op 25-09-2017 09:08 PM
In april 2012 heb ik een Samsung Led TV aangeschaft.
Het type nummer UE46D8000
Type nummer UEd46D8000YSXXN
Ik was erg gecharmeerd van de uitvoering van deze TV en van de prachtige beeldkwaliteit.
Echter sinds vorig jaar loopt de beeldkwaliteit geleidelijk terug. Bij uitzending van felle kleuren (bv tennis en voetbal) verschijnen er verticale lijnen op het scherm. Dit verschijnsel is heel storend, en past mi zeker niet bij deze kwalitatief hoogwaardige tv.
Kennissen van ons hebben, nadat ze onze tv gezien hadden, exact hetzelfde toestel aangeschaft.
Deze tv vertoont hetzelfde euvel.
Ik denk dat er in dit type tv een fabricagefout aanwezig is of iets dergelijks.
Anders kan ik niet verklaren dat twee van deze toestellen hetzelfde probleem hebben.
Mijn vraag is :
Zijn er bij U gegevens bekend met dezelfde strekking.
Naar mijn mening kan het niet zo zijn dat destijds het beste/duurste type na 5 jaar dit soort afwijkingen
te zien geeft.
Kunt U mij informeren, en daarbij eventueel laten weten of U deze meer info. hebt over dit euvel, en hoe U debkt me te kunnen helpen!!!
Mvrgr
Joos van Son
op 27-09-2017 11:17 AM
Goeiemorgen Joos, welkom op de community! Het spijt me te horen dat je eens zo fantastische TV langzamerhand minder fantastisch wordt. Het klinkt op basis van je verhaal als een technisch probleem. Om onderzocht te krijgen hoe/of we dit kunnen oplossen en wat de oorzaak is, wil ik je toch aanraden de TV ter reparatie aan te bieden bij je winkel of rechtstreeks bij onze service centra via www.selectro.nl
Het is wat mij betreft niet iets dat gebruikelijk is voor deze modellen, ze horen het uiteraard gewoon goed te blijven doen, maar hierdoor kan ik ook op voorhand geen uitspraak doen van waar het probleem 'm in zit.
Maar om eerst qua instellingen en/of op software gebied in ieder geval alles geprobeerd/gecontroleerd te hebben, zou je willen kijken wat je hier: Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung, als "Software Versie" hebt staan? Mocht er nog een update beschikbaar zijn dan bestaat de kans dat dit de situatie zal verbeteren. Maar als daar de nieuwste versie (1033.2) al staat zou je nog een reset kunnen proberen. Die doe je dan weer door de Exit-knop 20-30 sec. ingedrukt te houden terwijl de TV aanstaat.
Waar ook nog heil in kan zitten zijn de beeldinstellingen, hiervoor heb ik voor het gemak een stukje uit de handleiding geknipt: https://ibb.co/c0NYuQ
Zat hier nog iets nuttigs tussen?
op 30-09-2017 08:45 PM
Al jullieopties geprobeerd, ook geresetted, echter nu krijg ik geen digitaal signaal meer op mijn tv.
Als jullie op internet zouden kijken, dan kun je lezen dat veel meer exemplaren van dit type ditzelfde probleem hebben. Het lijkt m.i. veel meer op een fabricage probleem. Het zou wel een erg korte levensduur zijn voor een tv toestel in deze prijsklasse!!
Mvrgr
J van Son
op 01-10-2017 02:25 PM
Heb de zelfde tv en ook gestreept beeld. Alles geprobeerd enige wat helpt is links boven aan de achterkant een tikje geven en soms springt hij goed. Ik begrijp dat dit maar tijdelijk is en vraag mijn af wat de evt kosten van reperatie zijn.
op 02-10-2017 02:38 PM
In het geval van een fabricage probleem had je er toch al eerder last van moeten hebben.. En het uitdelen van corrigerende tikken zou uiteraard geen standaard oplossing moeten zijn. We voeden onze TV's niet op met huiselijk geweld. Is het inmiddels wel weer gelukt om je digitale zenders terug te krijgen? Zo nee, denk ik daar natuurlijk graag in mee. Want kijk je TV via een CI+ module of een decoder kastje?
op 04-10-2017 03:49 PM
Hallo.
Ik heb inmiddels weer digitale ontvangst.
Dit probleem lag aan de frequentie.
Het probleem dat ik bescreef doet zich al bijna 2 jaar voor,
Het begint nu echter erg irritant te worden.
Als U de moeite zou nemen dat om eens op google te kijken wat eigenaars van dit tv toestel hierover melden, en ik welke aantallen dan geloof U me waarschijnlijk wel.
Naar mijn mening kan een fabricage fout zich heel goed pas na jaren aandienen. Toch???
Ik heb wel gemerkt dat als ik de TV twee weken uit heb staan, bv bij vakantie, dan is het probleem voor korte tijd niet aanwezig!!!
Nogmaals : mijn kennissen ook hier in Overloon ondervinden aan hetzelfde toestel, aangeschaft rond dezelfde periode dezelfde klachten.
Ik zou U wllen verzoeken dit probleem serieus te nemen en bij uw TD neer te leggen. Ik ben er zeker van dat zij dit euvel zullen kunnen duiden.
Ik heb vorig jaar rond deze tijd al eens contact gehad met Selectro. Het eerste wat ze deden was dreigen met een kostenport van EUR. 89,50, dus dat schiet ook niet op.
Ik overweeg vanwege deze klacht een nieuwe TV aan te schaffen. Dit zal zeker geen Samsung meer zijn, als jullie niet serieur proberen mijn probleem op te pakken!!
Overigens ben ik ook fan van Tom Waits!!!!
op 04-10-2017 04:09 PM
Allereerst, supertof om hier qua muzieksmaak een gelijkgestemde tegen te komen al maakt dat helaas geen verschil in mijn mogelijkheden hierin. Ongeacht hoeveel vergelijkbare gevallen er bekend zijn, ik kan niet op voorhand aannemen dat het om hetzelfde probleem gaat. De monteur is hierin degene die kan bepalen hoe het probleem veroorzaakt is en hoe het opgelost kan worden. Maar buiten de fabrieksgarantie zullen er dan inderdaad kosten zijn voor de voorrij- en onderzoekskosten. Dat is geen dreigement, dat valt onder de algemene voorwaarden.