op 27-04-2017 09:21 AM
Hallo, Ik heb thuis een Dlink NAS staan (DNS-320) en kan streamen naar 2 samsung devices, de bluray speler HT-B5200 en naar de tv UE48H6410SS. De verbinding is er want ik kan foto's bekijken en muziek luisteren. Het probleem is dat niet alle mappen zichtbaar zijn bij het kijken van de foto's en bij muziek luisteren staat de muziek in alfabetische volgorde in plaats van op nummer. bij het luisteren van muziek albums er frustrerend. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet opgelost. Via de computers(3x laptop) 1x linux pc, iphone 7, 2x android telefoons gaat het goed! Iemand enig idee hoe ik dit krijg opgelost? De NAS heb ik al terug gezet naar fabrieks instellingen en opnieuw opgebouwd maar ook dat helpt niet....
Graag hulp want het is aardig frustrerend....
Groeten, Nicostar
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-01-2018 05:01 PM
Hallo, weer even een update, ik ben er nu achter waarom de Tv het op alfabetische volgorde doet. Het blijkt dat de Tv selecteerd op Titel en niet bestandnaam. Bij de mp3 file kun je rechtermuis knop doen en bij details de titel voorzien van een nummer. Zodra ik dat doe bij een heel album gaat het goed. Alleen, we hebben hier 10.000+ files. En dan is daar een tooltje voor genaamd; Tag&Rename. Oftewel, Alles werkt hier nu zoals het hoort. Erg blij mee!!
op 02-05-2017 02:52 PM
Hoi Nicostar,
Ik heb het idee dat dit echt in de NAS zelf zit. Ik zie veel berichten op internet over deze alfabetische volgorde, maar kan niet echt een duidelijke oplossing vinden. Elke track in de titel een nummer geven lijkt me iets teveel gedoe... Wellicht kun je support van de fabrikant benaderen?
op 08-05-2017 08:51 AM
Is het nog gelukt, Nicostar?
op 01-12-2017 10:11 AM
Goedemorgen,
Het is alweer een hele tijd terug, maar het is deels gelukt. Op de NAS heb ik alternatieve software gezet. Foto's e.d. via de tv en bluray gaat nu prima. Muziek afspelen via bluray ook maar via de tv blijft het op alfabetische volgorde? kan hier in de handleiding ook niets over vinden. Nog een tip?
op 01-12-2017 04:19 PM
op 25-01-2018 05:01 PM
Hallo, weer even een update, ik ben er nu achter waarom de Tv het op alfabetische volgorde doet. Het blijkt dat de Tv selecteerd op Titel en niet bestandnaam. Bij de mp3 file kun je rechtermuis knop doen en bij details de titel voorzien van een nummer. Zodra ik dat doe bij een heel album gaat het goed. Alleen, we hebben hier 10.000+ files. En dan is daar een tooltje voor genaamd; Tag&Rename. Oftewel, Alles werkt hier nu zoals het hoort. Erg blij mee!!
op 25-01-2018 05:13 PM