09-05-2021 07:35 PM - bewerkt 09-05-2021 07:37 PM
Beste leden,
hoe strak zijn jullie randen op de q95t?
Bij onze tv vind ik ze niet zo strak, zie voorbeeld foto van de reclame.
Tevens gaat het opbouwen van wolken raar bij bv de F1, alsof een gameconsole iets an het opbouwen is, helaas heb ik daar geen foto van.
Ik denk zelf aan een beeldscherpte/motion instelling,
waasvermindering staat op 10
Trilvermindering op 6
QE55Q95TALXXN
09-05-2021 07:45 PM - bewerkt 09-05-2021 07:58 PM
Goedenavond @Ray1 ,
Vraag 1 is makkelijk op te zoeken op internet:
https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv/q95t-55-inch-qled-4k-smart-tv-qe55q95talxxn/
Vraag 2 snap ik niet zo goed, want ik neem aan de je de tv nog niet in je bezit hebt.
Gaat het over je eigen tv? Hoe kom je aan die instellingen?
Dat is van meerdere factoren afhankelijk en niet op cijfers te beoordelen..
op 09-05-2021 07:57 PM
Hoi Dick,
Je link is geen antwoordt, maar een doorverwijzing naar de productpagina.
We hebben de tv wel in bezit, de foto is onze tv.
als je naar de rand van het logo kijkt is die blokkerig, ik verwacht beter van een 4k tv.
het stuk over de wolken bij bv de F1 wedstrijd. Als je een oudere game speelt dan zie die regelmatig een laag opbouwen.
Die instellingen zijn aangeraden op FWD.
op 09-05-2021 08:03 PM
Wolken zien er een beetje uit als op de volgende foto de bergen uitzien. heel ongedetailleerd Foto is van internet.
09-05-2021 08:10 PM - bewerkt 09-05-2021 08:29 PM
Hoi @Ray1 ,
Je vraag is "hoe strak zijn jullie randen op de q95t?". Niet duidelijk dat het over je eigen tv gaat.
Had een vraag over het design kunnen zijn. Op deze foto alleen is het niet te beoordelen.
Ook niet op de 2e foto die je net postte. Daarom dan ook een boel vragen.
Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug. Hoe kijk je tv? Decoder, CI+module, ethernet, etc.? Wie is je provider?
Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen -> Eisen beeldtestfoto's
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto of spiegelei en de grayscales.
Geen idee wat je met FWD bedoelt. Niet alleen ik, maar waarschijnlijk andere forumleden ook niet..