op 17-07-2020 04:51 PM
Ik heb een 85Q95T. Bij de initiële installatie werd onmiddellijk onze 4K digibox van Telenet herkent en werd het icoon van Telenet weergegeven. Bij het herschikken van enkele apparten en opnieuw aansluiten werkt alles perfect, enkel de one remote functioneert niet meer op de Digibox. Het icoon van Telenet wordt niet meer zichtbaar. Herstart naar fabrieksinstellingen en opnieuw programmeren brengt geen soelaas. De one remote krijg ik via veel moeite wel aan de praat met de digibox, maar enkel via IR. Gezien de box in een kast staat, is bluetooth (zoals het een week perfect heeft gewerkt) nodig. Wat moet er aangepast worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 19-07-2020 11:18 PM
Na een keer of 30 te proberen verscheen het logo van Telenet en werkt het opnieuw goed. Niks fysiek gedaan. Goed dat het opnieuw werkt, maar erg jammer dat de oorzaak/oplossing nu niet gekend is...
17-07-2020 05:10 PM - bewerkt 17-07-2020 05:39 PM
Goedenavond @SVDA1 ,
In het Onderwerp staat One Connect. Foutje? Misschien is er tijdens het herschikken iets fout gegegaan.
Waarschijnlijk staat ook de Digibox op een andere plek. Om uit te sluiten misschien even herplaatsen.
Wat om uit te proberen:
1. Op de Remote de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets) of
2. Met de tv aan. Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen. Zet de tv uit en dan weer aan
Om het IR probleem te kunnen omzeilen, als de 'nieuwe' plaats het probleem mocht veroorzaken, zou je eventueel een IR-extender kunnen aanschaffen: https://www.coolblue.nl/extenders/ir-extenders
Graag hoor ik van je..
op 17-07-2020 07:40 PM
Inderdaad. Ik heb de smart remote (85Q95T). Die remote werkt zowel IR als bluetooth. Bij het opstarten van de TV verliep alles vlekkenloos en herkende hij automatisch de Telenet Digibox (type 4K). De afstandsbediening werkte toen automatisch op bluetooth.
Bij het heraansluiten wordt de Digibox niet herkend. Bij het handmatig programmeren van de smart remote loopt het grondig mis. Via een omweg kan je ze programmeren (mediabox 4K ipv DCX960) op IR, maar ze moet zoals voorheen werken op bluetooth...
18-07-2020 07:37 AM - bewerkt 18-07-2020 08:16 AM
Goedemorgen @SVDA1 ,
Bedankt voor je antwoord, maar deze is erg onvolledig. Hierin omschrijf je weer je probleem.
De werking van de Smart Remote is mij bekend. Ik had in mijn eerdere bericht een aantal tips gegeven.
De resultaten hiervan zie ik niet terug in je antwoord. Zou je hierin wat duidelijkheid kunnen geven?
De code die je opgeeft is niet van de Smart Remote, maar van de tv. Deze is volledig QE85Q95TALXXN.
Graag even checken op de sticker achterop de tv. Is de huidige softwareversie van de tv de 1302.4?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou je misschien het Onderwerp willen veranderden in Smart Remote?
Het wordt dan wat duidelijker voor andere users die willen reageren op je vraag.
Graag hoor ik van je..
op 19-07-2020 11:18 PM
Na een keer of 30 te proberen verscheen het logo van Telenet en werkt het opnieuw goed. Niks fysiek gedaan. Goed dat het opnieuw werkt, maar erg jammer dat de oorzaak/oplossing nu niet gekend is...
op 20-07-2020 10:37 AM