI 2.1 versie zijn, de overige zijn 2.0(b)

0 Likes
Anastassoulis
Apprentice
Opties

Ik heb ondertussen met Samsung gechat via Facebook en gebeld, zij zeggen dat alle 4 poorten 2.1 bevatten op de One Connect box.

Er is ZO veel speculatie rond dit en nergens officieel zwart op wit. Het wordt ook nergens mee geadverteerd, al is dit een major troef voor 'The Flagship', aangezien dit jaar nog de next-gen consoles uit komen die 2.1 ondersteunen. Dan ga je als fabrikant toch overal mee adverteren dat jou tv deze poorten hebben? Nee, dit is nergens te vinden op de officiele site.

En de informatie over dit is ook niet hetzelfde. De ene zegt de laatste poort (die met FreeSync) de andere zegt de eerste. Sterker nog, ene zegt dat alle poorten FreeSync hebben.

Dit is toch te zot voor woorden...

0 Likes
ErikMartijn
Explorer
Opties

Het is inderdaad erg verwarrend.

Wellicht helpt dit je verder:

https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-8k-q950t/QE65Q950TSLXXN/

Bij specificaties en dan zoeken naar Game Modus dan staat er

4K@120Hz (HDMI Port 4) <- Dit moet de 2.1 port zijn.

0 Likes
Anastassoulis
Apprentice
Opties

Ja dat zei ik ook gisteren aan de telefoon, maar blijkbaar staat dat er los van, de andere zouden ook "4K@120Hz" hebben. Zonder een toestel om dit effectief te testen vrees ik dat we tot eind van't jaar gaan moeten wachten.

0 Likes
ErikMartijn
Explorer
Opties

Ja, in theorie kan de 2.0b poort wel 4K120 doorsturen maar alleen in YCbCr (chroma subsampling) 4:2:0 zonder HDR
Een 2.1 port kan meer data aan en dus 120Hz in YCbCr 4:4:4 met HDR tot 8K60.

Anastassoulis
Apprentice
Opties

Indeed. Afwachten dus 😞
Stel dat effectief enkel de 4de is vind ik het wel schandalig voor een tv van 6000 euro terwijl andere lagere classe tv's van LG er 2 hebben... laat staan waarom Samsung mederwerkers over liegen...

0 Likes