Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Opeens Samsung TV Plus

(Onderwerp aangemaakt op: 24-04-2021 10:09 AM)
12666 Weergaven
Klarenbeek
Explorer
Opties

Afgelopen donderdag zette ik mijn televisie aan en tot mijn stomme verbazing had ik opeens Samsung Plus TV in beeld. De zenders van CanalDigitaal waren verdwenen. Ik ben toen snel overgeschakeld naar CD via internet om voetbal te kijken, daarna ben ik gaan kijken wat er verkeerd was.

Het menu Zenders zoeken kon niet meer geactiveerd worden. Ik heb de app Samsung Plus TV kunnen verwijderen en CD opnieuw kunnen installeren. De Samsung soundbar kon ik na lang proberen tevoorschijn halen, maar het geluid was zacht en slecht. Gisteravond alles gereset en opnieuw proberen te installeren. Tot mijn grote ergernis stond opeens weer Samsung Plus TV als tv geïnstalleerd. CD is niet meer te vinden evenals de soundbar. 

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar volgens mij is de app Samsung Plus TV de veroorzaker.

Heeft iemand hier ervaring mee of iets soortgelijks meegemaakt?

Het gaat om de QLED QE75Q95T

0 Likes
Spring naar oplossing
31 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Klarenbeek ,

Het onderwerp van dit topic gaat over het opeens verschijnen van TV Plus 🤷‍♂️.
Je hebt het in je eerste bericht gehad over een slecht werkende soundbar.
Je hebt daar niet aangegeven hoe de soundbar is aangesloten en ook niet welk type het is.
Welke 'diverse dingen' heb je weer terug kunnen zetten?
De tv retour sturen zal waarschijnlijk niet lukken, want dat moet je meestal binnen 14 dagen doen.
Dat is de wettelijke termijn (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
Ik heb nog niet naar de volledige Model Code gevraagd. Is dit QE75Q95TALXXN?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1497.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Het is ook onduidelijk met welk device je soundbar met SmartThings wilt benaderen.
Hierbij een link met uitleg: https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-je-je-soundbar-met-de-smartthings-app/
Het niet kunnen vinden van een soundbar staat los van TV Plus.
TV Plus zal je overigens bij een andere tv weer terugzien..

signatureee
Groet, Dick

Klarenbeek
Explorer
Opties

Beste Dick,

Ik dacht dat ik gereageerd had op de melding van de persoon die mij persoonlijk had benaderd. Volgens mij had ik wel aangegeven om welk type het ging, maar dan alleen het eerste deel. Voor zover bekend zijn deze allemaal met een one connect box uitgerust, maar dat zal jij beter weten.

De stappen die ik heb genomen heb ik niet volgens een bepaald stramien gedaan, maar gekeken welke menu's er nu wel bereikbaar waren. 

Het niet meer kunnen activeren van de soundbar Q900T is 100% zeker ontstaan na de toevoeging van TV Plus. De smart things app staat op mijn iPhone. Deze vindt de soundbar, maar kan deze niet toevoegen. Is er ook een andere device dan de smartphone?

De software update is inderdaad al een tijdje 1497. 

De Samsung TV heb ik puur gekocht omdat ik een Amerikaanse koelkast had gekocht van hetzelfde merk om daarop ook tv te kunnen kijken. Dat onbenullige TV Plus blijf ik een irritante actie en inbreuk op mijn rechten vinden. Dit is niet meer de tv die ik heb gekocht en het werkt niet meer zoals ik deze heb aangeschaft (evenals de soundbar), zodat ik toch extern ga navragen of dit zomaar kan. Als iets niet meer werkt zoals eerst stuur je het toch retour? Het ongevraagd toevoegen van TV Plus (in mijn optiek nog steeds gijzelsoftware) lijkt mij wel een leuk dingetje voor de EU, maar daar heb ik nu helaas niet zoveel tijd voor.

De app van NPO kan nu ook weer worden geïnstalleerd. Ik neem aan dat andere apps nu ook weer geïnstalleerd kunnen worden.

Gr. Roy

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Beste @Klarenbeek , Roy,

“Ik dacht dat ik gereageerd had op de melding van de persoon die mij persoonlijk had benaderd”

Deze berichten gaan buiten het forum om en zijn dus niet zichtbaar voor anderen.

“Voor zover bekend zijn deze allemaal met een one connect box uitgerust”
.
Een One Connect Box hoort bij een tv. Niet alle tv’s zijn daarmee uitgerust.

“maar gekeken welke menu's er nu wel bereikbaar waren”. 
Geen idee over welke menu’s dit gaat.
“Is er ook een andere device dan de smartphone?”. Ja, een tablet.
TV Plus is een dienst die is toegevoegd waar je geen gebruik van hoeft te maken.
Dit is ook gebeurd met Apple TV+ op m'n Apple TV 4K. Niet te verwijderen. Zit mij niet in de weg.

De term gijzelsoftware heb je waarschijnlijk niet goed begrepen, want die is hiermee niet te vergelijken:
 https://nl.wikipedia.org/wiki/Ransomware
“De app van NPO kan nu ook weer worden geïnstalleerd.” Dit is niet eerder aangekaart.

“Ik neem aan dat andere apps nu ook weer geïnstalleerd kunnen worden.”

Over welke apps gaat dit? 
“Als iets niet meer werkt zoals eerst stuur je het toch retour?”

Zoiets zal eerst aangetoond moeten worden, want hierover zijn nog geen klachten binnengekomen.
 Wat nog openstaat:

1. De Model Code. Is dit QE75Q95TALXXN?
  2. Hoe de soundbar is aangesloten. HDMI? Optisch?

Apple TV+.jpeg

signatureee
Groet, Dick

Klarenbeek
Explorer
Opties

“Ik dacht dat ik gereageerd had op de melding van de persoon die mij persoonlijk had benaderd”

Deze berichten gaan buiten het forum om en zijn dus niet zichtbaar voor anderen.

Ik beantwoordde dit bericht (dacht ik). Daarom reageerde ik.

“”””  Televisie

Ik heb ook last van de samsungplus. Mocht je een manier vinden om het te verwijderen, dan hoor ik het graag.””””

“Voor zover bekend zijn deze allemaal met een one connect box uitgerust”
.
Een One Connect Box hoort bij een tv. Niet alle tv’s zijn daarmee uitgerust.

Alle QE75Q95T hebben een one connect box voor zover ik weet, maar maakt niet uit.
“maar gekeken welke menu's er nu wel bereikbaar waren”. 
Geen idee over welke menu’s dit gaat. Daar kwam ik later ook achter. Veel menu’s in de instellingen werkten niet meer na het cadeautje, maar komen nu blijkbaar langzaam weer tevoorschijn.
“Is er ook een andere device dan de smartphone?”. Ja, een tablet. Met mijn iPad krijg ik ook geen contacten met de apparaten. Samsung gaat blijkbaar niet zo lekker met Apple….
TV Plus is een dienst die is toegevoegd waar je geen gebruik van hoeft te maken. ? Je had geen andere keuze aangezien alle zenders en andere instellingen waren verdwenen. Daar ging dit hele topic juist over.
Dit is ook gebeurd met Apple TV+ op m'n Apple TV 4K. Niet te verwijderen. Zit mij niet in de weg.

De term gijzelsoftware heb je waarschijnlijk niet goed begrepen, want die is hiermee niet te vergelijken:
 https://nl.wikipedia.org/wiki/Ransomware Ik snap de term heel goed en is in MIJN OPTIEK software die is toegevoegd zonder dat ik hier om heb gevraagd en zonder een update te hebben gedaan. Ik had dan ook geen andere keuze dan terug te keren naar de fabrieksinstellingen aangezien alle menu’s onbereikbaar waren.
“De app van NPO kan nu ook weer worden geïnstalleerd.” Dit is niet eerder aangekaart. Dat wist ik toen nog niet.
“Ik neem aan dat andere apps nu ook weer geïnstalleerd kunnen worden.”
Ik heb niet zoveel tijd op dit moment om alles na te lopen.
Over welke apps gaat dit? 
“Als iets niet meer werkt zoals eerst stuur je het toch retour?”
Een app terugsturen?
Zoiets zal eerst aangetoond moeten worden, want hierover zijn nog geen klachten binnengekomen.
 Hoe moet ik dat aantonen? Laten zien hoe het was? De NPO app als voorbeeld kon ik tot eergisteren niet meer installeren. Andere apps heb ik nog niet bekeken.

Wat nog openstaat:

1. De Model Code. Is dit QE75Q95TALXXN? Klopt
  2. Hoe de soundbar is aangesloten. HDMI? Optisch? HDMI via one connect box in de speciale HDMI 3 (eARC) ingang.

Gezien mijn commentaren lijkt het misschien of ik de input niet waardeer, maar dat doe ik juist wel. Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat dingen worden gedaan wat zoveel nadelige invloeden heeft en je verder niets kunt doen.

Gr. Roy

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Klarenbeek ,

"Ik heb niet zoveel tijd op dit moment om alles na te lopen." Schiet niet op zo.
"Andere apps heb ik nog niet bekeken." Schiet niet op zo.
"aangezien alle menu’s onbereikbaar waren." Nog steeds onduidelijk over welke 'menu's dit gaat.
"
Een app terugsturen?" , "software die is toegevoegd" Even voor de duidelijkheid:
TV Plus is geen app, maar een dienst
. Van gijzel'software' is dus geen sprake.

"Het niet meer kunnen activeren van de soundbar Q900T is 100% zeker ontstaan na de toevoeging van TV Plus. De smart things app staat op mijn iPhone. Deze vindt de soundbar, maar kan deze niet toevoegen."
"Met mijn iPad krijg ik ook geen contacten met de apparaten. Samsung gaat blijkbaar niet zo lekker met Apple….

Blijkbaar wordt het dus niet 100% veroorzaakt door TV Plus.
Het enige wat in de war is gestuurd, is
Canal Digitaal. Is doorgegeven.
De rest is veroorzaakt door het resetten van de tv. Niet gedwongen, maar zelf in gang gezet.
"Ik heb de app Samsung Plus TV kunnen verwijderen en CD opnieuw kunnen installeren. De Samsung soundbar kon ik na lang proberen tevoorschijn halen, maar het geluid was zacht en slecht. Gisteravond alles gereset en opnieuw proberen te installeren"
..

signatureee
Groet, Dick

Klarenbeek
Explorer
Opties

Vandaag eindelijk de geweldige dienst (dus blijkbaar geen app) van TV Plus kunnen verwijderen . Ondanks andere commentaren is alle ellende tot echt ontstaan door de toevoeging van de belachelijke TV Plus en zijn gijzelfsoftware. Geen enkel menu of programma werkte meer, maar dan krijg je de reactie dat dit veroorzaakt is door het resetten van de tv en dat alleen Canal Digitaal in de war was gestuurd. Knap dat je dit weet zonder het te ervaren. Nergens was een oplossing of bericht te vinden van de veroorzakers, maar moet je zelf onderzoeken waar de fout zit. Smart things werkt nog steeds niet, maar dat zal ook wel weer een andere oorzaak hebben en kan niet veroorzaakt zijn door de "vrienden"dienst van TV plus.

Ben benieuwd waar ze straks weer mee komen.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Klarenbeek ,

Tsja.

"Gezien mijn commentaren lijkt het misschien of ik de input niet waardeer, maar dat doe ik juist wel".
"Knap dat je dit weet zonder het te ervaren"

Ik denk dat niemand deze beweringen meer geloofd/serieus neemt.
"Ik heb niet zoveel tijd op dit moment om alles na te lopen".
Een ander veel succes toegewenst met dit negativisme..🙋‍♂️🙋‍♂️

signatureee
Groet, Dick

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Wel apart dat je praat over gijzelfsoftware die je hebt verwijderd terwijl het niet iets is dat je kunt verwijderen🤦‍🤷‍Daarnaast is TV plus gewoon een geweldige aanvulling op de al geweldige Samsung televisies.

Ik hoop persoonlijk dat er nog meer van dit soort mooie dingen worden toegevoegd😁

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

GIF-Argentina-fan-throws-TV-out_1.gif

 Enige oplossing voor sommige mensen hier😜

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Bye bye. Gijzeling is over...Bye bye. Gijzeling is over...

signatureee
Groet, Dick

0 Likes