op 09-12-2019 07:41 PM
Sinds een paar weken de Samsung Qled TV in bezit. Dit in combinatie met de CI+ moduul Quantis Ziggo CI+ 1.3. Het probleem doet zich voor dat af en toe, meestal die keer dat het toestel met de afstandbediening wordt aangezet, er geen beeld komt via Live TV kabel. Er komt dan de melding "servive niet beschikbaar". Ook kan het voorkomen dat je geen geluid hebt en wel beeld.
Om dit dan te verhelpen zijn er twee opties; of de TV stekker eruit en erin of met de afstandbediening de TV uitschakelen en minimaal 10 seconden wachten en daarna weer inschakelen. In deze laatste situatie zie je dan dat de TV inschakelt met "Samsung Qled TV" en een heel helder beeld geeft.
Wie heeft hetzelfde probleem en wat nog belangrijker is, wat kan ik hier aan doen?
Gr.,
Han
13-12-2019 04:26 PM - bewerkt 13-12-2019 04:27 PM
Goed dat je een bericht post! De melding "Service niet beschikbaar" is meestal een gevolg van signaal dat steeds wegvalt. Controleer even de signaalinformatie en signaalgeschiedenis via de ondersteuning. Ik hoor graag wat je daar terugvindt.
op 31-12-2019 01:40 AM
op 05-02-2020 04:46 PM
op 29-02-2020 02:35 PM
Nee samsung heeft een software issue dus tv omgruild is de beste oplossing.
op 22-03-2021 08:10 AM
zelfde probleem hier
op 06-07-2021 04:18 PM
De melding komt idd voor bij Samsung in samenwerking met de CI module en kaartje
Ik ben met vel dingen bezig geweest, de oplossing om te kijken bij instellingen/onderhoud en dan naar signaalinformatie
Waarschijnlijk staat de sterkte op 100%, dit wordt niet hoger aangeven door de tv, dus het kan ook wel 130% zijn
Tussen de box van de tv en de coaxaansluiting, zet je een variabele verzwakker
Hierbij draai je aan het kopje, terwijl je kijkt in het menu van de tv en zorgt dat de sterkte tussen de 80 en 90 % komt te staan
Bij mij was toen het probleem opgelost, de tv gaat vermoedelijke over de rooie als er teveel signaal opstaat
Het is echter vrij gevoelig, rond de 70 % beginnen sommige kanalen al licht te blokken
Dit is mijn achtste Samsung denk ik, maar nog nooit zo'n dure maar oh zo'n gevoelige tv gehad
Het ging bij mijn tv alleen maar met de variabele verzwakker, iedere keer 3db extra verzakken ging niet goed (verzwakkers met F connectors)
Samsung weet van niks, Bravo!!!