op 16-02-2021 04:28 PM
Hallo Allemaal,
Gisteren kocht ik mij een Telenet kaartje + C+ module. Nu! Het probleem is dat nog de module, nog het kaartje gaat er niet in. In bovenstaand tv toestel. De bedoeling ervan is om boven te kijken naar tv. De tv heeft als type nr dus QE43Q65TASXXN. Samsung zegt dat dit de standaard ci+ module is. In de tv. En telenet van hun kant zegt, dat ze geen ander model hebben van ci+ module. Wat ik dus wil zeggen is dat zowel de module als de kaart van telenet veel te breedt is om zomaar in de ci+ module van de tv te droppen. Zou iemand mij kunnen helpen om dit op te lossen. Ik las hier onlangs bij iemand die het wel lukte op een QE43Q67TASXXN. Is er dan zoveel verschil op beide modellen. Ik heb Telenet daarover al aangesproken maar... kunnen mij niet helpen. En terugnemen van het kaartje... vergeet het. Doen ze niet
Alevast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-02-2021 04:53 PM
Bij deze mag hier een slotje op. Probleem opgelost. Andere powerline aangesloten door Telenet zelf. Het kaartje nemen ze nietmeer terug. Zal ooit misschien wel eens gebruikt kunnen worden. Om een lang verhaal weer kort te maken. Het tussenstuk dat bij de tv hoort is zoek geraakt. Normaal wordt het erbij geleverd om dergelijke ci+ module's te kunnen gebruiken. Dus een fout van mijn kant geweest. Toch bedankt voor de uitleg en hulp
Groeten
op 16-02-2021 04:40 PM
Goedemiddag @Members_lihArIL ,
Heb je de Model Code van de sticker op de achterzijde van de tv doorgegeven? In deze tv hoort een 64 pins CI+ module.
Over welk type gaat het? Quantis, @Smit, etc.? Gaat het om een 1.3 module?
op 16-02-2021 04:57 PM
Beste Dick,
Ik heb inderdaad de model code opgegeven in de Telenet Shop. Het type nr van de tv staat trouwens in de lijst van Telenet die met een kaartje kunnen. Ik heb telenet er over aangesproken. En ze konden me niet eens een duidelijk antwoordt geven. Welk type kaart het is? Ik zie enkel SmartCAM 3.5, SMART TV. Als je ze dan aan de lijn hebt... dan krijg je als antwoordt : dat ze maar 1 type kaart hebben. Geen smallere.
op 16-02-2021 05:20 PM
Hoi @Members_lihArIL ,
Ik kan de combinatie SmartCAM 3.5/Telenet niet terugvinden. Kun je er een foto van posten?
Kan Telenet niet bevestigen dat het een 64 pins module is? Lijkt me niet een goede module..
op 16-02-2021 05:59 PM
Beste Dick ,
Foto's posten dacht ik te doen. Maar ik weet (eerlijk gezegd) niet hoe! 😉 het is dan ook de 1ste keer dat ik op dit forum iets post en iemand om hulp vraag. Ik heb de telenet klanten dienst ondertussen terug gecontacteerd en m'n probleem uitgelegd. Blijkbaar hebben ze geen 64 pins module's (liet ik mij toch wijsmaken. Maar om een lang verhaal kort te maken. Ze gaan deze keer een technieker sturen om het te bevestigen dat de module niet past in het toestel
Groet
op 16-02-2021 08:24 PM
Hoi @Members_lihArIL ,
Een foto kun je posten door op het fototoestel icoontje te klikken. Daarna de instructies op het scherm volgen.
Houd je me even op de hoogte van de voortgang? Thanks!
op 17-02-2021 04:53 PM
Bij deze mag hier een slotje op. Probleem opgelost. Andere powerline aangesloten door Telenet zelf. Het kaartje nemen ze nietmeer terug. Zal ooit misschien wel eens gebruikt kunnen worden. Om een lang verhaal weer kort te maken. Het tussenstuk dat bij de tv hoort is zoek geraakt. Normaal wordt het erbij geleverd om dergelijke ci+ module's te kunnen gebruiken. Dus een fout van mijn kant geweest. Toch bedankt voor de uitleg en hulp
Groeten
op 17-02-2021 04:59 PM
Hoi @Members_lihArIL ,
Bedankt voor je terugkoppeling! Je zou de kaarthouder eventueel hier kunnen bestellen. Bij Onderdelen->Kaarthouder:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/qe43q65tasxxn.htm?popular=yes
Je mag er zelf een slotje opzetten. Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne avond!