Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

ONE CONNECT BOX

(Onderwerp aangemaakt op: 05-09-2023 05:14 PM)
1416 Weergaven
Asma97
Apprentice
Opties
  • Beste leden, 

Ik heb een vraagje over de one Connect box. 
We zijn de one Connect box van onze tv kwijt geraakt. Nu zijn we opzoek naar een one Connect box die onze tv aan krijgt. 
Ik ben ervan op de hoogte dat Samsung zelf geen one Connect boxen verkoopt. Daarom wil ik graag weten welke box code past bij deze tv : SAMSUNG QE75Q950RBL. Wellicht dat ik dan zelf een kan overkopen van iemand. Weet dus niet welke ik moet hebben! 

Alvast bedankt voor de genomen moeite. 

Groetjes,

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Asma97 , Asma,

Bedankt voor het aanmaken van een nieuw topic. Dit zal lastig worden.
Samsung verkoopt inderdaad geen losse One Connect Boxen.
Ze zijn ook niet onderling uitwisselbaar. De bij de tv geleverde hoort bij de tv.
Jammer dat je het typenummer niet meer kan achterhalen.
Je zou nog op internet kunnen zoeken of hier je vraag uitzetten:

https://www.samsungonderdelen.com/supportdesk-nederlands.htm

Ik heb wel het typenummer van de Invisible Cable: BN39-02436B

signatureee
Groet, Dick

Asma97
Apprentice
Opties

Bedankt voor je antwoord. 

De code voor de invisable cable is inderdaad hetzelfde zoals u boven heeft vermeldt. Ik heb uit onwetendheid een one Connect box 2e hands gekocht met de model code SOC1002R. Daarop heb ik de invisable cable (die origineel is) op aangesloten. Dan krijg ik dit te zien 

8e52c8a7-f5b7-4f95-855a-199125525f49.jpeg

f27cee10-8d6d-467d-9ae0-4963ae068f41.jpeg

fdb79b80-ac99-40bd-a79f-1142b87de467.jpeg

 ligt het dan aan de Connect box of is er wat anders mis gegaan? 

Groetjes, 

Asma

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Asma97 , Asma,

Deze OCB is niet geschikt voor deze tv. Zoals ik eerder schreef, zijn ze niet onderling uitwisselbaar.
Je moet hier ook mee oppassen, want je kunt je tv stukmaken.

signatureee
Groet, Dick

Asma97
Apprentice
Opties

Bedankt voor de reactie. 

Dus als ik het goed begrijp kan ik de tv weggooien omdat hij niets waard is zonder een one Connect box. Wat een waardeloos systeem van Samsung! 

bedankt voor uw tijd 

groetjes 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Asma97, goedemorgen. 

Zonder de One Connect Box heb je niks aan het scherm. Heb je de originele One Connect Box nog? De One Connect Box is niet los verkrijgbaar. Op de onderzijde staat het modelnummer van de One Connect Box.

Op basis van dit nummer kan je dan een zoekopdracht doen via Google een andere mogelijkheid is om hier een serviceverzoek voor aan te vragen. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Asma97
Apprentice
Opties

Hoi Martijn, 

Zoals ik heb aangeven in de topic heb ik geen one Connect box van de tv. Ik heb er gewoon 1 overgekocht die niet bij de QE75Q950RBL hoort. Ik probeerde dus te achterhalen welke type Connect box ik nodig had. Helaas heb ik tot op heden niks gevonden. Ik heb hier op de site een soortgelijk topic gelezen. De mevrouw heeft uiteindelijk de one Connect van dezelfde type tv kunnen overnemen van iemand. Dat was eigenlijk ook mijn idee. Alleen weet ik dus niet welke one Connect box type ik nodig heb. 

Bedankt voor de reactie 

groetjes

Asma 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Asma97 , Asma,

Nog even wat speurwerk gedaan. De One Connect box van de Q950R-serie is identiek aan de versie van de Q90R-serie.
Dat zou deze kunnen zijn: SOC1003R One Connect Box for 2019 QLEDs BN91-21085B.
Jouw tv is uit 2019. Hang me hier echter niet aan op 😉.

signatureee
Groet, Dick

Asma97
Apprentice
Opties

Hoi Dick, bedankt voor je antwoord 

Was hartstikke enthousiast waardoor ik de box meteen besteld heb! Daarna werd er pas contact opgenomen door de verkoper. Die vroeg welke tv type ik had. Helaas reageerde hij met dit : “This box is not for 8K TVs like the QE75Q950R. It is not the right box for that TV”. 
Wat denk u? Heeft hij er geen verstand van? Of bedoelt hij dat het oorspronkelijk niet de box is maar eventueel wel gebruikt kan worden voor mijn tv?

Dank u wel voor uw tijd en moeite. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Asma97 , Asma,

Wel netjes dat de verkoper contact heeft opgenomen. Zie je niet vaak.
Ik zou er vanuit gaan dat hij gelijk heeft. Anders had hij geen contact opgenomen.
Dus het wordt verder zoeken. Wel zekerheid zien te krijgen dat het de goede is.
Je hebt nu al 1 en bijna 2 verkeerde boxen.

Succes en een fijne dag vandaag! ☀️

signatureee
Groet, Dick