Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Op UE32M5690 smart TV wordt 3,5", 1.5TB externe harde schijf met externe voeding vaak niet herkend.

(Onderwerp aangemaakt op: 13-10-2017 11:54 AM)
2035 Weergaven
Hestia
Journeyman
Opties

Externe harde schijf is aangesloten op hdd usb uitgang en bij aanzetten TV hoor ik ook dat harde schijf opstart. Soms wordt hij wel herkent en kan ik opnemen en opgenomen programma's bekijken, maar anders lukt dit niet.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dus de harde schijf heeft nu voeding via USB of nog steeds extern? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Hestia
Journeyman
Opties

Oké nog even volledig.

Ik ben begonnen met een Seagate Barracuda type ST1500DL003  1,5TB  5900rpm externe harde schijf met externe voeding, die Medion heeft verpakt en via Aldi op de markt heeft gebracht onder type MD90147.

Op jouw advies heb ik een externe harde schijf aangeschaft met voeding via de TV. Een Hitachi Travelstar 3K750 model HTS727550A9E364 type TS7SAD500  500gb 7200rpm.

Beide schijven worden soms wel soms niet herkend. Meestal met een paar keer in de standby stand en weer aan zetten worden ze wel weer herkend. Als ze herkend worden kan ik ook opnames inplannen die dan alleen opgenomen worden als het toestel aan staat. Als het toestel in standby staat worden de ingeplande opnames niet opgenomen.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dan ben ik alsnog nieuwsgierig hoe je je Travelstar aan je TV hebt verbonden aangezien dit een losse harde schijf is en naar mijn weten geen eigen USB aansluiting heeft.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Hestia
Journeyman
Opties

Ook hier zit een jasje omheen en met een USB kabel is hij aan de USB hdd poort aangesloten geweest. En als hij wordt herkend de eerste keer blijkbaar door de TV opnieuw geformateerd. Op het ogenblik heb ik de Seagate schijf weer aangekoppeld  met externe voeding, want voor het probleem maakt het niets uit.

Links Seagate rechts Hitachi schijfLinks Seagate rechts Hitachi schijf

0 Likes
Hestia
Journeyman
Opties

Schijven2.jpg

0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Heb je schijf zonder voeding in de usb gedaan waar 5 Volt bij staat ? Of heb je niet zo'n uitgang ? Wat anders: ik kan het zo gauw nu niet vinden, maar zit er geen maximum aan de capaciteit van de schijf die ondersteund wordt door tv's ?

0 Likes
Hestia
Journeyman
Opties

Volgens mij levert iedere usb poort standaard 5V. Ik ben ook geen restricties tegengekomen voor wat betreft de capaciteit. Wel worden er schijven aangeraden die harder draaien dan 5400 rpm en een USB stick of SSD werkt ook niet.

0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Hi, ik heb gekeken op m'n e-manual op de tv wat er gezegd wordt over harde schijven en er zijn toch wel een behoorlijk aantal dingen waarmee je rekening moet houden. Ik weet niet of dat ook op jouw tv zit en of je 't al hebt gelezen, maar ik dacht, ik zal 't je toch even melden !

0 Likes
Hestia
Journeyman
Opties

Vanmiddag is de TV extern overgenomen en waarschijnlijk op afstand gecontoleerd en gereset. USB poort zou boosdoener zijn en TV zou in winkel moeten worden aangeboden ter reparatie.

Ik ben er daarna toch nog weer zelf mee aan de slag gegaan en wil graag mijn bevindingen met jullie delen:

Tijdlijn UE32M5690AS XXN

Sessie 1
- TV aan
- HDD start op
- Op smarthub verschijnt "OPNAME" met rood puntje en bij bronnen is HDD zichtbaar
- Programma's kunnen worden ingesteld om te worden opgenomen zowel handmatig al via de gids
- Zolang TV aan staat worden programma's ook daadwerkelijk opgenomen en kunnen worden afgespeeld.
- TV in standby
- Na +/- 15 sec hoor ik dat HDD uitschakelt(geeft klik)zoemen van draaien houdt op.

Sessie 2
- TV aan
- HDD start
- Op smarthub verschijnt "SCHEMAMANAGER" met daarin even kort rood puntje. Rood puntje verdwijnt.
- "SCHEMAMANAGER" blijft staan. Bij bronnen is HDD niet zichtbaar
- Programma's kunnen niet worden opgenomen. Melding "Er is geen USB apparaat aangesloten"
- Opgenomen programma's kunnen ook niet worden afgespeeld

Wanneer ik daarna de TV weer in standby zet en weer opstart volgt weer de procedure van sessie 1 daarna weer in standby zet en weer opstart volgt procedure van sessie 2. En zo om en om.

Wat er volgens mij gebeurt is het volgende:

In sessie 1 wordt de HDD opgestart en herkend en in sessie 2 wordt
de HDD ook weer opgestart maar softwarematig afgesloten.

0 Likes
Hestia
Journeyman
Opties

Waarom is mijn laaste post niet goedgekeurd? Stond er iets onoirbaars in? Graag reactie moderator.

0 Likes