op 18-02-2021 07:24 AM
Beste allemaal,
Ik wil een 2e TV gaan ophangen in mijn kamer en heb hier rekening mee gehouden bij het nieuwe stucwerk. Ik heb een dikke PVC buis linksonder en een kabelaansluiting rechtsonder bij de TV uit de muur laten komen.
Nu ben ik een TV aan het uitzoeken en heb interesse in The Frame, maar zo te zien maakt het heel veel uit waar buizen uit de muur komen, omdat het toestel helemaal vlak is achterop.
Mijn andere Samsung TV is niet vlak en heeft onderaan voldoende ruimte om een kabel achterlangs te laten lopen, uit het zicht.
Mijn vraag is, is The Frame echt volledig vlak aan de achterkant en sluit deze volledig aan op de muur of is er nog 3mm ruimte ofzo om een kabel te laten lopen?
Op de foto zie je de nieuwe muur. In het midden zie je 2 grote gaten, links PVC buis naar kast beneden en rechts de kabelaansluiting (die kan via PVC buis ook naar de kast beneden waar ik de Connect box neer kan zetten.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groet, Tom
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-02-2021 12:25 PM
Bedankt Dick,
Dat komt omdat ik de TV nu aan het uitzoeken ben en de muur al heb gemaakt. Ik moet dus een andere TV uitzoeken.
Groeten Tom
op 18-02-2021 08:41 AM
Goedemorgen @TommiePS ,
Een The Frame is volledig vlak aan de achterkant. Er zit een One Connect Box bij de tv. Hierop zitten alle aansluitingen die normaal op de tv zouden zitten.
De tv wordt verbonden met een Invisible Cable van 5 meter. Een 32" heeft maar een Cable van 2 meter. De voeding van de tv loopt ook door de Cable.
Houd er wel rekening mee dat de stekker van de OCB door een buis moet kunnen. Deze kun je namelijk niet tijdelijk loshalen.
De tv kun je bevestigen met een No Gap Wall-mount: https://www.youtube.com/watch?v=qU3zzHeZDmE
Let bij aanschaf wel op de volledige Model Code. Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv en moet eindigen op XXN (Benelux model)..
Hopelijk heb je zo even voldoende informatie..
op 18-02-2021 11:08 AM
Hallo Dick,
Dank voor je reactie. Klopt het dat ik dus geen The Frame kan ophangen zonder mijn muur aan te passen? De COAX en Invisible Cable moeten namelijk achter de TV door naar beneden weggewerkt worden. Als ik je goed begrijp is er geen ruimte tussen achterkant TV en muur?
Groet,
Tom
18-02-2021 11:25 AM - bewerkt 18-02-2021 11:28 AM
Hoi @TommiePS , Tom,
Er hoeft geen coaxkabel naar de tv, want die gaat in de OCB. Het enige wat naar de tv gaat, is de Invisible Cable. Zie plaatje.
Deze heeft een platte stekker die in de tv geklikt moet worden. De OCB moet wel in het zicht staan van de afstandsbediening.
Als de tv aan de No Gap Wall-mount wordt opgehangen, is er nog wel wat ruimte over om de Invisible Cable aan te sluiten.
Anders zou het er niet zo uitzien als op het filmpje 😉. Nogmaals: Houd er wel rekening mee dat de stekker van de OCB door een buis moet kunnen. Deze kun je namelijk niet tijdelijk loshalen.
op 18-02-2021 12:06 PM
Hoi Dick,
Ik weet dat de COAX niet in de tv hoeft, maar die komt nou eenmaal achter de TV uit de muur.
Dus wat je zegt is dat er wel wat ruimte is tussen muur en TV om die kabel van het rechter gat naar het linker gat te krijgen?
groet Tom
op 18-02-2021 12:14 PM
Hoi @TommiePS , Tom,
Ik begrijp even niet waarom je juist daar een coaxkabel laat uitkomen als deze op de OCB aangesloten moet worden.
Deze zou dan over de muur naar beneden lopen. Lijk me niet mooi. Hoeveel ruimte er achter de tv overblijf wanneer deze aan de beugel hangt, weet ik niet.
In ieder geval voldoen om er een Invisible Cable achterlangs te laten lopen. De diameter van een coaxkabel zal groter zijn dan die van de Cable..
op 18-02-2021 12:25 PM
Bedankt Dick,
Dat komt omdat ik de TV nu aan het uitzoeken ben en de muur al heb gemaakt. Ik moet dus een andere TV uitzoeken.
Groeten Tom