op 20-12-2021 04:53 PM - laatst bewerkt op 04-01-2022 02:11 PM door MartijnK
Het blijft tobbelen met de nieuwe Samsung tv QE43Q67TASXXN.
Zondag had ik Buitenhof weer opgenomen en dan was die opname na 20 minuten weer zomaar gestopt.
Afgelopen week had ik het ook al bij een opgenomen programma dat maar de helft van het programma opgenomen was. Ook hebben we het gehad bij 2 opnames dat er een rood kruis stond en een melding opname mislukt.
Ik heb expres weer maar een nieuwe externe HD gekocht die volgens Samsung geschikt zou moeten zijn omdat de flash usb's weer niet goed zouden zijn volgens Samsung, eerst werd er gezegd van wel dus die heb ik dan ook weer voor niets gekocht, en met die nieuwe HD is het niets verbeterd. Ja een paar weken en dan weer fout na fout.
Gisteravond had ik een programma geprogrammeerd en even later kwam er een scherm op het beeld met de mededeling Opname mislukt. Dat is toch wel erg frustrerend hoor dat dat zo vaak misgaat.
Ook reageert de tv regelmatig niet op de afstandsbediening, zilveren ab. Ik moet dan de tv eerst weer uitzetten voordat we de afstandsbediening weer kunnen gebruiken. Ik moet bijna iedere 2 weken de ab resetten en dat lijkt me toch niet normaal?
Echt heel vervelend, je zou bijna denken dat we een verkeerde keuze hebben gemaakt met deze tv.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-01-2022 10:47 AM
Dat de opnames soms maar half zijn of gestopt komt door het volgende zijn we achter gekomen.
Bijv. op zondag nemen we het journaal op van 12 uur en daarna het programma buitenhof. Om 12.30 kijken we eerst naar het journaal en dan is buitenhof nog aan het opnemen. Als we het journaal even moeten pauzeren drukten we op de pauze knop en daar gaat het fout. De opname van buitenhof wordt dan ook gestopt.
op 20-12-2021 05:01 PM
Goedemiddag @RobertusO ,
Dat is zeker tobben zeg! In ieder geval uitgesloten dat het aan de HDD ligt.
Ook omdat de afstandsbediening niet goed werkt. Je zou de tv nog kunnen resetten.
Bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Anders moet er een monteur naar kijken.
Je moet dit dan melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung..
op 21-12-2021 10:31 AM
Hallo Dick.
Alles is al een keer gereset en ook al een nieuwe ab geprobeerd.
Gisteravond ook nog eens 2 uur geen tv kunnen kijken nadat we zondag steeds haperend beeld en geluid hadden, ook steeds van die blokjes.
Bij NPO 1,2,3 hadden we gisteravond een blauw scherm met daarop service is niet beschikbaar. 4,5,6 enz. staat zender is gecodeerd en 801enz. deed het eerst nog maar later ook niet meer want dan staat er ook service niet beschikbaar. En dat hebben we het afgelopen jaar al meerdere keren gehad met deze tv.
Alle kabels weer maar nagekeken en smartcard enz. enz. toen dacht ik zal alle stroom er nog eens afhalen en toen was het weer normaal. Dat is ook zo als de ab het niet doet of de tv zit vast op bijv. de NPO app dan moet ik ook de stroom er een tijdje af doen en dan is het weer normaal.
Maar ik noem dit dan niet normaal. Na de feestdagen komt de tv leverancier kijken.
op 21-12-2021 10:36 AM
Hoi @RobertusO ,
Vervelend allemaal! Goed dat je de leverancier hebt benaderd.
Houd je ons even op de hoogte?
op 02-01-2022 10:47 AM
Dat de opnames soms maar half zijn of gestopt komt door het volgende zijn we achter gekomen.
Bijv. op zondag nemen we het journaal op van 12 uur en daarna het programma buitenhof. Om 12.30 kijken we eerst naar het journaal en dan is buitenhof nog aan het opnemen. Als we het journaal even moeten pauzeren drukten we op de pauze knop en daar gaat het fout. De opname van buitenhof wordt dan ook gestopt.
op 02-01-2022 11:01 AM