Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Optische audio + volume regelen

(Onderwerp aangemaakt op: 28-03-2018 10:53 PM)
6936 Weergaven
ON7STV
First Poster
Opties

Hallo,

ik ben trotse eigenaar van Samsung UE50MU6100 TV.

ik heb mijn Telenet recorder via HDMI1 aangesloten - mijn playstation via HDMI2 en mijn Bose lifestyleV30 via ‘ optische audio in/out ‘.

ik kan alles super bedienen met mijn smart afstandsbediening v/d TV enkel het volume NIET want op het scherm verschijnt er  “‘optische audio “ !!!

mijn vraag : kan ik met mijn smart remote het volume van mijn Telenet recorder regelen ???? Ik kan met de smart remote netjes de kanalen op en neer kiezen MAAR voor de volume heb ik het bakje nodig van mijn Telenet of het bakje van mijn Bose ....

ik ben benieuwd !

mvg

Stefan

0 Likes
1 Antwoord
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @ON7STV,

Het volume van de Optical out is niet te regelen op de tv, omdat dit een pure digital signaal is.

Dit heeft een vast volume en moet met een ander device versterkt worden.

Ik heb bijvoorbeeld de Optical out met een Toslink kabel doorverbonden met mn Marantz versterker om zo het geluid over mn boxen te krijgen.

Moet dus hiermee het volume regelen, want als ik dit met een AB op de tv wil doen, krijg ik logischerwijs dezelfde melding links in beeld.

Ik ken de Smart Remote niet zo goed, maar is volgens mij wel te koppelen aan de andere devices.

Bij Bron omhoog bij Instellen universele afstandsbediening.

Hopelijk wordt dit door de andere devices ondersteund.

Probeer ook evt. Anynet+ (HDMI-CEC) aan te zetten bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten. Suc6!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.