Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met hdmi poorten plasma tv

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2018 11:52 AM)
1766 Weergaven
Hesselink
Apprentice
Opties

Hallo allemaal

 

Ik heb sinds 2 dagen dat mijn Hdmi poorten van mijn tv niet goed meer werken (krijg groen beeld).

Het maakt niet uit of ik nu mijn ps4, chrome cast, blueray speler of glasvezel ontvanger aansluit op hdmi poort 1,2 of 3 toch blijf ik groen beeld houden.

Ik heb wel beeld en zie wel welke programma of film er op tv is maar alles met een groene waas. Als ik de scart aansluiting pak voor de dvd speler dan heb ik geen problemen en heb ik alles gewoon in kleur. 

 

Wie o wie weet er wat er aan de hand is met mijn plasma tv? 

 

Ik hoor het graag Mvg Hesselink 

0 Likes
10 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hesselink,

 

Heb je allereerst de volledige Model Code van deze tv?

Staat achterop de sticker en eindigt op XXN.

 

Thanks!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Hesselink
Apprentice
Opties

Hallo bedankt voor je snelle reactie. 

 

De code van mijn plasma tv is:

PS50B530S2WXXC

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hesselink,

 

Bedankt voor de Model Code. Tv is waarschijnlijk uit 2009.

Dit is alleen geen Benelux model maar een Spaans gemodificeerd model. Vervelend!

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.


Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen.

Sommige verkopers van uit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Deze tv's kunnen erg veel problemen op leveren.

Zie je dit ook terug op een een beeldtest? Bij instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.

Wat is de huidige firmware van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Zou versie T-CRLPEUFC-2009.0 moeten zijn. Eventuele update alleen in het Engels verkrijgbaar.

Anders de tv een x resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten

Waar is toentertijd deze tv aangeschaft??


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Hesselink
Apprentice
Opties

Hoi 

 

Ik heb even gekeken naar zelf diagnose en daar geeft die alle kleuren goed aan en dus geen groene waas. 

De firmware is van 2009 en heb ook 2004 erop staan maar heb allebij uitgeprobeerd en allebij het zelfde probleem helaas.

Waar zou ik een nieuwere firmware kunnen downloaden voor deze tv en maakt me ook niet uit of het Engels is. 

Ik heb deze tv 7 a 8 jaar geleden gekocht via marktplaats omdat diegene liever weer een Sony Bravia wou en dat die daarom tekoop stond. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hesselink,

 

Ik begrijp het even niet, maar kan aan mij liggen.

Klopt het dat je 2 firmwares op de tv hebt staan?

Dit kan natuurlijk niet, maar misschien interpreteer ik het niet goed.

 

De laatste versie (Engels) is T-CRLPEUFC-2009.0 is uit 09-09-2010.

 

Hier te vinden:

https://www.samsung.com/nl/support/model/PS50B530S2WXXC/

Bij Downloads.

 

USB procedure:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

 

Ik denk niet dat dit je probleem gaat oplossen, want het blijft een gemodificeerde tv, zoals eerder vermeld.

Heb je de tv al een keer gereset?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Hesselink
Apprentice
Opties

Nee nog niet gereset zal ik nu ff uitproberen. Ja klopt als ik op 2004 ga staan zegt die wil je 2009 vervangen met versie 2004 en andersom precies hetzelfde. 

0 Likes
Hesselink
Apprentice
Opties

Bij zelfdiagnoze staat alleen beeld testen en geluid testen maar geen resetten 

 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Hesselink,

 

Rare tv. Heeft ws. toch met de modificatie te maken. Was een Spaans model.

Miss tijd voor een andere tv (Benelux Model)? Tv is tenslotte uit uit 2009.

Ik mag hier natuurlijk niet over oordelen, want ik kan niet in je budget kijken..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Hesselink! De reset op jouw TV werkt inderdaad een beetje anders, zou je de TV eens aan willen zetten en de Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden? Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen. Zie voor meer info eventueel deze link: https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-reset-ik-mijn-tv/

members-moderator-signature-launch-february22-800x200