27-04-2017 12:19 PM - bewerkt 27-04-2017 12:19 PM
Hoi allemaal,
Sinds gisteravond kan ik mijn tv (model UE40KU6020W) niet meer opstarten. De rode standby-led knippert wel als ik op de power knop op de afstandsbediening, of op de achterkant van de tv, druk maar er gebeurt daarna niets. Hij start dus niet op. Nog geen half uur daarvoor was er niets aan de hand. Probleem deed zich voor nadat ik hem weer aan wilde zetten. Daarvoor had ik hem gewoon netjes in standby gezet via de afstandsbediening.
Hoe kan dit? En kan ik er nog iets aan doen?
Het gekke is dat ik vanmorgen nog eens probeer hem aan te zetten. Toen kwam plots wel het "smart tv" logo even in beeld en bleef de backlight wel branden. "YES!" was mijn gedachte, maar helaas; menu of instellingen waren allemaal niet te openen. Toen heb ik eens geprobeerd om een USB waarop wat films stonden erin te doen. En plots kwam daar "een USB apparaat is aangesloten" in beeld. "YES!" was mijn gedachte opnieuw. Ik kon de content zien en afspelen, maar anders dan de "info", "play/pauze/voor-achteruitspoel" knoppen werkten ook nu alle andere dingen niet. Het smart menu zou nu normaal toch gewoon moeten werken? Toen heb ik hem weer uitgeschakeld en geprobeerd via wat remote-codes in het service menu te komen om eventueel te resetten naar fabrieksinstellingen, maar helaas kwam ook dat menu niet tevoorschijn.
Op dit moment komt het "smart tv" logo niet meer in beeld en blijft het dus bij het alleen knipperen van het ledje zonder dat de tv aan gaat. Ik heb hem afgelopen oktober pas gekocht (BCC Hengelo), dus ik baal echt enorm dat hij nu al "stuk" is. Moet ik maar gewoon contact opnemen met de winkel? En gaan zij hem dan repareren (hoe lang duurt zoiets?) of vervangen met een "nieuwe" tv?
Alvast bedankt voor jullie hulp en suggesties!
Lynox
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-05-2017 11:55 AM
Hoi Jaimy,
Uiteindelijk is afgelopen woensdag een monteur langsgeweest die het moederbord van de tv heeft vervangen. Alles werkt weer naar behoren nu! Blijft gek dat zo'n ding al na een half jaar de geest geeft, maar zoals de monteur ook al toe gaf: "geluk wordt er niet bijverkocht". Hopelijk houdt deze nieuwe het nog een aantal jaren uit!
Complimenteren voor de uiteindelijk goede communicatie van Samsung en Selectro!
op 02-05-2017 10:29 AM
Beste Lynox,
Vervelend om te horen dat de televisie niet meer goed werkt na zo'n korte tijd!
Wat vaak voor mij gewerkt heeft met dit soort problemen is het volgende:
1. Haal de stroomkabel uit het stopcontact
2. Haal de stroomkabel uit de Samsung televisie
3. Wacht 5 minuten
4. Stop alle stroomkabels terug in de televisie & in het stopcontact
5. Probeer hem nu aan te zetten
Werkt het toestel nog steeds niet naar behoren? Dan zou ik inderdaad contact opnemen met de winkel.
Wat het voordeel is is dat u een thuismonteur krijgt vanaf 40" televisies.
Selectro Service Group is de officiële monteursdienst die Samsung televisies op locatie repareert. U kunt direct contact met hun opnemen, of via BCC.
Ik wens u veel succes.
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 05-05-2017 11:07 AM
Hoi Lynox, hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Heb je de tv ter reparatie aangeboden?
op 05-05-2017 11:55 AM
Hoi Jaimy,
Uiteindelijk is afgelopen woensdag een monteur langsgeweest die het moederbord van de tv heeft vervangen. Alles werkt weer naar behoren nu! Blijft gek dat zo'n ding al na een half jaar de geest geeft, maar zoals de monteur ook al toe gaf: "geluk wordt er niet bijverkocht". Hopelijk houdt deze nieuwe het nog een aantal jaren uit!
Complimenteren voor de uiteindelijk goede communicatie van Samsung en Selectro!
op 05-05-2017 12:02 PM
Dat is inderdaad gek! En inderdaad: ik heb een televisie staan die zou oud is dat ik de modelcode niet eens meer herken, en de ander heeft na een half jaar al problemen.
Gelukkig viel hij nog wel binnen de garantie. Hopelijk blijft hij het nu gewoon netjes doen!