Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Qe49q70r kan “zenders” in het menu niet meer openen

(Onderwerp aangemaakt op: 02-05-2020 08:33 PM)
934 Weergaven
LarsCJ
First Poster
Opties

Beste, 

sinds 2 dagen een nieuwe Samsung QE49Q70R aan de muur hangen. Gisteravond kwam ik opeens in een menu links bovenin het scherm. Ik was de met de afstandsbediening bezig en zat opeens in dat menu. 

Ik kwam er niet uit, probeerde er doorheen te scrollen maar uiteindelijk tv uit gezet. 

vanmiddag na een serie op Netflix gekeken te hebben wilde ik terug naar tv. Daar stond "service niet beschikbaar". Wat aan de coax en CI module gerommeld maar hiel niet. In het menu wilde ik naar het kopje zenders gaan maar die is nu niet meer aan te klikken. Na de stekker van de tv eruit en erin gedaan te hebben heb ik weer beeld maar kan nog niet on kopje zenders. 

Ik ben nu dus bang dat ik gister iets veranderd heb waardoor ik nu niet bij de zenders meer kan. 

wie helpt me? 

Dank, Lars 

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeimorgen @LarsCJ , Lars,

Waarschijnlijk heb je de Self-destruct functie ingeschakeld. Nee hoor 😉.

"Service niet beschikbaar" is meestal een melding van Ziggo, maar kan een firmware zijn die out-of-date is.

Is de volledige Model Code van de tv QE49Q70RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je misschien de tv kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Je moet dan wel het één ander weer opnieuw instellen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
LarsCJ
First Poster
Opties

Beste Dick,

Dank voor je reactie. Lees allemaal “enge“ verhalen dat je garantie kwijt bent en de tv vaker geen beeld heeft... Hoop niet dat het vaker gebeurt.

Het is inderdaad een QE49Q70RALXXN en de software klopt ook.

Ga de tv zo resetten. Opnieuw instellen is niet erg. Hoop dat het dan opgelost is.

Groet,
Lars

0 Likes
LarsCJ
First Poster
Opties

Reset zojuist uitgevoerd maar het kopje "zenders"  in het menu blijft niet beschikbaar. 

zal morgen met Samsung bellen voor hulp. 

groet, Lars 

0 Likes
LarsCJ
First Poster
Opties

Samsung gesproken. Zij zeggen dat de tv rechtstreeks op netstroom moet zitten en niet via verlengsnoer. Mijn tv hangt aan de

muur en er zit geen stopcontact binnen een meter. Moet dus wel. 

Ziggo ook gesproken. Zij zeggen dat ze mij nu niet kunnen helpen omdat ik een Quantis module heb gekocht en niet bij hem in bruikleen heb. 

De module is Ziggo oké en is 1.3 versie. 

Tv lijkt steeds meer problemen te hebben. Kon gister alleen zappen tussen NPO2 en rtl5. Later had ik wel geluid maar geen beeld. Ik heb het idee dat de tv "te veel" kan voor de verbinding die het heeft of zo iets.

de andere problemen blijven ook, steeds "geen service beschikbaar" en ziggo on demand steeds in beeld. Ook bij iedere keer zappen komt dat icoontje met 4 stippen/kleurtjes in beeld. Het belangrijkste, het kopje Zenders in het menu blijft wazig/niet aan te klikken. Echt heel raar dit allemaal! 

Leuk Samsung, een nieuw toestel!! 😤

0 Likes
LarsCJ
First Poster
Opties

Reset uitgevoerd en tv blijft niet goed. Probleem is dat ZENDERS niet te selecteren is en dat zodra je van Netflix (of andere app)  naar tv gaat je wel geluid hebt maar geen beeld meer. Gaat wel goed na een aantal minuten maar als je een film of serie (1uur of langer) kijkt en terug schakelt niet. Dit krijg je alleen door stekker eruit en erin te doen... 

0 Likes