op 06-02-2021 06:24 PM
Op onze Samsung One smart afstandsbediening zit een knopje waarmee je op het tv-scherm een optie opent waarmee je kunt pauzeren en voor- of achteruit spoelen. Met de ronde navigatietoets op de afstandsbediening kies je de gewenste actie.
Erg lastig is echter dat het keuzeschermpje op de TV na een paar seconden verdwijnt waardoor je, als je bij het vooruitspoelen bent aangekomen op het punt waar je wilt zijn, je dit eerst weer op moet roepen waarna je pas kunt aangeven dat het vooruitspoelen moet worden gestopt. Je spoelt dus altijd een stuk te ver door en moet dan weer terug, waarbij eventueel hetzelfde probleem zich weer kan voordoen.
Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat het keuze schermpje gewoon actief blijft tot de actie is afgerond?
op 06-02-2021 06:58 PM
Goedenavond @PaulCIV , Paul,
Deze melding is niet volledig. Geen gegevens van de tv vermeld 🤷♂️. Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Ook is niet bekend hoe er tv wordt gekeken? Is dat met een decoder, CI+ module, via ethernet, etc.? Welke provider?
Graag hoor ik van je..
op 07-02-2021 09:48 PM
Goeiedag Dick,
Bedankt dat je ons wilt helpen.
De modelcode van de TV is: QE65Q80TALXXN
De versie van de software is: T-NKMDEUC-1460.9, B0052200/B60202, BT-S
De provider is: KPN
op 08-02-2021 08:01 AM
Goedemorgen @PaulCIV , Paul,
Geen probleem! Bedankt voor de info. Ik mis echter nog een belangrijke:
Hoe kijk je tv? Is dat met een decoder, CI+ module, via ethernet, etc.?
Zou je een foto van het schermpje willen posten? Alvast bedankt!
op 08-02-2021 11:34 AM
Rechts in beeld het hulpschermpje dat verschijnt als ik wil pauzeren, vooruit of terugspoelen en dat te snel verdwijntGoeiedag Dick,
Ik kijk via een decoder (Arris VP2952V2).
Ik heb een foto bijgevoegd van het TV-beeld waarin rechts het -te snel verdwijnende- hulpschermpje zichtbaar is.
op 08-02-2021 08:29 PM
Hoi @PaulCIV , Paul,
In principe heb je dat schermpje niet nodig, want je selecteert de actie al met de AB.
Er komt alleen tijdelijk een afbeelding van de AB in beeld..
op 08-02-2021 09:26 PM
Goeiedag Dick,
Bij mij is het zo dat, als ik het menuutje niet oproep, ik met de AB geen opdracht kan geven tot bijv. pauzeren of terugspoelen. Alleen als het menuutje op het scherm staat reageert de TV (of is het de decoder?) op commando's met de cirkeltoets. Vandaar dat het zo lastig is dat het menuutje verdwijnt voor ik de aktie heb afgerond door (bijv.) het terugspoelen te stoppen.
op 08-02-2021 09:33 PM
Hoi @PaulCIV , Paul,
Ik zat zelf ook te denken dat het door de decoder in beeld wordt gebracht. Zelf niet eerder gezien of klachten over gehoord.
Als dat zo is, dan kun je hier volgens mij geen tijd voor instellen. Misschien de decoder een keer opnieuw opstarten.
Anders je vraag ook neerleggen bij de KPN..
op 09-02-2021 10:26 AM
Bedankt, Dick, voor het meedenken. Ik zal inderdaad contact opnemen met KPN want zojuist viel me op dat ik bij het kijken naar NPO Plus dit probleem niet heb. Daar kan ik gewoon spoelen met de ronde knop...
op 09-02-2021 10:28 AM
Hoi @PaulCIV , Paul,
Geen dank! Laat je even weten hoe het afgelopen is? Thanks!
Fijne dag!