Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

One Connect digitale radio

(Onderwerp aangemaakt op: 03-07-2021 09:58 PM)
404 Weergaven
Herman007
Journeyman
Opties

Weet iemand of het mogelijk is om mijn One Connect aan te sluiten op mijn receiver en op die manier digitale radio te ontvangen. Ziggo stopt namelijk met analoge radiozenders.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Herman007 ,

Ik begrijp hier niet veel meer van. Eerst je receiver koppelen aan je OCB en nu omgekeerd.
Als Ziggo is gestopt met analoge radio, hoe kun je dan digitale radio op je receiver krijgen?
Dit zou wel een optie kunnen zijn:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/met-de-digitale...

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Herman007 , Herman,

Ik weet niet hoe je dit wilt doen, want een tv is geen ontvanger van geluid en geen versterker.
Omgekeerd kan wel. Ik weet ook niet hoe je met Ziggo aangesloten bent. Decoder? CI+ module?

signatureee
Groet, Dick

Herman007
Journeyman
Opties

Ik ben met een CI+ module aangesloten. 

0 Likes
Herman007
Journeyman
Opties

De One Connect ontvangt het signaal van Ziggo en geeft zowel de tv- als de radiosignalen door aan de tv. Mijn idee is om de radiosignalen door te geven naar de receiver zodat ik digitale radio heb. Ik weet alleen niet of dat kan.

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Herman007 ,

Ik begrijp hier niet veel meer van. Eerst je receiver koppelen aan je OCB en nu omgekeerd.
Als Ziggo is gestopt met analoge radio, hoe kun je dan digitale radio op je receiver krijgen?
Dit zou wel een optie kunnen zijn:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/met-de-digitale...

signatureee
Groet, Dick

BruceH
Community Manager
Opties

Goedemorgen @Herman007,

Kom je er zo uit? We horen graag of het is gelukt! 👍

rsz-846676
Herman007
Journeyman
Opties

Niet helemaal. Ziggo stopt met analoge radio, maar blijft natuurlijk wel digitale radio aanbieden via de tv-aansluiting met coax. Aangezien deze kabel via de One Connect loopt vroeg ik mij af of ik (zonder een extra kastje) het signaal vanaf de One Connect naar mijn receiver kan krijgen en op die manier dus over digitale radio kan beschikken. Anders moet ik een digitale radio kopen bij Ziggo (van €50) en die aansluiten op mijn receiver.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Herman007 ,

Nog steeds niet helemaal duidelijk. Uiteraard gaat de coax in de OCB.
Op de tv zitten geen aansluitingen. Als je het juiste abonnement hebt, ontvang je dus tv en radio digitaal.
Het geluid gaat dan naar je receiver via HDMI of of optisch. Ik begrijp daarom het probleem niet.
De receiver is dus al aangesloten op de OCB. Althans dat neem ik aan.
Over welke receiver gaat het trouwens? Hierbij nog wat info over digitaal:
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Digitale-radio-Alles-wat-jij-moet-weten/ba-p/746782

signatureee
Groet, Dick