Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met Hdmi

(Onderwerp aangemaakt op: 29-06-2021 10:20 PM)
1158 Weergaven
WimZ
Apprentice
Opties
Zojuist een nieuwe tv aangeschaft de UE75TU7020WXXN  versie. 02/UTU6900E/UTU6900T/U75TM2
Ik kijk tv via een iptv verbinding met de Formuler Z8 pro. Op mijn oude tv geen enkel probleem alleen de nieuwe tv ziet de iptv box niet. Geeft wel aan dat er een hdmi kabel is aangesloten im zowel Hdmi 1 en ook in hdmi 2 alleen de tv blijft aangeven dat de box uitstaat. Box resetten heeft niet geholpen tv resetten heeft niet geholpen 3 verschillende hdmi kabels geprobeerd vervolgens een nieuwe high speed hdmi gekocht. Alle combinaties met aanzetten geprobeerd. De tv de hdmi kabels laten testen en bij allemaal zegt de tv advies om de kabel te vervangen. In het test scherm zie ik soms heel even ca 2 sec het logo van de formuler verschijnen. Ook als ik de iptv box uitzet en weer aan geeft de hdmi heel even een groen vinkje op de tv om vervolgens weer naar rood over te gaan.
Wie heeft de oplossing? Hdmi poorten kapot van de nieuwe tv ? Op de oude tv werkt alles nog gewoon. 
8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @WimZ , Wim,

Goed dat je een nieuw topic hebt aangemaakt! Te verwarrend anders.
Ik mis alleen nog een antwoord op mijn vraag over welke oude tv het gaat.
Dit is een vrij onbekende box en het kan zijn dat deze nog niet in de database van de nieuwe tv staat.
Om zeker te zijn dat het niet aan de HDMI poorten ligt, zou je er remote naar kunnen laten kijken.
De HDMI poorten kunnen dan eventueel gereset worden -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.

Houd me even op de hoogte van de voortgang..

signatureee
Groet, Dick

WimZ
Apprentice
Opties
Oude tv betreft een LG. En onbekende box? Dit is een van de meest bekende en beste box die momenteel op de markt is.
Maar gisteravond nog een afspraak gemaakt voor hulp op afstand. Vanavond vind deze plaats. Ik hoop dat het dan opgelost wordt
WimZ
Apprentice
Opties
Vandaag online contact gehad en tja de tv resetten kan ik zelf wel want dat is wat nu gebeurd is. Dus geen oplossing. Ik moet ze terugbellen..
Echt spijt van deze aankoop ondertussen
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @WimZ,

Heb je ook andere apparaten geprobeerd aan te sluiten op de HDMI-poort van de TV? Hoe gaat dat?

Als dat wel werkt, lijkt de box problemen te geven en niet de TV.

Controleer ook of de TV up-to-date is 👍

rsz-846676
WimZ
Apprentice
Opties
Maar waarom doet de box het dan prima op mijn oude tv ?
Tv is helemaal up to date en de box ook
BruceH
Community Manager
Opties

Vandaar mijn vraag om een ander apparaat aan te sluiten op de TV, om uit te sluiten of het niet aan de HDMI-poorten ligt.

Deze kunnen we overigens resetten door middel van een Hulp op Afstand sessie, daar kun je een afspraak voor inplannen: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
Members_IAU0Uix
First Poster
Opties

@WimZ @BruceH ik zit nu met precies hetzelfde probleem. De iptv box werkt wel op mijn oude tv, maar niet op mijn nieuwere tv, ik heb wel een ander iptv box en tv.

Verder heb ik hetzelfde dat de tv wel de hdmi kabel herkent, maar er geen signaal doorkomt volgens de tv.

Ik hoor graag wat de oplossing is geweest. Ik heb net ook gebeld met de samsung service, maar die hadden nog geen oplosssing. Ik word morgrn door hun teruggebeld als het goed is.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Members_IAU0Uix ,

Bruce doet geen topics meer. Je post ook zonder gegevens van de apparatuur.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Over welke oude tv gaat het? Over welk IPTV-Box gaat het?
Heb je al met een andere HDMI kabel getest?

signatureee
Groet, Dick