Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Apps dowloaden op Smart tv lukt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 13-10-2017 04:35 PM)
27491 Weergaven
pimothy
First Poster
Opties

Ik heb een Smart tv type UE40F6320. Sinds kort lukt het niet meer om apps te downloaden. Wanneer ik de knop hiervoor selecteer, blijft het beeld op het plaatje van Samsung SmartTV staan, maar er gebeurt niets.

Ik heb al de Smart Hub en zelfs het hele systeem gereset, maar dit heeft geen verschil gemaakt. Ook is de tv voorzien van de laatste software-update, maar dit heeft geen verschil gemaakt.

Wat kan er nog gedaan worden om dit probleem op te lossen?

Gr. Pim

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @NaikvdW,

welkom op de Community. Welk model TV heb je precies? Spotify heeft de applicatie dusdanig vernieuwd, waardoor sommige TV's de app niet meer ondersteunen. 

Een uitkomst is Chromecast zoals het topic van @JohnAng waar het wordt toegelicht.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
JohnAng
Voyager
Opties

Weet je zeker dat je internetverbinding hebt op je tv, bekabeld of draadloos en zo ja, dat alles ok is met je internet ?

0 Likes
pimothy
First Poster
Opties

Ik kan gewoon netflix kijken, dus ik mag aannemen dat ik dan internet heb. Het maakt ook geen verschil of ik bedraad of via wifi verbonden ben.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi Pimothy, zit je dan .. zonder apps 😮 Het kan zijn dat de ondersteuning van deze apps gestopt is voor F-model televisies. Indien dit zo is staan ze soms nog in de lijst, maar willen ze dus niet meer installeren. Heb je dit met alle apps die beschikbaar staan?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
pimothy
First Poster
Opties

Zonder apps zit ik gelukkig niet, maar het worden er wel steeds minder inderdaad. Het probleem zit hem echter erin, dat het openen van de "app-store" niet meer lukte. Gek genoeg heb ik zojuist via een omweg het icoontje van Samsung Apps gevonden, hoewel deze eerder niet zichtbaar was (en ik heb toch heel wat af zitten zoeken naar dit icoontje).

Probleem lijkt dus voorlopig opgelost. Voorlopig, want ik begrijp inderdaad dat het steeds kariger wordt met apps. Op termijn dus toch maar kijken naar een andere oplossing...

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Duidelijk! Fijn dat je zo toch de apps hebt gevonden, dat scheelt een hoop! Als er verder vragen zijn weet je ons te vinden. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
PjmH
First Poster
Opties

@ topicstarter:

Ik heb hetzelfde probleem met een F6400. Hoe heb je de download app gevonden?

@Nick (moderator)

Sinds gisteren is de NPO-uitzending gemist app verdwenen, komt daar nog een vervanger voor?

Groet, Paul

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @PjmH,

Modellen 2014 en ouder (H, F en ES modellen) worden niet meer ondersteund.
Sommige H en F modellen daar werkt de app wel op: Meestal de High End modellen 8 en 9 serie en als er gebruik gemaakt wordt van een Evolution kit. Zie link:
https://help.npo.nl/vragen/16361

Om alsnog de uitzendingen te kunnen bekijken op je huidige televisie, kun je gebruikmaken van Chromecast of Airplay in combinatie met de NPO-app op je tablet of telefoon.

rsz-846676
0 Likes
PjmH
First Poster
Opties

Jammer dat al na drie, vier jaar de ondersteuning van de F modellen wordt gestaakt. Wat slecht!

Dat was dan mijn eerste en laatste Samsung TV. 

Dan maar een PC op de TV aansluiten (kost wel meer stroom, dus slecht voor het milieu) en via internet terugkijken.

Zolang de TV tenminste nog wel als monitor werkt (maar daar heb ik 'm niet voor gekocht).

Tja, en Samsung geeft maar 1,6% dividendrendement, dus terugverdienen via beleggen is ook geen optie. Kan je toch beter een Philips kopen (indien en voor zover die tenminste nog consumer electronics maken).

Groet, Paul

0 Likes
NaikvdW
First Poster
Opties
Kan het misschien aan Spotify liggen die ineens niet meer werd ondersteund, voor de rest heb ik identieke problemen
0 Likes