Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen update smart tv

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2019 09:25 AM)
1976 Weergaven
Maitejacomen
Journeyman
Opties

Ik heb een probleem met mijn smart tv. Gisteren geen beeld meer hij herkende de hdmi2 niet meer. Heb de kabel van de one connect mini uitgetrokken en weer in en toen werkte het weer. Paar uur kater hetzelfde probleem maar geen beeld meer. Heb de voedingskabel van tv uitgetrokken en weer in. Nu zegt hij dat hij een sotwarr update doet en dat de tv zich automatisch weer opstart nadien. Maar dat blijft hij doen. Dus bericht update tv schakelt zich in maar gaat dan na 2 seconden weer over naar bericht update dus ik kan momenteel mijn tv niet gebruiken iemand een idee ? 20190815_092405.jpg

0 Likes
9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Maitejacomen ,

Met deze melding kan ik niks door het ontbreken van de gegevens van de tv.

Er zijn nl. een heleboel Smart TV's. Wat is de volledige Model Code van de tv?

Graag compleet met XXN op het eind. Waarom is die melding op de tv in het Frans 🤷‍♂️?

Waar is deze tv aangeschaft?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Maitejacomen
Journeyman
Opties

Beste, 

Code model is UE55JU7000LXXN  is gekocht in de carrefour in sint agatha berchem. Mijn man is franstalig dus de tv instellingen zijn in het frans aangezien ik dacht dat hij diegen zou zijn dit dit soort problemen kon oplossen maar dat was een foute redenering 🤣

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Maitejacomen ,

Raar probleem. Waarschijnlijk kun je niet in het menu komen om de softwareversie te checken.

Wat zit er aan gesloten op HDMI 2? Een aantal dingen om te proberen (helaas in het Nederlands), maar te vertalen met Google Translate:

• De One Connect Mini zonder aangesloten devices een poos spanningsloos zetten.
  • Daarna de tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten
  • Daarna ook de tv ook een poos spanningsloos zetten.
  • Beide apparaten weer op spanning zetten, opstarten, en daar na het device, weet niet welke 🤷‍♂️, weer aansluiten op HDMI2.

Graag hoor ik van je of dit heeft geholpen..

Groet, Dick
0 Likes
Maitejacomen
Journeyman
Opties

Beste even ter verduidelijking spanningsloos wil zeggen niet aangesloten? Tv kan ik niet resetten of wat dan ook hij start iedere keer weer op ik kan zelfs niet naar het menu ... op de hdmi2 zit gewoon de box van orange voor tv te kijken meer is er niet aangesloten op de tv. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Maitejacomen ,

Spanningsloos wil zeggen: de stekker uit het stopcontact. Dit ook een soort reset.

Zie je het Samsung logo in beeld verschijnen tijdens het herstarten?

Het kan zijn dat er dan een defect is aan de voeding of het moederbord. Meestal geïntegreerd.

Dit zou een reparatie van de tv inhouden. Hopelijk niet.

Je zou ook nog de tv anders kunnen opstarten. Daarna zie onderstaande.

De Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden? Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.

Of het helpt, weet ik niet. Zo te lezen is dit een hardwareprobleem..

Groet, Dick
0 Likes
Maitejacomen
Journeyman
Opties

Beste, bedankt. Samsung heeft ook evzn gereageerd om eens te proberen minimaal 2 uur tv van de stroom te halen en kijken wat er dan gebeurd. Ik laat het in ieder geval weten.  

Vreemd al die toestanden waar ik niets van begrijp 🤣

Maitejacomen
Journeyman
Opties

Nog steeds hetzelfde probleem. Ik wil weer een tv met antenne en knopjes.. kan je die nog vinden? 

Dus nog steeds geen tv....met 2 kids.... en regen...help 

Is er nog iets dat ik kan proberen of gewoon binnen brengen? 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Maitejacomen ,

Jammer dat alles nog niet heeft geholpen.

Deze tv's zullen er best nog wel zijn, maar dat is wel een stap terug.

Hier is duidelijk sprake van een hardware probleem en is een reparatie noodzakelijk.

De tv is uit 2015 dus geen garantie meer. Dit betekent niet dat je geen rechten meer hebt.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
4 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.

Lees onderstaande sites goed door:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-niet-...

Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Desnoods contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering of juridisch loket.

Dus bij de leverancier (de Carrefour in Sint Agatha Berchem) aankaarten en een kosteloze reparatie of omruil afdwingen.

Desnoods de koopovereenkomst laten ontbinden en geld terug. Dit staat ook in 1 van de links.

Succes en houd me even op de hoogte..

Groet, Dick
0 Likes
Maitejacomen
Journeyman
Opties

Reparatie was nodig... de moederkaart iq vervangen 😪 

Toch bedankt voor de moeite