op 14-03-2020 09:24 PM
Beste,
Mijn tv (QE55Q70R) schakelt zichzelf dikwijls opnieuw aan binnen de 15-30 seconden nadat ik de tv uitgeschakeld heb.
Dit is zeer vervelend en een zware teleurstelling voor een tv in deze prijsklasse.
Op de tv is een sonos beam en decoder aangesloten.
Heeft iemand een oplossing?
op 14-03-2020 09:52 PM
Goedenavond @Oli41,
Het is wat voorbarig om gelijk de dure tv de schuld te geven.
Daarom eerst wat vragen:
Is de volledige Model Code van de tv QE55Q70RALXXN?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1352.0?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Deze dure tv is een QLED 4K 55 inch 55Q70R (2019).
Misschien een oplossing voor deze dure tv:
Zou je, om uit te sluiten, de AB van de tv buiten het bereik van deze dure tv kunnen leggen?
Misschien afdekken?
Eventueel de tv 'kaal', dus zonder aangesloten devices, opstarten.
Testen of het probleem dan nog voorkomt bij deze dure tv.
Misschien is dit minder teleurstellend.
Graag verneem ik van je..
op 14-03-2020 11:05 PM
Hallo Dick,
Bedankt voor je feedback.
De modelcode is inderdaad QE55Q70RALXXN met software versie 1352.0.
De soundbar is recent aangesloten maar aangezien het probleem zich reeds daarvoor voordeed kan dit mijn inziens uitgesloten worden.
Ik heb inmiddels 10 tests gedaan met de afstandsbediening en het valt op dat het rode lampje op de AB soms een tiental seconden na het afsluiten van de tv nog enkele keren kort na elkaar aan gaat uit zichzelf (alsof je op een knop op de AB zou duwen dus), hoewel de TV deze keer niet opnieuw aanging. Ik zal nog verder proberen of het probleem zich nog voordoet wanneer de AB is afgedekt.
Mvg
Oli
16-02-2021 10:03 AM - bewerkt 16-02-2021 10:05 AM
Ik heb dit soms ook met mijn dure (iets minder sarcastisch mag ook wel want 2000 euro is inderdaad een hoop geld) QE55Q7F 4K Samsung televisie.
Om de haverklap schakelt de TV weer aan dan. Als ik 'm een tijdje van de stroom haal dan is het probleem weer even verholpen. Het zou fijn zijn als Samsung dit eens kon oplossen met een firmware update ofzo. Want zo'n dure tv mag natuurlijk niet zomaar spontaan aangaan en dan de hele nacht staan spelen.
Dat met het rode lampje heb ik overigens ook. Als ik de tv uitschakel en het standby lampje blijft uit, dan kun je er zeker van zijn dat de tv weer opstart na een minuut ofzo. Als het standby lampje aangaat na uitschakelen komt het minder vaak voor. Maar helaas toch nog wel af en toe. Alleen van de stroom halen helpt dan een aantal dagen tot weken.
op 16-02-2021 10:15 AM
Goedemorgen @AndOpp ,
Van Oli41 niets meer gehoor, dus waarschijnlijk opgelost. Aan jou dus ook de volgende vragen.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Welke randapparatuur is er op de tv aangesloten? Is de tv op een stekkerblok aangesloten?
Zou je, om uit te sluiten, de AB van de tv buiten het bereik van de tv kunnen leggen of afdekken? Is de tv al een keer gereset?
Dit heeft niets met firmware te maken, anders waren hier meerdere klachten over binnengekomen..
op 16-02-2021 02:08 PM
Hallo Dick,
Dank voor je meedenken. Modelcode (staat niet achterop, want daar staat helemaal niks): het is iig QE55Q7FAM (niks met XXN) -
Softwareversie: T-KTMDEUC-1290.3, BT-S
Is op een stekkerblok (al vanaf het begin en lang voor dit probleem) aangesloten.
Randapparatuur: Apple TV, Ziggo Next, Sony minisysteem en Yamaha soundbar. Ook deze zijn al vanaf het begin aangesloten. De Universal Remote heb ik al eerder in de la verstopt maar aangezien deze met radio signalen werkt gaan die dwars overal doorheen denk ik. Het vreemde is dat de stekker eruithalen dus even helpt (een paar weken) en daarom denk ik niet dat het aan de remote te ligt.
TV is niet gereset want dan moet ik alles weer opnieuw koppelen, en dat viel al niet mee.
Bewaar ik voor als het echt niet meer te harden is.
Groet,
Andy
op 16-02-2021 02:27 PM
Hoi @AndOpp , Andy,
Geen dank! De volledige Model Code is QE55Q7FAMLXXN. De softwareversie is in ieder geval up-to-date. Toch een aantal dingen om uit te sluiten.
op 16-02-2021 04:47 PM
En dit? Ik merkte wel toen ik gisteren aan het whatsapp bellen was dat de tv ook een paar keer aansprong. wellicht is het de samsung app op de achtergrond ofzo? Die ga ik er eens afgooien.
https://www.samsung.com/us/support/troubleshooting/TSG01108742/
Hmm helaas heb ik geenSettings > General > Network > Expert Settings > Power On with Mobile